چگونه در سفر جشن عروسی برگزار کنیم؟

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده جمعه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
چگونه در سفر جشن عروسی برگزار کنیم؟

جشن عروسی خود را در محلی زیبا و توریستی برگزار کنید تا بتوانید هیجان سفر را با شکوه جشن عروسی ترکیب کنید. با کجارو همراه باشید تا ۷ نکته مهم را در این باره بخوانید.

مهم نیست کدام یک را بیشتر دوست دارید: گردش در سواحل، کوهنوردی و یا سفر به شهر مورد علاقه‌تان، مقصدهای ویژه عروسی بی‌شک مراسم شما را به تجربه‌ای بی‌بدیل و به یادماندنی تبدیل خواهد کرد.

اما اگر به این می‌اندیشید که میهمانان خود را برای شرکت در جشن به سفری دعوت کنید، مسائلی وجود دارد که باید به درستی آن‌ها را بسنجید. در این مقاله مجموعه این نکات را گردآوری کرده‌ایم.

مراسم عروسی در سفر

به موقع سفر کنید

قبل از این‌که جایی را رزرو کنید، فصل‌های شلوغ و توریستی را در نظر بگیرید. اگر جشن شما در بازه پیک سفر قرار گرفته باشد، هزینه‌ی بیشتری باید برای پرواز و مخارج هتل پرداخت کنید و ممکن است همه جا رزرو شده باشد. تاریخی را بعد از پیک سفر انتخاب کنید تا راحت‌تر (و ارزان‌تر) بتوانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

شرایط آب‌و‌هوایی ویژه هر فصل (مانند فصول طوفان در کارائیب و فصل گل‌و‌لای در کوهستان) را به دقت بررسی کنید.

روزی مناسب انتخاب کنید

اگر قصد سفر به مقصدی برای ۴ روز و یا بیشتر دارید، جشن خود را فردای روزی نیندازید که میهمانان‌تان از راه رسیده‌اند. سفر پیش‌بینی ناپذیر است، شرایط آب‌و‌هوایی و کنسلی‌های مختلف می‌تواند دقیق‌ترین برنامه‌ها را دچار اختلال کند. روزی را برای استراحت پس از رسیدن میهمانان‌تان درنظر بگیرید تا فرصت پیدا کنند خود را جمع و جور کرده و برای جشن عروسی آماده شوند.

میهمانان خود را به موقع دعوت کنید

اهمیتی ندارد که میهمانان را به چه مکان دوردستی دعوت می‌کنید، مهم این است که قبل‌تر به آن‌ها در این باره خبر دهید. به محض این که تالار را رزرو کردید به میهمانان خبر دهید تا در آن تاریخ وقت‌شان را برای شما خالی نگه دارند.

از این طریق مسافران تقویم خود را در آن روز به خصوص علامت می‌زنند، حتی اگر عروسی ۶ تا ۹ ماه بعد باشد. همچنین در این مدت فرصت کافی برای برنامه‌ریزی خواهند داشت.

در صورتی که مراسم را در خارج از کشور برگزار می‌کنید، میهمانان از این طریق فرصتی برای تمدید پاسپورت و دیگر مسائل مشابه می‌یابند.

عروسی در سفر

برنامه‌های ویژه سفر گروهی

یکی از روش‌های آسان کردن سفر برای میهمانان، استفاده از امکانات گروهی است. علاوه‌ بر رزرو بلوکی از اتاق‌ها، می‌توانید از موسسه‌های کرایه ماشین برای حمل‌ونقل محلی و حتی از پرواز‌های گروهی استفاده کنید. هرجایی که می‌توانید از طریق رزرو تعداد بالا تخفیف بگیرید، این کار را انجام دهید.

وقتی می‌خواهید بلوکی از اتاق‌ها را رزرو کنید سعی کنید همه‌ی اتاق‌ها به یک شکل نباشند تا با سلایق و احتیاجات مختلف میهمانان سازگار باشد.

درست برنامه‌ریزی کنید

نیازی نیست شما قدم به قدم سفر را برای میهمانان برنامه‌ریزی کنید و یا در هر وعده‌ی غذایی نقش میزبان را ایفا کنید. در عوض تلاش کنید تا از پیشنهادات دیگران برای روزهای غیر از جشن استفاده کنید. لیستی از فعالیت‌های ویژه آن محل (شهر) و رستوران‌هایش تهیه کرده و در اختیار بقیه بگذارید.

تفریحی مجانی (مانند گردش در محیط طبیعی) برنامه‌ریزی کنید تا میهمانان در فضایی آرامش‌بخش با شما و نامزدتان شریک شوند.

برای شروع روزهای اقامت میهمانی خوش‌آمدگویی و صبحانه روز بعد از رسیدن ایده‌ای دلپذیر و مناسب است.

حلقه عروسی

جزئیات را در نظر بگیرید

یک سایت عروسی مناسب خشنودی و آمادگی میهمانان شما را تضمین می‌کند. علاوه‌بر عنوان کردن تاریخ مراسم، بلوک اتاق‌ها و برنامه‌های گروهی‌ای که بدان قبلا اشاره کردیم، سایت را با اطلاعات سودمند پر کنید. برای فعالیت‌ها و رستوران‌ها ایده بدهید، لباس عروسی را مشخص کنید و لیستی از اشیای مهمی که مسافران باید به همراه داشته باشند، تهیه کنید.

آیا اطلاعاتی دیگری هم هست که در سفر میهمانان موثر است؟ مواردی از قبیل احتیاج به تامین آب بدن در ارتفاعات بالا و یا همراه آوردن لباس گرم برای شب‌های سرد اهمیت فراوانی دارد.

به گرمی از میهمانان استقبال کنید

هیچ مناسبتی برای هدیه دادن «کیف‌های خوش‌آمد گویی» مانند مراسم عروسی ایده‌آل نیست. کیف را با وسایل به درد بخور پر کنید: نقشه محلی، ضد آفتاب، بطری‌های آب تجزیه‌پذیر همراه با خوراکی‌ها و تنقلاتی که با مقصد و تم مراسم شما هماهنگی دارند.

برنامه‌ی سفر را بسیار شکیل چاپ کنید و در اختیار همه قرار دهید. از این طریق همه آگاه می‌شوند که در چه وقت خاصی کجا باید باشند.

مطالب مرتبط:

منبع Brides

دیدگاه