تور مجازی: سیاتل کجاست؟

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰
تور مجازی: سیاتل کجاست؟

 شهر زمردین، از بهترین شهرهای آمریکا برای کار و زندگی، جایی نیست جز سیاتل. در این مقاله از تور مجازی با کجارو همراه باشید و بیشتر با سیاتل آشنا شوید. 

سیاتل ـ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا ـ در شمال غرب این کشور واقع شده است. برای اولین بار در سال ۱۸۵۱، درست پس از تاسیس شهر بود که به اسم «نیویورک آینده» نام‌گذاری شد؛ اما به نظر این نام چندان مناسب شهر نبود. کمی بعد از روی نام یکی از روسای برجسته سرخپوست دوباره تغییر نام پیدا کرد.

سیاتل

جدای از این نام، سیاتل نام‌های مستعار غیررسمی بسیار دارد: یکی از آن‌ها، «شهر زمرد» است ـ اشاره به این دارد که سیاتل با آب‌ها و جنگل‌های همیشه سبز احاطه شده است. از دیگر نام‌های غیررسمی آن می‌توان به «دروازه‌ای به سوی آلاسکا» و «شهر باران» اشاره کرد. «شهر باران» این نام را نه به خاطر بارش مداوم بلکه به‌دلیل تعداد زیاد روزهای ابری در طول سال، به خود گرفته است. نام مستعار دیگر سیاتل «شهر جت» است. این نام را نیز به خاطر وجود شرکت بوئینگ به خود گرفته است.

سیاتل

سیاتل بین پیوجت ساند (Puget Sound) ـ دریاراهی در امتداد ساحل غربی ایالت واشنگتن ـ در غرب و دریاچه واشنگتن در شرق واقع شده است. گفته می‌شود سیاتل مثل شهر رم روی هفت تپه از جمله تپه «کاپیتول هیل» قرار گرفته است. در حال حاضر اما شهر رشد کرده و گسترش یافته و دیگر تنها به آن هفت تپه محدود نمی‌شود. امروزه، سیاتل شامل ارتفاعات بسیاری است که ظاهر منحصربه‌فرد و چشم‌اندازهای زیبایی برای شهر به وجود آورده‌اند.

سیاتل

از مشخصه‌های مهم و معروف سیاتل و در کل سواحل شمال غربی اقیانوس آرام برج اسپیس نیدل (Space Needle Tower) است که به‌نوعی سبک معماری‌اش با آینده و ساختمان‌های آینده مرتبط است. این برج بخشی از مرکز سیاتل است که در اصل به هدف نمایشگاه جهانی سال ۱۹۶۲ ایجاد شده است. با ۱۸۴ متر ارتفاع و وزن ۹۵۵۰ تن، این برج مجهز به ۲۵ میل برق‌گیر است که در برابر طوفان‌هایی با شدت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت و زلزله با قدرت ۹/۱ ریشتر از خود مقاومت نشان می‌دهد. تزئينات و نقش‌ و نگارهای پنجره‌ای شکل سبک گوتیک این برج زیبا به‌خوبی از «بشقاب پرنده‌ای» که در ارتفاع ۱۵۹ متری آن قرار دارد محافظت می‌کنند. این برج چشم‌انداز خوبی برای مشاهده شهر سیاتل، پارک‌ها، دریاچه‌ها و کوه‌ها دارد.

سیاتل

البته سوزن فضایی بلندترین ساختمان شهر نیست. از سال ۱۹۸۵ ساختمان کلمبیا سنتر (Columbia Center)، با ۷۶ طبقه و ۲۸۴ متر ارتفاع، عنوان بلند‌ترین ساختمان سیاتل را به خود گرفته است. دومین ساختمان بلند شهر آسمان‌خراش «۱۲۰۱ خیابان سوم» (1201 Third Avenue) است که قبلا به نام واشنگتن میوچل (Washington Mutual) شناخته می‌شد. ساختمان‌های مرتفع بسیاری در سیاتل وجود دارند، اما ساختمان‌های با ارتفاع کم نیز جذابیت خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال یکی از این ساختمان‌ها بازار پایک پلیس (Pike Place Market) است که در لبه تپه‌ای شیب‌دار قرار گرفته است. پایک پلیس را یکی از قدیمی‌ترین بازارهای قاره‌ای در ایالات متحده می‌دانند. در اینجا نه‌تنها می‌توانید خرید کنید، بلکه لحظاتی خوش در یک کافه دنج و لذت بردن از اجرای هنرمندان محلی می‌تواند بسیار دلچسب و خوشایند باشد. مردم برای جابه‌جایی بین طبقات مختلف بازار از آسانسور و پله استفاده می‌کنند. میانگین تعداد افرادی که سالانه از بازار پایک دیدن می‌کنند حدود ده میلیون نفر است.

سیاتل

درست در زیر بازار آب‌نما معروف سیاتل مشرف به خلیج الیوت (Elliott Bay) و کوه‌های المپیک قرار گرفته است. به هر حال، کشتی سواری یکی از فعالیت‌های بسیار محبوب در این شهر زمردین است: گشت‌های آبی تحسین همه مناظر و زیبایی‌های طبیعی و معماری جالب و نوین سیاتل از خارج از شهر را فراهم می‌کند. البته تماشای تصاویر پانوراما هم فرق چندانی با حضور در آنجا ندارد. 

بیشتر بخوانید:

تصاویر پانوراما

تور مجازی روزهای چهارشنبه، ساعت ۱۱:۳۰ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادها خود را درباره این مقاله با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه