برترین اپلیکیشن های حوزه رسانه در سال ۲۰۱۶

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور سه شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
برترین اپلیکیشن های حوزه رسانه در سال ۲۰۱۶

اپلیکیشن‌های حوزه موسیقی و رسانه محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند. در سال ۲۰۱۶ نیز اپلیکیشن‌های خوب بسیاری در این خصوص عرضه شدند. همراه کجارو باشید تا با برترین اپلیکیشن‌های رسانه که در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند بیشتر آشنا شویم.

اغلب ما روزانه ساعات زیادی را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کنیم. در حین رانندگی، ورزش،‌کار و شرایط دیگر گوش کردن به موسیقی باعث ایجاد انرژی خوبی در افراد می‌شود. به همین دلیل اپلیکیشن‌های این حوزه نیز محبوبیت زیادی دارند. در سال ۲۰۱۶ نیز اپلیکیشن‌های موسیقی و رسانه زیادی عرضه شد که در این مقاله از کجارو قصد داریم با آن‌ها آشنا شویم.

گوگل پلی موزیک (Google Play Music)

اپلیکیشن گوگل پلی موزیک که توسط گوگل توسعه داده شده است، یک پلیر عادی است که قابلیت‌های دیگری نظیر پخش آنلاین موسیقی را نیز در آن شاهد هستیم. کاربران از طریق این برنامه می‌توانند به موسیقی‌های بسیار زیادی که در کتابخانه این سرویس قرار دارد دسترسی داشته باشند (البته باید توجه داشت که تمام موسیقی‌های موجود در سرویس آنلاین این برنامه رایگان نیستند). رابط کاربری این اپلیکیشن بهبود گسترده‌ای داشته است و در حال حاضر عملکرد بسیار خوبی دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه ارائه لیست‌های پخش پیشنهادی است که بر اساس موقعیت، وضعیت آب و هوا و فعالیتی که کاربر انجام می‌دهد، توصیه می‌شوند. گوگل پلی موزیک در سال ۲۰۱۶ از پادکست‌ها و ذخیره آهنگ‌ها به صورت کش نیز پشتیبانی کرد. از طریق این قابلیت، کاربران قادر هستند تا در زمان‌هایی هم که آنلاین نیستند، موزیک مورد علاقه‌شان را از ابر (Cloud) گوش کنند.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Google Play Music

Noon Pacific

Noon Pacific

راه‌های بسیار زیادی برای یافتن موسیقی وجود دارد. اما بدون شک Noon Pacific یکی از بهترین راه‌های ممکن است. این سرویس هر هفته به سرپرستی Clark Dinnison در زمان مشخصی از روز دوشنبه ترکیبی از ده آهنگ را به صورت پادکست ارائه می‌کند که در بین این آهنگ‌ها موسیقی‌های پاپ و انواع موسیقی‌های دیگر نیز دیده می‌شود. موسیقی‌ها در این اپلیکیشن از طریق خود برنامه اجرا می‌شوند و همگی در SoundCloud برای خرید قابل دسترس هستند. کاربران در این سرویس می‌توانند همیشه به بیش از ۲۰۰ لیست پخش موجود دسترسی داشته باشند و با پخش آن‌ها حس و حال جدیدی به روح و روانشان بدهند.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Noon Pacific

Musixmatch

Musixmatch

Musixmatch یادآور یک پلیر عالی است. اما دلیل این موضوع تنها رابط کاربری زیبای این اپلیکیشن نیست. نکته جالب در خصوص این اپلیکیشن، نمایش متن آهنگ‌ها در حین پخش آن است. این موضوع برای زمان‌هایی هم که از طریق یوتیوب یا Spotify اقدام به پخش می‌کنید، صادق است. در سال ۲۰۱۶ این اپلیکیشن قابلیت ترجمه متون ترانه‌ها را نیز به سرویس خود اضافه کرد و از این طریق کاربران می‌توانند معنای آهنگ‌های خارجی را نیز بفهمند و البته لذت بیشتری از موسیقی ببرند. اگرچه نسخه رایگان این اپلیکیشن تبلیغات زیادی دارد و کاربران برای حذف آن‌ها باید مبلغی را پرداخت کنند، اما اپلیکیشن مذکور همچنان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است و اصلی‌ترین ویژگی آن نیز، قابلیت نمایش متون ترانه‌ها به حساب می‌آید.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Musixmatch

Shazam

Shazam

حتما برای شما نیز پیش آمده است که در تلویزیون، تاکسی یا کافی‌شاپ آهنگی را شنیده باشید و از آن خوشتان بیاید ولی اسم آن را ندانید. ندانستن اسم آهنگ و خواننده باعث می‌شود که به این سادگی‌ها نتوانید آن آهنگ را دانلود کنید تا بعدا نیز به پخش و لذت بردن از آن بپردازید. اپلیکیشن شازم (Shazam) با گوش کردن به صدای آهنگ و تطابق آن با اطلاعات موجود در پایگاه داده‌اش، موسیقی را تشخیص می‌دهد و اطلاعات زیادی در خصوص آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شازم عملکرد بسیار خوبی برای آهنگ‌های خارجی دارد اما در طول تست‌هایی که ما در کجارو انجام دادیم، در خصوص آهنگ‌هایی ایرانی و فارسی نمی‌تواند کارایی خوبی را از خود نشان دهد و اغلب پیشنهاد‌های نادرستی را ارائه می‌کند.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Shazam

Shazam Lite

Shazam Lite

با کمک ابزار‌هایی نظیر SoundHound می‌توان به سادگی و در زمان اندکی به اطلاعات زیادی از آهنگ‌ها دسترسی یافت و حتی آن را خریداری کرد. همان‌طور که در بالا مطالعه کردید، اپلیکیشن Shazam اقدام به تشخیص موسیقی می‌کند و سپس امکان دانلود و خرید آن را به اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما نسخه ساده‌تری از این اپلیکیشن نیز وجود دارد که تنها کار تشخیص آهنگ را انجام می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان هر چه سریع‌تر به هدف مورد نظر دست یافت. در این نسخه که Shazam Lite نامیده می‌شود هیچ ویجتی وجود ندارد و متون آهنگ‌ها و قابلیت پخش آفلاین آن‌ها نیز قابل دسترسی نیستند. اما اصلی‌ترین مزیت آن حجم کمش است که تنها یک مگابایت از حافظه دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد. البته اگر می‌خواهید در آینده نیز به موسیقی تشخیص داده شده توسط Shazam Lite گوش کنید در این صورت بهتر است که اطلاعات آن را در برنامه‌های یادداشت برداری نظیر Google Keep ذخیره کنید (اپلیکیشن Google Keep در اوایل این مقاله معرفی شده است).

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Shazam Lite

AmpMe

AmpMe

اپلیکیشن AmpMe به کاربران این امکان را می‌دهد که چندین دستگاه را با یکدیگر همگام کنند تا پخش موسیقی به صورت همزمان از چند دستگاه مختلف آغاز شود و در نتیجه صدای بلند‌تری داشته باشید. اگرچه اپلیکیشن مذکور گاهی در خصوص همگام‌سازی چندان دقیق عمل نمی‌کند، اما می‌توانید با کمی تاخیر، این کار را انجام دهید. اما بعد از همگام شدن تمام دستگاه‌ها با یکدیگر، می‌توانید صدایی بسیار خوب و التبه بلند داشته باشید (در این اپلیکیشن در واقع هر گوشی به عنوان یک اسپیکر جداگانه استفاده می‌شود). اپلیکیشن مذکور از چند سال پیش وجود داشت اما در سال ۲۰۱۶ آپدیتی را دریافت کرد که از طریق آن توانست با زنجیره‌ای از اسپیکر‌های بلوتوثی نیز همگام شود. پس اگر قصد مسافرت دارید، بهتر است که پیش از سفر این اپلیکیشن را روی تلفن هوشمندتان نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن اندرویدی AmpMe

Amazon Rapids

Amazon Rapids

اپلیکیشن Amazon Rapids که اخیرا توسط آمازون عرضه شده است یک کتابخانه از داستان‌های اصلی به حساب می‌آید که در آن ظاهر داستان به صورت چت است. به همین دلیل کودکان احساس می‌کنند که این کاراکتر‌ها واقعا با یکدیگر حرف می‌زنند و در نتیجه هر چه بیشتر وارد فضای داستان می‌شوند. محتوای این اپلیکیشن برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال مناسب است. یک واژه‌نامه نیز درون آن وجود دارد تا در خصوص کلمات دشوار، کاربران را کمک کند. در این اپلیکیشن امکان پخش صدای داستان‌ها نیز قرار داده شده و این برای زمانی است که می‌خواهید به جای مطالعه، به آن گوش کنید. اگرچه دانلود این اپلیکیشن رایگان است، اما برای استفاده از کتابخانه‌های آن باید ماهانه ۲/۹۹ دلار پرداخت کرد.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Amazon Rapids

Anchor

Anchor

اگر شما نیز به خوانندگی و دنیای موسیقی علاقه دارد، اپلیکیشن Anchor می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که آهنگ‌هایی ۲ دقیقه‌ای از خودشان ضبط کنند و برای آن هیچ نیازی به تجهیزات و دستگاه‌های معمول نیست. این آهنگ‌های ضبط شده در شبکه این سرویس منتشر می‌شوند و شنودگان و افراد فعال در این حوزه می‌توانند آن‌ها را بشنوند.

این اپلیکیشن برای زمان‌هایی که می‌خواهید شرایط را برای تولید یک پادکست جدید سنجید بسیار کاربردی است. برای تست صدا و ضبط با شرایط راحت‌تر، اپلیکیشن Anchor می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از طریق این اپلیکیشن می‌توان نسخه پیش نمایشی از یک موسیقی طولانی را نیز ضبط کرد. اپلیکیشن Anchor رایگان است و به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Anchor

مطالب مرتبط:

منبع thenextweb

دیدگاه