هوای تهران برای تمام گروه های سنی ناسالم می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
هوای تهران برای تمام گروه های سنی ناسالم می‌شود

نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا بیانگر برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود این شرایط نامطلوب تا فردا تداوم داشته و حتی به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی برسد.

نتایج پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد، در برقراری شرایط جوی پایدار در روز شنبه (۱۸ دی) دلالت می‌کند؛ به گونه‌ای که در اکثر ساعات روز وزش باد آرام انتظار می‌رود. این شرایط کمابیش برای روز یکشنبه (۱۹ دی) ادامه خواهد داشت.

همچنین با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه وزش باد با بزرگی بین ۳ تا ۴ متر بر ثانیه در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این طی دو روز آینده دما افزایش نسبی خواهد داشت.

آلودگی هوای تهران

طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، در روز جاری (شنبه ۱۸ دی) شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس برقرار خواهد بود و انتظار می‌رود با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا روز یکشنبه شرایط نامطلوب کیفی هوا تداوم داشته و به آستانه شرایط ناسالم برای عموم برسد.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز ۱۲۸ و برای گروه‌های حساس ناسالم بوده است.

بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی، در اغلب نقاط کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود که سبب افزایش آلاینده‌های جوی برای شهرهای بزرگ و صنعتی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه