مسکو کجاست؟

نیلوفر دوشیری
نیلوفر دوشیری شنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
مسکو کجاست؟

مسکو، پایتخت روسیه، شهری زیبا و تاریخی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود، دیدنی‌های فراوان دارد. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا، با کجارو همراه شوید.

مسکو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه است. این شهر از مهم‌ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب می‌شود و در سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ترین شهر قاره‌ی اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیا است. این شهر در کنار رودخانه‌ی مسکو و در ناحیه‌ی مرکزی فدرالی در روسیه‌ی اروپایی واقع شده‌ است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی ریاست جمهوری روسیه و استقرار قوه‌ی مجریه‌ی این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.

مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است. به طوری‌که بیشترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌ است.

این شهر دارای یک مجتمع حمل و نقل بین‌المللی به نام «متروی مسکو» است که بزرگ‌ترین شرکت تولید واگن‌های مترو در جهان است.

مسکو

مسکو دارای اقلیم قاره‌ای مرطوب با زمستان‌های طولانی و سرد است.

مسکو

امکانات شهری

اکثر ایستگاه‌های مترو در مسکو، مانند ایستگاه کیفسکایا، دارای تزیینات مجلل، ستون‌های مرمرین، چلچراغ و کف‌پوش‌هایی از سنگ خارا هستند.

مسکو

مسکو دارای ۵ فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو بیشترین تعداد مسافر خارجی را پذیراست و ۶۰٪ کل مسافران کشور‌های خارجی از این فرودگاه وارد مسکو می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری مسکو

  • کلیسای جامع سنت باسیل
  • میدان سرخ
  • نگارخانه ترتیاکوف
  • آسمان‌ نمای مسکو
  • تاتر بولشوی
  • تئاتر مالی
  • کیلومتر صفر روسیه

آدرس

اروپا، روسیه، پایتخت روسیه

مسیر دسترسی

۴ فرودگاه بین‌المللی، ۹ ایستگاه راه‌آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیا است، در این شهر قرار دارد. مترو مسکو با ۱۸,۵۵۵ ایستگاه پس از مترو توکیو بیشترین مسافران را در بین سیستم‌های مترو دنیا دارد. با این اوصاف به‌راحتی می‌توانید در این شهر از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر سفر کنید.

مسکو

متروی مسکو سامانه قطارهای شهری کلان‌شهر مسکو است. متروی مسکو با داشتن ۱۲ خط فعال، ۱۸۰ ایستگاه و مسیری به طول ۲۹۸ کیلومتر، یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است. متروهای این شهر بسیار عمیق هستند و پله برقی‌هایی به طول بیش از ۱۰۰۰متر مردم را حمل می‌کنند.

مرکز بین‌المللی کسب و کار مسکو، یک منطقهٔ تجاری، بازرگانی، مسکونی، تفریحی با محوریت کسب و کار، در مسکو است.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه