زیباترین چشم‌ اندازهای هوایی از سراسر دنیا (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
زیباترین چشم‌ اندازهای هوایی از سراسر دنیا (قسمت اول)

زیباترین چشم‌اندازهای دنیا را از ارتفاع می‌توان نظاره کرد. صعود به قله‌ی یک کوه، پرواز با پاراگلایدر، چتربازی یا عبور از گذرگاه‌های جنگلی، بهترین موقعیت‌ها برای تماشای مناظر طبیعی از ارتفاع هستند. در ادامه با زیباترین چشم‌اندازهای هوایی از سراسر دنیا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

همه ما تصاویر زیبایی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی کشورهای سراسر دنیا را مشاهده کرده‌ایم و با دیدن آن‌ها شوق سفر در ما زنده شده است. بهترین چشم‌اندازهای دنیا را از ارتفاع می‌توان مشاهده کرد. صعود به قله‌ی کوه، پرواز با پاراگلایدر یا چتربازی، موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای برای تماشای مناظر طبیعی از ارتفاع را فراهم می‌کنند. اگر به‌دنبال هیجان و ماجراجویی هستید و دوست دارید زیباترین مناظر دنیا را از ارتفاع، نظاره کنید در ادامه با ما همراه باشید تا دیدنی‌ترین چشم‌اندازهای هوایی را معرفی کنیم.

تماشای سیدنی از پل بندرگاه سیدنی، استرالیا

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

این پل یکی از نمادهای اصلی و یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی شهر زیبای سیدنی است. پل بندرگاه سیدنی یکی از شاهکارهای معماری و مهندسی با ۴۹ متر عرض، پنجمین پل قوسی جهان است. طول بخش قوسی پل ۵۰۳ متر و ارتفاع آن ۱۳۴ متر است. اهالی سیدنی این پل را در زبان عامیانه «چوب لباسی» می‌نامند. این پل دارای دو خط ریلی، هشت خط عبور خودرو، گذرگاه عابر پیاده و مسیر دوچرخه است. با صعود از این پل مشهور و زیبا می‌توانید چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر و اپرای مشهور سیدنی ببینید. چوب لباسی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی است.

بالن سواری بر فراز پارک ملی و ذخیره گاه ماسایی مارا (Maasai Mara)، کنیا

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

این ذخیره‌گاه ملی یکی از زیستگاه‌های بزرگ جانوری و گیاهی در دنیا است. این پارک به‌دلیل میزبانی جمعیت زیادی از شیرهای ماسای، پلنگ آفریقایی و یوزپلنگ تانزانیا، در سراسر دنیا به‌خصوص در میان علاقه‌مندان به حیات وحش، شناخته شده است. با پرواز با بالن بر فراز ساوانا، دشت‌های بی‌درخت و سایه‌های ابر روی زمین، چمنزارها و مراتع، از تماشای حیات وحش، بیش از هر برنامه‌ی مستندی، لذت خواهید برد. در داخل این ذخیره‌گاه، کمپ‌ها و لژهایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است.

تماشای ماچوپیچو از بالای قله‌ی هوآینا پیچو

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

با شنیدن نام ماچوپیچو، به یاد بقایای تاریخی به‌جای مانده و مزارع پلکانی در دامنه‌ی کوه می‌افتیم. یکی از بهترین نقاط این منطقه برای تماشای چشم‌اندازی زیبا و متفاوت از ماچوپیچو، کوه هوآینا پیچو (Huayna Picchu) است که ۳۶۰ متر بالاتر از ماچوپیچو و ۲۷۲۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بالا رفتن از این کوه سخت است اما چشم‌اندازهای نفس‌گیری که در قله‌ی هوآینا پیچو وجود دارد، باعث می‌شود که گردشگران سختی صعود را به جان بخرند. بر فراز این قله می‌توانید بقایای شهر باستانی، دامنه‌های سرسبز و رود پرپیچ‌وخم اوروباما (Urubamba) را تماشا کنید.

تماشای چشم‌انداز رنگارنگ دباغ خانه‌های Chouwara، مراکش

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

منظره‌ی رنگارنگ و دیدنی دباغ‌خانه‌های Chouwara و بوی چرم و رنگ، یکی از جذاب‌ترین مناظر شهر فاس در مراکش است. این شهر پس از کازابلانکا و رباط، سومین شهر بزرگ مراکش است. فاس به سه بخش تقسیم شده است: فاس البالی (شهر قدیم و محصور)، فاس الجدید و وی نوول (Ville Nouvelle) (به معنی شهر جدید). وی نوول جدیدترین بخش شهر فاس است که توسط فرانسوی‌ها ساخته شده است. در بخش قدیم فاس می‌توانید ساختمان‌های رنگارنگ و زیبا را تماشا کنید.

تماشای گرند کنیون (Grand Canyon)، آمریکا

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

همه ما نام گرند کنیون را شنیده‌ایم و از عظمت آن باخبریم. این دره ۴۴۶ کیلومتر طول، ۲۹ کیلومتر عرض و ۱٬۸۰۰ متر عمق دارد. یکی از زیباترین مناظری که حتما باید ببینید، چشم‌انداز گرند کنیون از ارتفاع است. برای تماشای گرند کنیون از بالا، انتخاب‌های زیادی دارید. می‌توانید تا یکی از بهترین نقاط برای تماشای دره، پیاده‌گردی کنید یا بر فراز دره پرواز کنید یا اسکای‌واک (Skywalk) را امتحان کنید؛ سکویی با کف شیشه‌ای که برای تماشای گرند کنیون از زیر پاهای‌تان باید به‌اندازه‌ی کافی شجاع باشید.

کوه‌پیمایی در دره‌ی Bac Son، ویتنام

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

اگر دوست دارید زیباترین مناظر طبیعی ویتنام را تماشا کنید به دره‌ی Bac Son سر بزنید و از تماشای مزارع سرسبز برنج لذت ببرید. برای تماشای چشم‌اندازهای زیباتر، بهتر است که از ارتفاعات بالا بروید. از ارتفاع می‌توانید منظره‌ی تماشایی عبور رود از میان مزارع رنگارنگی را تماشا کنید که در گوشه و کنار آن، خانه‌های چوبی و تپه‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شوند.

چتربازی بر فراز جزایر دبی

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

برای تجربه‌ی اوج هیجان و تماشای زیباترین چشم‌اندازها از جزایر نخلی دبی، بهترین کار پریدن از هواپیما است. از ارتفاع ۴۰۰۰ متری، منظره‌ی شگفت‌انگیز آسمان‌خراش‌های باشکوه، بیابان‌ها و سواحل شنی نخل جمیرا را تماشا کنید. برای چتربازی بر فراز جزایر دبی، نیازی به مهارت قبلی نیست. مربیان کارآزموده و مجرب در این سفر هیجان‌انگیز شما را همراهی می‌کنند. اگر شجاع و ماجراجو هستید، این تجربه‌ی بی‌نظیر را در سفر به دبی از دست ندهید.

تماشای هنگ کنگ از قله‌ی ویکتوریا پیک

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

در هنگ کنگ مناطق زیادی برای تماشای چشم‌اندازهای شهری از ارتفاع وجود دارد، چون این منطقه پر از برج و آسمان‌خراش است. اما اگر می‌خواهید تماشای شهر از ارتفاع را با طبیعت‌گردی همراه کنید، بهترین انتخاب صعود از کوه ویکتوریا پیک است. ویکتوریا پیک بلندترین کوه هنگ‌کنگ است و دسترسی به قله‌ی آن برای گردشگران بسیار راحت است. این منطقه و پارک‌های عمومی اطراف آن یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ هستند.

قدم زدن بر فراز آمازون، پرو

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

بیش از نیمی از کشور پرو را جنگل‌های بارانی پوشانده است. یکی از هیجان‌انگیزترین و متفاوت‌ترین تفریحاتی که در سفر به پرو برای گردشگران وجود دارد، راه رفتن بر فراز بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی دنیا، یعنی جنگل آمازون است. گذرگاه جنگلی Amazon Explorama Field Station با ارتفاع ۳۵ متر از سطح زمین و طول ۵۰ متر، بزرگ‌ترین گذرگاه جنگلی آمازون است. تکاپوی پلنگ‌ها، پریدن میمون‌ها از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر و بازی دلفین‌ها در رود آمازون از زیباترین مناظری هستند که در این جنگل زیبا شاهد آن خواهید بود.

پرواز با پاراگلایدر بر فراز ونگن (Wengen)، سوئیس

زیباترین چشم اندازهای هوایی دنیا

این دهکده‌ی کوهستانی زیبا در کشور سوئیس به خاطر چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر و نفس‌گیرش در سراسر دنیا مشهور است. با پرواز بر فراز این دهکده‌ی دیدنی که انگار از دل قصه‌های قدیمی بیرون آمده است، می‌توانید مناظر زیبایی از کوهستان آلپ، یخچال‌های طبیعی و خانه‌های زیبا را تماشا کنید. در تابستان دامنه‌های سرسبز کوهستانی، تضاد زیبایی با سفیدی برف قله‌ها دارند. مناظر زمستانی این دهکده هم بسیار دیدنی و جذاب هستند؛ زیباترین چشم‌اندازهایی که در تمام طول زندگی خود خواهید دید.

مطالب مرتبط:

منبع roughguides

دیدگاه