سفر ۳ روزه به دبی

حامد شاه‌محمدی
حامد شاه‌محمدی پنجشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
سفر ۳ روزه به دبی

دبی از شهر بزرگ‌ترین‌ها، بهترین‌ها و بلندترین‌ها است. در این مقاله به یک برنامه‌ریزی سه روزه به دبی می‌پردازیم.

دبی شهری مدرن، پر از برج‌های سر به فلک‌ کشیده، مجلل و گران است که شگفتی‌های بی‌نظیری را در خود جای داده است. از پیست اسکی در دل بیابان گرفته تا بزرگ‌ترین مراکز خرید و از شهر ونیزی و بلندترین برج دنیا تا جزایر مصنوعی ساخت بشر، همه و همه از عجایب این شهر مدرن هستند.

برای سفر به دبی می‌توانید تور دبی را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به دبی داشته باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

مسیرهای روز اول

مرکز خرید دبی

سفر به دبی

این مرکز خرید، به‌معنای واقعی کلمه، لوکس و مجلل است. بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه این مرکز، میزبان مشهورترین نام‌ها در زمینه‌‌های مختلف از جمله صنعت مد هستند. این مرکز دارای آکواریوم، پیست اسکیت و امکانات ورزشی متعدد است. این تفریحات در کنار رستوران‌ها و سینما، بهترین فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا ساعت‌ها در کنار هم از سفرشان لذت ببرند.

  • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۱ صبح روز بعد

آکواریوم و باغ‌وحش زیر آب دبی

سفر به دبی

یکی از جاهای دیدنی دبی، آکواریوم دبی است که ۱۴۰ گونه‌ی دریایی را در مخزن عظیم‌الجثه‌ی معلقی واقع در مرکز خرید دبی در خود جای داده است. علاوه بر این می‌توانید وارد باغ وحش زیر آب شده و در میان تونل‌های آکواریوم قدم بزنید.

  • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • فاصله زمانی از مرکز خرید دبی تا آکواریوم دبی ۱ دقیقه پیاده

رستوران «الحلاب» (Al Hallab)

سفر به دبی

بعد از خرید به رستوران «الحلاب» بروید و به صرف غذایی لبنانی در کنار آبشار بکر مرکز خرید دبی مشغول شوید.

  • ساعات بازدید از ۸ صبح تا ۱ صبح روز بعد
  • فاصله زمانی از آکواریوم دبی تا رستوران کمتر از ۱ دقیقه پیاده

برج خلیفه

سفر به دبی

برج زیبای برنزی و شیشه‌ای خلیفه، بلندترین بنای جهان با ۸۲۸ متر ارتفاع است. این برج شامل سه ایوان برای نمایش محیط بیابانی و شهری اطراف است. آسانسورها، بازدیدکنندگان را با سرعت ۱۰ متر در ثانیه تا طبقه‌ی ۱۲۴ بالا می‌برند تا به تماشای نسخه‌ی کوچک شده‌ی دبی، خلیج همیشه فارس و کویر بنشینند.

  • فاصله زمانی از رستوران تا برج خلیفه ۱۰ دقیقه پیاده

مرکز خرید سوق البهار

سفر به دبی

سوق البهار یک بازار مدرن است که به‌طور هم‌زمان جذابیت قدیمی و آسایش عصر حاضر را ارائه می‌دهد. این بازار در غذاهای بین‌المللی تخصص دارد. رستوران‌های این مکان تقریبا هر نوع غذایی را سرو می‌کنند. از فلافل گرفته تا هوموس، ادویه کاری، ماهی، چیپس و غذاهای گیاهی. همچنین اگر احساس خستگی کردید و نیاز به کمی آرامش داشتید، تعدادی کافه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها مدتی توقف کنید.

  • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • فاصله زمانی از برج خلیفه تا سوق البهار ۱۵ دقیقه پیاده

رستوران «بایس میر» (Bice Mare)

سفر به دبی

این رستوران که تبحر زیادی در غذاهای دریایی دارد، با تراسی روباز و نمایی از برج خلیفه پذیرای شما خواهد بود.

  • ساعات بازدید از ۱۲ ظهر تا ۱۱:۳۰ شب
  • فاصله زمانی از سوق البهار تا رستوران ۳ دقیقه پیاده

فواره‌های دبی

سفر به دبی

از آنجایی که اینجا دبی است، مسلما این فواره‌ها هم بزرگترین فواره‌های رقصنده‌ی جهان هستند. ۶,۶۰۰ چراغ در امتداد ۲۷۵ متر طول دریاچه‌ی برج قرار دارد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. نمایش این فوارها از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب هر ۳۰ دقیقه یک بار اجرا می‌شود و آب فواره‌ها تا حدود ۱۵۰ متر به هوا پرتاب می‌شود.

  • ساعات بازدید از ۶ صبح تا ۱۲ شب
  • فاصله زمانی از رستوران تا فواره‌ها ۲ دقیقه پیاده

روز دوم

مسیرهای روز دوم

روستای میراث دبی

سفر به دبی

دوتا از چندین پروژه‌های میراثی دبی در کنار هم واقع شده‌اند. این مکان‌ها درست در دهانه‌ی نهر قرار دارند. اینجا می‌توانید خانه‌های ترمیم‌شده‌ی «باراستی» (barasti) را که از برگ درخت خرما و گل ساخته شده‌اند، تماشا کنید. این خانه‌ها ویژگی برجسته‌ی زندگی قدیمی اماراتی‌ها محسوب می‌شود. روستای مذکور ویترینی برای نمایش صنایع دستی قدیمی از جمله سفال، پخت‌وپز و بافندگی است.

منطقه‌ «باستاکیا» (Bastakia Quarter)

سفر به دبی

در قسمت غربی رودخانه‌ منطقه‌ی باستانی «باستاکیا» قرار دارد. این منطقه با خانه‌های زیبای شنی و قلعه‌های بادی سعی در تهویه هوای گرم دبی به روش سنتی در گذشته داشته است.

  • ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۶ عصر
  • فاصله زمانی از روستا تا «باستاکیا» ۸ دقیقه پیاده و ۲۲ دقیقه با تاکسی

موزه دبی

سفر به دبی

موزه‌ی دبی بهترین مکان برای نگاهی اجمالی به این شهر قبل از نفت‌خیزی و توریستی شدن دبی و تماشای تحول آن در طول چند دهه است. از محدوده‌ سلاح‌های خاورمیانه گرفته تا یک مسجد و حتی سبک زندگی بادیه‌شینی عشایری را می‌توانید در اینجا تماشا کنید.

  • ساعات بازدید از ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب
  • فاصله زمانی از «باستاکیا» تا موزه ۴ دقیقه پیاده

نهر دبی

سفر به دبی

نهر دبی شهر را به ۲ بخش دیره به‌سمت شمال و «بور دبی» (Bur Dubai) در جنوب تقسیم می‌کند. این نهر یک عنصر معاصر در رشد شهر است و برای اولین بار مهاجران را برای ماهی و مروارید به اینجا جذب کرد. در ۴۰۰ سال پیش روستاهای کوچک در کنار نهر رشد کردند در حالی که عصر مدرن از دهه‌ی ۱۸۳۰ زمانی که قبیله بنی یاس در منطقه سکونت داشتند، آغاز شد.

  • فاصله زمانی از موزه تا نهر ۶ دقیقه پیاده

بازار طلا و ادویه

سفر به دبی

بازار طلا و ادویه در دیره، در میان کوچه پس کوچه‌ها پنهان شده است. قیمت‌های این بازار منطقی و کیفیت طلاهای آن هم بالا است. چانه‌زنی بخش جدایی‌ناپذیر از معاملات این بازار است. اگر هم علاقه‌ای به خرید کردن ندارید می‌توانید تنها در این بازار مشغول قدم زدن شوید و از دیدن مغازه‌های درخشان و پر زرق‌وبرق آن لذت ببرید.

  • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • فاصله زمانی از نهر تا بازار ۴ دقیقه پیاده

روز سوم

مسیرهای روز سوم

پارک آبی «آکواونچر» (Aquaventure Waterpark)

سفر به دبی

پارک آبی «آکواونچر» یکی از بزرگ‌ترین پارک های آبی دبی محسوب می‌شود. چیزهای زیادی برای لذت بردن بزرگسالان و حتی بچه‌ها در اینجا وجود دارد. برای مدتی دوری از صدا و شلوغی هم که شده، چند ساعتی را در این پارک آب سپری کنید. مطمئنا لذت آن در خاطرتان خواهد ماند.

  • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر

بیابان گردی دبی

سفر به دبی

ظاهرا تنها امارات می‌تواند از یک بیابان خشک و بی‌آب‌وعلف، یک جاذبه‌ی توریستی بسازد. تورهای بعدازظهری کویر در دبی تا زمانی که خورشید غروب کند، شامل صحرانوردی (با ماشین) سندبوردینگ یا بالون هوای داغ بر بالای شن‌های روان است. بعد از همه‌ی این‌ها، می‌توانید در یکی از اردوگاه‌های عشایری به تماشای جشن سنتی بادیه‌نشینی مشغول شوید که با رقص شکم، خالکوبی حنا و شترسواری تکمیل می‌شود.

  • فاصله زمانی از پارک آبی تا بیابان ۳۷ دقیقه تاکسی

جاذبه های گردشگری دبی

دانلود با کیفیت 360P - دانلود با کیفیت 720P

یک روز در دبی

دانلود با کیفیت 270P - دانلود با کیفیت 360P

نمایش سقوط پهپاد از بالای برج خلیفه دبی

دانلود با کیفیت 270P - دانلود با کیفیت 360P

مطالب مرتبط:

منبع Tripadvisor

دیدگاه