بالی کجاست؟ | همه چیز درباره جزیره بالی

علی محمدپناه
علی محمدپناه چهار شنبه، ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
بالی کجاست؟ | همه چیز درباره جزیره بالی

جزیره بالی، یکی از مشهورترین جزایر اندونزی به شمار می‌رود؛ بالی به‌عنوان جزیره خدایان شهرت دارد و فرهنگ باستانی مردم آن بسیار شناخته شده است.

اندونزی، کشوری مجمع‌الجزایری در جنوب شرقی آسیا است. جزیره بالی، یکی از جزایر بی‌شمار اندونزی و از استان‌های آن به شمار می‌رود؛ مهمان‌نوازی مردمان این جزیره کوچک در کنار مناطق زیبا و تماشایی آن، ستایش گردشگران و مسافران زیادی را برانگیخته است. بالی، سرزمینی زیبا و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود که به نام‌های جزیره خدایان، آخرین بهشت، سرزمین هزاران معبد و صبحگاه جهان در میان گردشگران شهرت دارد. در سراسر جزیره بالی،‌ معابد، سواحل و آبشارهای بسیار زیبایی وجود دارند که از جمله جاهای دیدنی بالی به شمار می‌روند.

همه چیز در مورد جزیره بالی اندونزی:

بالی کجاست؟

جزیره بالی

منبع: balicheapesttours

جزیره بالی، استانی از کشور اندونزی به شمار می‌رود. این جزیره حدود ۱۵۳ کیلومتر عرض و ۱۱۲ کیلومتر طول دارد که مساحت تقریبی آن حدود ۵,۷۸۰ کیلومتر مربع است. در کنار این جزیره کوچک، جزیره‌های کوچک‌تری نیز وجود دارند. بزرگترین شهر بالی، شهر «دنپاسار» است که مرکز آن نیز به شمار می‌رود. این شهر در جنوب بالی واقع شده است.

جمعیت و مذهب بالی

جمعیت بالی حدود ۴٫۲۲ میلیون نفر است

بالی در شمال استرالیا، جنوب مالزی، جنوب شرقی سنگاپور و جنوب غربی اندونزی قرار دارد. جمعیت فعلی بالی حدود ۴٫۲۲ میلیون نفر است. اکثریت جمعیت این جزیره، هندو هستند و باقی نیز پیرو دین اسلام را دارند. البته، مذهب‌های دیگری همچون مسیحیت نیز در بین مردم رواج دارد. در کشور اندونزی، بالی، بزرگترین و محبوب‌ترین مقصد گردشگری به شمار می‌رود؛ این جزیره هر سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

برخلاف اکثریت کشور اندونزی که مسلمان هستند، حدود ۸۴ درصد از جمعیت جزیره بالی، مذهب هندو را انتخاب کرده‌اند. این مذهب آن‌ها، تحت‌تاثیر مذهب هندوی آسیای جنوب شرقی قرار گرفته است و می‌توان باورهای بومی را نیز در آن مشاهده کرد. حدود ۱۳ درصد از جمعیت بالی مسلمان و بخش اندکی نیز مسیحی و بودایی هستند.

زبان مردم بالی

زبان بالیایی و اندونزیایی، زبان‌هایی هستند که در بین مردمان جزیره بالی رواج دارند؛ بسیاری از مردم این جزیره، به دو یا سه زبان تکلم می‌کنند. در بخش‌های گردشگر پذیر جزیره بالی، عمده افراد به زبان اندونزیایی صحبت می‌کنند. برخی از ساکنان جزیره بالی به زبان‌های محلی سخن می‌گویند؛ البته رایج‌ترین زبان‌های جزیره انگلیسی و چینی است. بنابراین، گردشگران و مسافرانی که مسلط به زبان انگلیسی هستند، در سفر خود به جزیره بالی دچار مشکل نخواهند شد.

فرهنگ بالی

جزیره بالی

منبع: balicheapesttours

فرهنگ جزیره بالی ترکیبی از مذهب هندو – بودایی و لباس‌های بالیایی است. فرهنگ جزیره بالی بیشتر به خاطر مجسمه‌ها و هنرهای متفاوت خود شناخته می‌شود. خوراکی‌های جزیره بالی نیز از تنوع زیادی برخوردار هستند و موسیقی در این جزیره بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و تنوع زیادی دارد.

سبک زندگی

در سبک زندگی مردمان جزیره بالی، کشاورزی، راه اصلی برای کسب درآمد به شمار می‌رود. مشاغل دیگری همچون ماهیگیری، تجارت و صنعت‌گری نیز وجود دارند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. هر چند، گسترش صنعت گردشگری سبب شده تا مردم جزیره بالی، راه‌های جدیدی برای کسب درآمد پیدا کنند. بیشتر مردمان جزیره در روستاها زندگی می‌کنند. در این اجتماع‌های کوچک، مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد مراسم‌های معابد، ازدواج، عزاداری و... نیز یک انجمن محلی به نام «بانجار» است. هر «بانجار» شامل ۵۰ تا ۱۵۰ خانوار است که یک محل تجمع اختصاصی دارند.

پوشش گیاهی و جانوری بالی

جزیره بالی

منبع: balicheapesttours

با اینکه اندکی از تاثیرات قاره استرالیا را می‌توان بر جزیره بالی احساس کرد؛ اما در کل، بالی و جانوران آن بیشتر گونه آسیایی دارند. یکی از گونه‌های استثنا نیز کاکتوی کاکل زرد است که از خانواده‌ای استرالیایی محسوب می‌شود. در جزیره بالی، حدود ۲۸۰ گونه پرنده وجود دارد که برخی از آن‌ها از جمله مرغ مینا بالی، در خطر انقراض قرار دارند.

تا اوایل قرن بیستم میلادی، در جزیره بالی چندین پستاندار بزرگ همچون پلنگ و ببر بومی بالی وجود داشته‌اند؛ با این حال، ببر بومی بالی منقرض شده است و پلنگ‌ نیز به‌ندرت به چشم دیده می‌شود. خفاش‌ها و سنجاب‌ها نیز موجوداتی هستند که در جزیره بالی، به تعداد بسیار زیادی وجود دارند. از دیگر پستاندارهای نادر جزیره بالی می‌توان به گربه پلنگ، مورچه‌خوار سوندا و سنجاب غول‌پیکر سیاه اشاره کرد.

در صخره‌های مرجانی پیرامون جزیره بالی و در مناطق مناسب برای غواصی همچون «تولامبن»، «آمد»، «منجانگان» یا «نوسا پنیدا»، حیات وحش دریایی قابل‌توجهی وجود دارد. از جمله حیوانات در این صخره‌های مرجانی می‌توان به لاک‌پشت پوزه عقابی، خورشیدماهی غول‌پیکر، سفره ماهی بزرگ، مار ماهی، کوسه سرچکشی، طوطی ماهی، کوسه صخره‌ای، باراکودا و مارهای دریایی اشاره کرد. در ساحل شمالی جزیره بالی و در نزدیکی «سینگاراجا» و «لووینا» نیز می‌توان به تماشای دلفین‌ها نشست.

چگونه به بالی برویم؟

برای سفر به بالی از ایران به بالی باید در نظر داشت که هیچ‌گونه پرواز مستقیمی وجود ندارد؛ از همین رو، مسافران و گردشگرانی که قصد دارند تا از ایران به‌سمت بالی بروند، باید خود را برای پروازی با چندین توقف آماده کنند. پروازهای صورت گرفته به مقصد بالی معمولا در استانبول، دوحه، دبی یا سنگاپور توقف می‌کنند و سپس به‌سمت فرودگاه بالی می‌روند. این امکان نیز وجود دارد که هواپیما بیش از یک توقف داشته باشد و قبل از نشستن در فرودگاه بالی، در دو یا سه مقصد دیگر نیز به زمین بنشیند.

یکی دیگر از روش‌های رفتن به بالی نیز با قایق و کشتی و از راه دریا است؛ می‌توان به فرودگاه‌های پیرامون جزیره بالی سفر کرد و سپس از آنجا، با کشتی به جزیره بالی رفت. در هر صورت، به‌دلیل فاصله زیاد، سفر بسیار طولانی و هزینه آن بسیار بالا است.   

هزینه سفر به بالی

فاصله طولانی ایران با جزیره بالی، سبب شده تا هزینه سفر به این جزیره بسیار زیاد باشد. علاوه بر این، نبود پرواز مستقیم نیز یکی دیگر از دلایل گران بودن هزینه سفر است. همچنین هزینه‌های اقامت در جزیره بالی به مراتب گران است. در حقیقت، جزیره بالی، یک مقصد گردشگری لوکس محسوب می‌شود که دارای هتل‌های پنج ستاره زیادی است و بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن نیز هزینه‌هایی به‌همراه خواهد داشت.

جاهای دیدنی بالی

معبد تاناه لوت

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

معبد تانا لوت، یکی از نمادین‌ترین معابد در بالی به شمار می‌رود. این معبد در کنار دریا و روی یک صخره قرار گرفته است و پیرامون آن را نیز موج‌های خروشان فرا گرفته‌اند. برای مردم جزیره بالی،‌ این معبد، یکی از مقدس‌ترین معابد دریایی به شمار می‌رود. به هنگام غروب آفتاب، بسیاری از ساکنان محلی و گردشگران در این محل جمع می‌شوند تا به تماشای غروب آفتاب بنشینند.  

معبد «تانا لوت» در اوایل قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. در جزیره بالی، هیچ گردشگر خارجی حق ورود به معابد را ندارد و این معبد نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ هرچند، می‌توان پیرامون آن گردش کرد و از این مناظر تماشایی لذت برد و به عکاسی مشغول شد.

کوه باتور

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

هر روزه، بسیاری از افراد در تاریکی راهی «کوه باتور» می‌شوند تا در ارتفاع ۱,۷۰۰ متری، به تماشای طلوع خورشید بنشینند. پیرامون این کوه را فضایی سرسبز و پوشیده از مه فرا گرفته است. این آتشفشان مقدس و فعال، در منطقه کینتامانی در کوه‌های مرکزی بالی قرار دارد و با یک ساعت رانندگی از اوبود می‌توان به آن دسترسی داشت. برای رفتن به بالای این کوه، مسیرهای بسیار خوب و علامت‌گذاری شده‌ای تعبیه شده‌اند؛ صعود به «کوه باتور» آسان است و حدود دو تا سه ساعت زمان می‌برد. گردشگران در طی صعود خود شاهد یک دهانه آتشفشانی بزرگ، رشته کوه‌های پیرامون آن و دریاچه زیبای باتور خواهند بود. در ساحل شمال غربی این دریاچه نیز یکی از معابد بسیار مهم بالی قرار دارد.

معبد اولواتو

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

در بالای صخره‌های دریایی، یک معبد بسیار مشهور و مهم واقع شده است. این مکان، معبد اولواتو نام دارد که به لطف موقعیت مکانی خود، بسیار مشهور است. در جنوب غربی جزیره بالی و در شبه‌جزیره بوکیت، می‌توان این معبد را مشاهده کرد. غروب آفتاب در این معبد، بهترین زمان برای بازدید از آن به شمار می‌رود؛ در این زمان، آسمان و دریا در نور عصرگاهی خورشید، درخشش خاصی دارند. قدمت معبد «اولوواتو» به قرن دهم میلادی باز می‌گردد. باور بر این است که این معبد از بالی در برابر ارواح خبیثه دریا محافظت می‌کند. تنها هندوها حق ورود به معبد را دارند.

جنگل میمون اوبود

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

جنگل میمون اوبود به‌عنوان پناهگاه مقدس میمون‌ها نیز شناخته می‌شود و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در اوبود به شمار می‌رود. علاوه بر این، اگر از علاقه‌مندان به حیوانات و عکاسی هستید، این مکان، انتخاب بسیار خوبی است. علاوه بر میمون‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند، مناظر جنگلی آن بسیار زیبا و دلنشین است. مسیرهای مختلفی وجود دارند که گردشگران را به درون اعماق جنگل می‌برند. در این میان، علاوه بر درختان بسیار بزرگ، مجسمه‌ها و معابد باستانی نیز به چشم می‌خورند که یک حس افسانه‌ای و اسرارآمیز دارند.

معبد اولون دانو براتان

معبد «اولون دانو براتان»، یکی از تماشایی‌ترین معابد بالی به شمار می‌رود. این معبد، به الهه دریا و دریاچه‌ها اختصاص دارد و قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد. این معبد در ساحل غربی دریاچه براتان و روی یک جزیره کوچک واقع شده است. در پشت این معبد نیز کوهستان‌های «گونونگ براتان» قرار دارند و بازتاب معبد در درون آب‌های دریاچه نیز یک منظره بسیار خارق‌العاده را شکل می‌دهد. دریاچه «براتان»،‌ یکی از منابع اصلی جزیره بالی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و همچنین آب آشامیدنی است. بهترین زمان برای بازدید از این مکان، به هنگام صبح و قبل از شلوغ شدن آن است و مه صبحگاهی نیز حس اسرارآمیزتری به آن می‌دهد. از جمله جاهای دیدنی اطراف این معبد نیز می‌توان به باغ گیاه‌شناسی بالی اشاره کرد که دارای جنگل‌ها و گیاهان تماشایی و زیبایی است.

ساحل نوسا دوا

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

ساحل «نوسا دوا»، یکی از بهترین سواحل بالی به شمار می‌رود. اگر به‌دنبال آن هستید تا از شلوغی جزیره بالی بگریزید، بهترین مکان، ساحل «نوسا دوا» است. در این ساحل، امکانات رفاهی و مجللی وجود دارند که در نقاط مختلف ساحل قرار گرفته‌اند. شنا کردن، موج‌سواری، آفتاب گرفتن و... از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در ساحل «نوسا دوا» انجام داد.

جزایر نوسا

اگر به‌دنبال آن هستید تا یک تعطیلات آرامش‌بخش را در جزیره بالی بگذرانید و علاقه‌ای به مکان‌های شلوغ و پر از گردشگر ندارید، پس جزایر «نوسا» برای شما بسیار مناسب است. جزایر «نوسا» شامل سه جزیره است که مشهورترین آن‌ها، جزیره «نوسا لیمبونگان» نام دارد؛ این جزیره در فاصله ۲۰ کیلومتری از ساحل سانور قرار گرفته است و به‌راحتی می‌توان با قایق به آن دسترسی داشت. از جمله فعالیت‌هایی که می‌توان در این جزیره انجام داد، موج‌سواری، غواصی و کایاک‌سواری هستند.

جاهای دیدنی اصلی این جزیره نیز «ساحل دریم»، «خلیج ماشروم» و «صخره‌های دویلز تیرز» هستند. در کنار این جزیره نیز جزیره «نوسا سنینگان» قرار دارد که دارای یک تالاب آبی بسیار زیبایی است. بزرگترین جزیره در میان این سه جزیره نیز جزیره «نوسا پنیدا» است که در فاصله کوتاهی از دو جزیره دیگر قرار دارد. از جمله ویژگی‌های اصلی جزیره «نوسا پنیدا» می‌توان به صخره‌ها، غارها و یک پناهگاه پرندگان اشاره کرد. غواصی در آب‌های این جزیره نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

ساحل کوتا

ساحل کوتا در شمال جزیره بالی قرار دارد و یکی از سواحل بسیار مشهور بالی به شمار می‌رود و از همین رو، بسیار شلوغ است. ساحل کوتا، مکانی ایدئال برای موج‌سواران، به‌خصوص موج‌سواران تازه‌کار محسوب می‌شود. رستوران‎‌ها و کافه‌های کنار ساحل نیز راحتی بیشتری برای گردشگران و مسافران فراهم می‌کنند. با این حال، اگر به‌دنبال سواحل خلوت‌تری هستید باید به سواحلی همچون ساحل «سانور»، ساحل «جیمباران» و ساحل «نوسا دوا» بروید.

دره سایدمن

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

دره سایدمن، در شمال شرقی اوبود قرار دارد و حس و حال قدیم جزیره بالی را منتقل می‌کند. روستاهای ساکت در میان این دره پر از مزارع پلکانی برنج قرار گرفته‌اند. در پس زمینه نیز کوه «آگونگ» دیده می‌شود که در پشت ابرها پنهان شده است. گردش در میان این روستاها و مزارع برنج، درک بهتری از فرهنگ و زندگی مردم بالی را به گردشگران و مسافران منتقل خواهد کرد.

آبشار سکومپول

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

آبشار سکومپول، زیباترین آبشار بالی است

برای بسیاری از افراد، آبشار سکومپول به‌عنوان زیباترین آبشار جزیره بالی شناخته می‌شود. این آبشار در حقیقت مجموعه‌ای از هفت آبشار طبقه‌ای است که در میان صخره‌های پوشیده از مراتع و جنگل‌ها رو به پایین حرکت می‌کنند. مسیرهای زیادی برای دسترسی به این آبشار وجود دارد و بهتر است که همراه داشتن یک راهنمای کاربلد را مدنظر داشته باشید. علاوه بر تماشای این آبشار، می‌توان به تماشای مزارع برنج و روستاهای متنوع اطراف آن نیز پرداخت.

معبد تیرتا امپول

قدمت معبد تیرتا امپول به سال ۹۶۰ پس از میلاد باز می‌گردد. این معبد در جنگل‌های سرسبز و گرمسیری مرکز بالی قرار دارد. این معبد بسیار مهم به‌عنوان میراث فرهنگی ملی به ثبت رسیده و دارای سه حیاط جداگانه است. بخش مرکزی معبد یک استخر بزرگ و مستطیل‌شکل دارد که از چشمه‌های کوهستانی تغذیه می‌شود. بسیاری از ساکنان محلی، این آب‌ها را مقدس می‌دانند و در آن خود را متبرک می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از این معبد، اوایل صبح و بعدازظهر است که جمعیت گردشگر اندکی در اطراف آن حضور دارند.

تفریحات بالی

جزیره بالی برخی از زیباترین سواحل را در خود جای داده است. در این سواحل تماشایی، علاوه بر گرفتن حمام آفتاب، می‌توان به غواصی و موج‌سواری پرداخت. برخی از سواحل این جزیره همچون ساحل کوتا، برای موج‌سواری بسیار مناسب هستند. در کنار این سواحل، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان در آنجا، از غذاها و خوراکی‌های متنوع جزیره بالی لذت برد.

ورزش‌های آبی مختلفی در سواحل جزیره بالی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بهره برد. جدای از ساحل، جزیره بالی دارای جنگل‌ها و کوهستان‌های متعددی است که کوهنوردی و گردش در درون آن‌ها، از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توان در جزیره بالی انجام داد. بازدید از جاهای دیدنی مختلف جزیره همچون معابد، قایق‌سواری در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، تماشای آثار باستانی و خرید نیز از جمله دیگر تفریحات محسوب می‌شوند که می‌توان در جزیره بالی انجام داد.

بهترین زمان سفر به بالی

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

جزیره بالی در جنوب خط استوا واقع شده است و در تمام فصول سال، آب‌وهوای نسبتا یکسانی دارد. در طول سال، میانگین دمای هوا حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و سطح رطوبت به ۸۵ درصد می‌رسد. بارندگی‌های موسومی از ماه اکتبر تا آوریل پیش‌بینی می‌شوند و در ماه‌های دسامبر تا مارس نیز امکان بارش شدید باران وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به بالی، ماه‌های آوریل، مه، ژوئن و سپتامبر است

از ماه ژوئن تا سپتامبر نیز به‌عنوان فصل خشک جزیره بالی شناخته می‌شود. در این زمان، سطح رطوبت کم است و عصرها، هوا خنک‌تر است و بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های مختلف در فضای باز به شمار می‌رود. در کل، فصل‌ خشک برای سفر به جزیره بالی مناسب‌تر است، چراکه احتمال بارش‌های شدید و طوفانی کمتر است و در عین حال، رطوبت اندک باعث می‌شود تا گردش در مناطق مختلف برای گردشگران و مسافران راحت‌تر باشد.

از سوی دیگر، در طی ماه‌های ژوئیه تا اوت و تعطیلات ماه های میلادی و کریسمس، جزیره بالی بسیار شلوغ است و گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. برای گریز از فصل شلوغی، بهترین زمان برای سفر به بالی، ماه‌های آوریل، مه، ژوئن و سپتامبر یعنی قبل و بعد از فصل شلوغ گردشگری است. در این زمان، آب‌وهوا رطوبت کمتری دارد و اجاره اتاق‌ها و ویلاها به مراتب ارزان‌تر است. علاوه بر این، بسیاری از جاهای دیدنی بالی نیز خلوت هستند.

جشنواره‌های بالی

جزیره بالی

منبع: balicheapesttours

بنابر تقویم‌های محلی، در سراسر سال، جشنواره‌های مختلفی در نقاط مختلف جزیره بالی برگزار می‌شوند. سال نوی هندو به نام «نایپی»، هر ساله در فصل بهار جشن گرفته می‌شود و مردم در خانه‌های خود باقی می‌مانند و گردشگران نیز در حد امکان باید در اتاق‌های هتل خود یک روز را بگذرانند. در روز قبل از سال نوی هندو، مجسمه‌های بزرگ و رنگارنگی از هیولاها در خیابان‌ها رژه می‌روند و سرانجام در بعدازظهر آن روز سوزانده می‌شوند. این کار برای دور کردن ارواح خبیثه و اهریمن‌ها انجام می‌شود. 

جشنواره هنرهای بالی

جشنواره هنرهای بالی هر ساله از دومین شنبه ماه ژوئن تا دومین شنبه ماه ژوئیه برگزار می‌شود. این جشنواره با رژه‌های بزرگ خود شناخته می‌شود، رژه‌هایی که معمولا در میدان «پوپوتان» در «دنپاسار» برگزار می‌شوند.

جشنواره بادبادک بالی

جشنواره بادباک بالی، یکی از جشن‌های سالانه این جزیره است؛ در این جشنواره، یکی از نمادهای فرهنگی بالی یعنی بادبادک سنتی بالی جشن گرفته می‌شود. مردمان این جزیره، هر ساله منتظر این جشنواره هستند و بادبادک‌های سنتی و روستایی زیادی در کنار بادبادک‌های مدرن در این جشنواره به پرواز درمی‌آیند. این جشنواره معمولا در فصل بارانی جزیره بین ماه‌های ژوئن و اوت برگزار و تاریخ دقیق آن نیز با توجه به وضعیت آب‌وهوایی اعلام می‌شود.

جشنواره گالونگان و کونینگان

جشنواره «گالونگان»، مهم‌ترین جشنواره بالی به شمار می‌رود. این جشنواره در کل جزیره برگزار می‌شود و یک رویداد سالانه است که مصادف با سال «ووکو» است. باور بر این است که در طی این رویداد ۱۰ روزه، تمام خدایان بالیایی به زمین می‌آیند. در جشنواره‌ گالونگان، روستا به روستا و معبد به معبد، به جشن می‌پردازند. در این جشنواره، مردم بهترین لباس‌ و جواهرات خود را بر تن می‌کنند. آخرین روز این جشنواره نیز مهم‌ترین روز آن به شمار می‌رود؛ آخرین روز به‌عنوان «کونینگان» نام دارد و اوج این جشنواره است. این روز خاص، روز عبادت و اجرای مراسم‌های مذهبی است.

مسابقه بوفالو میکپانگ

جشنواره بوفالو جزیره بالی

منبع: balicheapesttours

میکپانگ، مشهورترین مسابقه بوفالوسواری در بالی به شمار می‌رود. این جشنواره در شالیزارهای اطراف شهر «جمبرانا» در منطقه «نگارا» در غرب جزیره بالی برگزار می‌شود. این مسابقه هر ساله در ماه ژوئیه برقرار است و مسابقات نهایی و جشن اصلی آن نیز در ماه نوامبر برگزار می‌شوند.

جشنواره روستای سانور

جشنواره روستای سانور، جشنی است که هر ساله برگزار می‌شود تا در طی آن، فرهنگ و هنرهای جامعه ساحلی «سانور» جشن گرفته شوند. این جشنواره،‌ یک هفته کامل سرشار از رویدادهای فرهنگی، غذاهای خوشمزه، ورزش‌های آبی و... است. این جشنواره معمولا در منطقه «مایسونت» در هتل «اینا گرند بالی بیچ» برگزار می‌شود.

جشنواره ساراسواتی

جشنواره ساراسواتی، جشنی است که به ستایش الهه‌ای هندو به همین نام می‌پردازد. «ساراسواتی»، الهه دانش، هنر و ادبیات است. برای جشن گرفتن این روز خاص، کتاب‌ها، دست‌نوشته‌ها و نسخه‌های خطی متبرک می‌شوند. در کتابخانه‌ها و مدارس نیز عبادت مشترک انجام می‌شود.

سال نوی چینی

سال نوی چینی در جزیره بالی در اواخر ماه ژانویه یا میانه ماه فوریه هر سال قرار دارد. این جشن خاص، توسط مردمان چینی‌تبار جزیره بالی و دیگر ساکنان چینی کشور اندونزی برگزار می‌شود. تاثیرات فرهنگی چینی بر جزیره بالی کاملا مشهود است و یکی از نمونه‌های بارز آن نیز همین جشن سال نوی چینی و معابد بالی است که در آن، از عناصر فرهنگ چینی استفاده می‌شود.

تاریخچه بالی

جاهای دیدنی جزیره بالی

منبع: planetware

جزیره بالی در ابتدا به جزیره «جاوه» متصل بوده؛ اما گذر زمان، این جزیره را جزیره جاوه جدا کرده است. امروزه، بین این دو جزیره، فاصله ۲٫۴ کیلومتری وجود دارد. جزیره بالی، دارای تاریخی طولانی است و از گذشته‌های دور، ساکنانی در آن می‌زیسته‌اند. در سال‌های حدود ۶۰۰ پیش از میلاد، مهاجرانی از جنوب چین به این جزیره آمدند و همراه خود، فرهنگ و ابزارآلاتی آورده بودند. در قرن هشتم تا چهاردهم میلادی نیز پادشاهان بومی مختلفی در جزیره بالی حاکم شدند. تاریخ این پادشاهان و پادشاهی‌ها را می‌توان در کتیبه‌ها، دست‌نوشته‌ها و آثار تاریخی به جا مانده پیدا کرد. پس از این دوره و تا اواخر قرن پانزدهم میلادی نیز امپراتوری «ماجاپاهیت» بر این جزیره حکمرانی می‌کرده است. در طی سال‌های پس از آن نیز، جزیره بالی به‌عنوان یک سرزمین مستقل پابرجا بوده است.

در سال ۱۹۰۶ میلادی، هلند، این جزیره را به تصرف خود درآورد و آن را مستعمره خود کرد. در طی جنگ جهانی دوم، امپراتوری ژاپن، جزیره بالی را تصرف و آن را از زیر سلطه غرب خارج کرد. سختی‌ها و قوانین جنگی ژاپن، باعث شد تا مردم بالی به‌شدت خواهان استقلال باشند. پس از تسلیم شدن ژاپن در جنگ جهانی دوم، مردم بالی، سلاح‌های ژاپنی را در اختیار گرفتند؛ اما هلندی‌ها به اندونزی و این جزیره بازگشتند تا بار دیگر کنترل مستعمره خود را در دست بگیرند. نبردهایی بین مردم بالی و نیروهای هلندی صورت گرفت که با شکست مردم بالی همراه شد. در سال ۱۹۴۹ میلادی، هلند، استقلال اندونزی را به رسمیت شناخت و بدین ترتیب، بالی نیز جزوی از کشور اندونزی شد.

پرسش‌های متداول

جزیره بالی کجاست؟

جزیره بالی یکی از استان‌های اندونزی به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی بالی کدامند؟

معبد تیرتا امپول، آبشار سکومپول، ساحل کوتا، دره سایدمن و...

بهترین زمان سفر به بالی کدام فصل است؟

بهترین زمان برای سفر به بالی در فصل خشک و پس از اوج فصل گردشگری یعنی ماه‌های آوریل، مه، ژوئن و سپتامبر است.

نام دیگر بالی چیست؟

جزیره خدایان، آخرین بهشت، سرزمین هزاران معبد و صبحگاه جهان

منبع عکس کاور: planetware

مطالب مرتبط:

دیدگاه