ادغام هواپیمایی های اتحاد و لوفتهانزا

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۰
ادغام هواپیمایی های اتحاد و لوفتهانزا

هواپیمایی‌های اماراتی اتحاد و آلمانی لوفتهانزا مشغول مذاکره بر سر ادغام هستند.

روزنامه ایتالیایی ایل مساجرو (Il Messaggero) امروز به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرد نوشت که مدیران شرکت‌های هواپیمایی اماراتی اتحاد و آلمانی لوفتهانزا هفته‌هاست که مشغول سبک سنگین کردن امکان انتقال ۳۰-۴۰ درصد از سهام هواپیمایی لوفتهانزا از طریق افزایش سرمایه به هواپیمایی اتحاد (هواپیمایی امارت ابوظبی) هستند.

ادغام هواپیمایی اتحاد و لوفتهانزا

در مرحله بعد، دو هواپیمایی به صورت کامل ادغام شده و یک شرکت هواپیمایی جدید را با امکان جابجایی ۹۷ میلیون مسافر در سال تاسیس می کنند. «ایل مساجرو» خبر داده که طرفین در آینده نزدیک برای تسریع روند مذاکرات دیدار خواهند کرد.

هنوز هیچکدام از هواپیمایی‌های اتحاد و لوفتهانزا در مورد این گمانه‌زنی، اظهارنظری نکرده‌اند. به نوشته رویترز، ادغام احتمالی این دو هواپیمایی بر هواپیمایی ایتالیایی و زیان‌ده آلیتالیا که اتحاد ۴۹ درصد سهام آن را در اختیار دارد تاثیر خواهد گذاشت.

«آلیتالیا» اکنون مشغول تجدید ساختار اساسی بوده و نیروهای خود را تعدیل کرده و بخشی از هواپیماهایش را زمین گیر کرده است. ارزش سهام شرکت لوفتهانزا در معاملات امروز صبح بازار سهام آلمان ۳٫۹ درصد افزایش داشت.

مدیران این شرکت در هفته‌های اخیر بارها در پاسخ به پرسش‌هایی پیرامون امکان ادغام با اتحاد گفته بودند که در حال حاضر از یک طرف درگیر جذب ۳۸ هواپیما که از «ایر برلین» اجاره کرده‌اند و بخشی از مالکیت آن در اختیار اتحاد است هستند و از طرف دیگر در حال تملک هواپیمایی بلژیکی بروکسل هستند.

هواپیمایی لوفتهانزا ۶۴ سال پیش تاسیس شد و ۲۶۸ هواپیمای آن به ۲۲۰ مقصد پرواز می‌کنند. میانگین عمر ناوگان این هواپیمایی ۱۱ سال بوده و درآمد آن در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۲ میلیارد یورو رسید. هواپیمایی دولتی اتحاد نیز ۱۴ سال پیش تاسیس شد و ۱۲۶ هواپیمای آن مسافران را به ۹۰ مقصد جابجا می‌کنند. میانگین عمر ناوگان این هواپیمایی ۶ سال بوده و درآمد آن در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۸ میلیارد یورو رسید.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه