جستجوها برای یافتن هواپیمای مسافربری مالزی تعلیق شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
جستجوها برای یافتن هواپیمای مسافربری مالزی تعلیق شد

جستجوها برای یافتن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی که حدود سه سال پیش ناپدید شده بود به طور رسمی تعلیق شد.

مقامات دولت‌های مالزی، چین و استرالیا در نشست مشترک خبری اعلام کردند با وجود جستجو در گستره‌ای به وسعت حدود ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع در اقیانوس هند که موفقیت اندکی داشته است، به ناچار و با کمال تاسف تصمیم به تعلیق جستجوها گرفته‌اند.

پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی (ام‌اچ ۳۷۰) پرواز یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی بود که در ۸ مارس سال ۲۰۱۴ از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با ۲۳۹ مسافر تبعه ۱۴ کشور گوناگون عازم پکن بود اما به دلیل نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

هواپیمای گمشده مالزی

عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما توسط بیش از ۲۶ کشور به جریان افتاد و گفته شد بزرگ‌ترین عملیات جستجو در تاریخ بوده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ یکی از ایمن‌ترین هواپیمای جهان است که در طول ۱۹ سال عرضه به بازار فقط دچار دو سانحه گردیده که سه نفر در جریان آن کشته شدند. یکی در سال ۲۰۰۸ برای پرواز ۳۸ هواپیمایی بریتانیا بوده که هیچ تلفاتی نداشت و دیگری در سال ۲۰۱۳ برای پرواز شماره ۲۱۴ هواپیمایی آسیانا که ۳ نفر در جریان آن مردند.

شرکت هواپیمایی مالزی نیز در طول عمر خود تنها دو سانحه منجر به مرگ داشته که یکی از آنها به دلیل هواپیماربایی به وجود آمده است.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه