کیسی، شهری کوچک با اشیای بزرگ

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کیسی، شهری کوچک با اشیای بزرگ

شهر کیسی آمریکا به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری این کشور تبدیل شده است. دلیل این محبوبیت وجود اشیای عظیم‌الجثه‌ای هستند که توسط یکی از اهالی کیسی ساخته شده‌اند. این فرد حتی توانسته چند مورد از اشیای خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. با کجارو همراه باشید تا با داستان ساخت این اشیا و اثراتی که بر گردشگری شهر کیسی گذاشته است، آشنا شوید.

شهر کیسی در ایالت ایلینوی آمریکا با بیش از ۵ کیلومتر مربع وسعت و کمتر از ۳ هزار نفر جمعیت، یکی از شهرهای کوچک آمریکا است، اما برخی از بزرگ‌ترین اشیای جهان در آن قرار دارد. این اشیای بزرگ شامل وسایلی مثل صندلی گهواره‌ای، میل‌های بافتنی و قلاب‌دوزی، صندوق پست، چنگال، پایه‌ی توپ گلف، یک جفت کفش چوبی، یک قفس پرنده، یک خط‌کش، یک مداد، یک بلال، کاکتوس ساگوارو و چند شی دیگر می‌شود. ۸ مورد از اشیای موجود در این شهر در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده‌اند. در ورای تمامی این اشیای بزرگ، یک مرد ایستاده است، او یکی از تجار محلی شهر کیسی به نام «جیم بولین» است.

شهر کیسی آمریکا

بولین معاون شرکت سرمایه‌گذاری بولین است که در ابتدا به عنوان یک مغازه‌ی کوچک صافکاری و نقاشی در گاراژ خانوادگی خود شروع به کار کرده بود. امروزه این شرکت ۲۴۰ نفر نیرو دارد و کار تعمیر و نگهداری خطوط لوله‌ی نفت و گاز طبیعی را در سراسر نیمی از کشور انجام می‌دهد. اما تمامی شغل‌ها و کسب‌وکارهای کیسی، مانند این شرکت موفق نبودند. در طول سال‌ها بولین کسب‌کارهای بسیاری را در کیسی دیده که به علت رکود اقتصادی تعطیل شدند (مانند کارخانه‌های تولید کفش، مغازه‌ی ابزارفروشی، مغازه‌ی فروش سخت‌افزار و فروشگاه خوراکی). رکود اقتصادی که از ابتدای قرن ۲۱ گریبان‌گیر جهان شده، باعث شده است که حتی بولین هم احساس خطر کند. به همین دلیل او تصمیم گرفت که با تقویت صنعت گردشگری کیسی و رونق دادن به آن، به اقتصاد محلی کمک کند. 

شهر کیسی آمریکا

چون بولین خود در صنعت لوله‌ مشغول است، به تعداد زیادی از لوله‌های بزرگ دسترسی دارد و به همین علت تصمیم گرفت که زنگوله‌های بادی عظیم‌الجثه بسازد. ۲ سال طول کشید که بولین این پروژه را به اتمام برساند. زمانی که این طرح در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد، طول زنگوله‌های بادی عظیم‌الجثه ۱۶/۵ متر شد. از آنجا به بعد، این ایده اجرا شد و ادامه یافت. 

شهر کیسی آمریکا

شرکت بولین هم‌اکنون یک مغازه‌ی رنگ، یک جوشکاری و چندین نیروی بااستعداد دارد. آن‌ها همچنین به موادی مانند دکل‌های قدیمی تلفن (که برای ساخت صندلی‌های گهواره‌ای استفاده می‌کنند) و تانک نفت (که قسمت بالایی از صندوق پست و قسمت پایینی قفس پرنده را با آن ساختند) دسترسی دارند. تقریبا تمامی مواد و وسایلی که در ساخت این اشیای بزرگ استفاده شده است، مواد بازیافت‌شده و تغییر کاربری داده‌شده هستند. 

شهر کیسی آمریکا

یکی از شرایطی که برای ثبت این اشیای عظیم‌الجثه در کتاب رکوردهای گینس وجود دارد، این است که این اشیا باید به درد بخور باشند. بنابراین زمانی که بولین میل‌های بافتنی را می‌ساخت، یکی از اقوام خود به نام «Jeanette Huisinga» را به کار گرفت؛ این فرد یک مغازه‌ی نخ فروشی در شهر دارد. او با بزرگ‌ترین میل‌های بافندگی جهان از بزرگ‌ترین صندلی گهواره‌ای جهان بالا رفت و شالی بافت که می‌تواند آغازی بر بافت بزرگ‌ترین شال دنیا نیز باشد. بزرگ‌ترین میل‌های بافندگی و قلاب‌دوزی جهان هم‌اکنون در مغازه‌ی این فرد به نمایش گذاشته شده است. 

شهر کیسی آمریکا

اشیای عظیم‌الجثه‌ی بولین کاری شگفت‌انگیز برای اقتصاد محلی شهر کیسی انجام داد. برای مثال فروشگاه شکلات و آبنبات‌فروشی که در همان ساختمانی قرار دارد که بزرگترین کفش‌های چوبی جهان واقع شده، هر روز حدود ۱۰۰ معامله با گردشگرانی که برای بازدید از بزرگ‌ترین کفش چوبی جهان آمده‌اند، انجام می‌دهد. همچنین بازدیدکنندگان داخل این کفش‌ها پول می‌اندازند، چون معتقد دارند که خوش‌یمن است و باعث خوش‌شانسی می‌شود. این پول‌ها به «Clark County Food Pantry» اهدا می‌شود.

شهر کیسی آمریکا

موارد مشابه دیگری نیز وجود دارد؛ مثلا بزرگ‌ترین صندوق پستی جهان به فروش کارت‌پستال‌هایی که از قبل تمبر زده شده‌اند، کمک می‌کند؛ بازدیدکنندگان این کارت‌پستال‌ها را خریده، یادداشتی روی آن نوشته و به این صندوق می‌ندازند. هر روز حدود ۱۰۰ کارت‌پستال تمبرشده توسط اداره‌ی پست با تمبر مخصوص بزرگ‌ترین صندوق پست جهان مهر می‌شوند.

 

شهر کیسی آمریکا

بولین برنامه‌ی ساخت اشیای بزرگ دیگری را در شهر خود دارد. در طول چند ماه یا چند سال آینده، او بزرگ‌ترین چکش، بزرگ‌ترین اسب جنبان، چوب‌‌های بزرگ بیس‌بال، یک باشگاه گلف بسیار بزرگ و بزرگ‌ترین الاکنگ جهان را خواهد ساخت تا تمامی اعضای خانواده بتوانند کنار هم از آن لذت ببرند.

 

شهر کیسی آمریکا

شهر کیسی آمریکا

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه