چگونه بازارهای کریسمس در اروپا را با تور کشتی تجربه کنیم

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
چگونه بازارهای کریسمس در اروپا را با تور کشتی تجربه کنیم

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید هدیه بخرید، ایام کریسمس خود را پر کنید یا فقط جو و فضا را تجربه کنید، بازار کریسمس اروپا همیشه افسون‌گر و جذاب است. با کجارو همراه باشید تا با سفرهای آبی به این بازارها آشنا شوید.

برف در کریسمس قابل پیش‌بینی نیست اما بازارها همیشه برقرار است. در بدترین حالت می‌توانید در انتظار فضایی مانند کارت کریسمسی با تزئینات سنتی باشید و اگر خوش شانس باشید این بازار همانند جشنی خوشایند خواهد بود، زیرا گروه کر محلی فضا را با آوایی دلنشین پر می‌کند.

امکان سفر از طریق آب به این بازارها وجود دارد. مزیت سفر روی آب رودخانه این است که می‌توانید از بیش از یک بازار دیدن کنید و در حین سفر آبی خود از تماشای شهرها و روستاهایی که برای کریسمس تزیین شده‌اند لذت ببرید.

مرکز بازارهای کریسمس در کرانه رود راین و دانوب واقع شده است. تعدادی بازار نیز در مسیر رود ماین و زاینه و بسیاری دیگر در پاریس وجود دارند.

رود راین

مکان‌های دیدنی: گلوگاه راین (Rhine Gorge) که در مسیرش قلعه‌هایی صف کشیده‌اند و شهرها و روستاهایی که ریشه در آب دارند. صومعه باشکوه کلن و استراسبورگ فوتوژنیک.

گلوگاه راین

بر این رودخانه در قلب آلمان پیچ و تاب می‌خورد دریانوردی کنید و از بازارهای کریسمس آلمان در کوبلنز و کلن در سفری ۴ روزه دیدن نمایید. از طریق شرکت «The River Cruise Line» این سفر امکان‌پذیر است و هزینه آن برای هر نفر حدود ۷۵۰ هزار تومان است.

بازارهای کریسمس در استراسبورگ و ماینز همچنین شامل سفری به صورت رفت و برگشت با شرکت «Archers Holiday» است که سفرهایی ۴ روزه با کشتی «A-Rosa Viva» را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند.

شرکت لوکس آمریکایی «Tauck» سفری ۸ روزه به بازارهای آخن، رودزهایم، هایدلبرگ، بادن-بادن، استراسبورگ و ریکیویر را از مسیر بازل به کلن با هزینه نفری حدود ۸ میلیون پیشنهاد می‌دهد.

شرکت لوکس آمریکایی Tauck

راین و ماین

مکان‌های دیدنی: برخی از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان مانند بامبرگ و ورتسبورگ. سفری ۱۵ روزه با شرکت «Emerald Waterways» از میان بازارهای آمستردام، کلن، رودزهایم، بامبرگ و ورتسبورگ با هزینه ۱۵ میلیون تومان امکان‌پذیر است.

رود دانوب

مکان‌های دیدنی: گنجینه‌ای از کاخ‌های سلطنتی، صومعه‌ی باشکوه «Benedictine Abbey»، پایتخت‌هایی مانند وین و بوداپست و دره‌ی واخاوی تماشایی.

با دکه‌های چرخ‌دار و کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، شهر وین به استقبال کریسمس می‌شتابد. بزرگ‌ترین بازار در مقابل ساختمان شهرداری قرار گرفته و همزمان قصر دوره باروک Belvedere پس‌زمینه‌ای بسی باشکوه و پرجلال را به نمایش می‌گذارد. بازار «Nachtmarkt» کمی از مرکز شهر فاصله دارد اما توصیه می‌شود که حتما به این مکان بروید و غذاهای خوشمزه‌اش را مزه کنید.

بازار کریسمس فرانکفورت

اگر میل دارید در توری ویژه به قصر «Thurn und Taxis» در فرانکفورت و بازار کریسمس باواریایی ویژه آن شرکت کنید، شرکت «Tauck» سفری ۸ روزه بر کشتی «Savor» از نورنبرگ به وین را پیشنهاد می‌دهد.

سفری دریایی دیگری وجود دارد که به سمت بوداپست حرکت می‌کند و با بازدیدی از بزرگ‌ترین بازار کریسمس سفر خود را آغاز کرده و به رگنزبورگ می‌رود. سپس از قصر سلطنتی شونبرون با ۶۰ غرفه‌ی سنتی دیدن می‌کند.

در صورت دلخواه می‌توانید گردشی هم در سالزبورگ داشته باشید. سفر خود را با شرکت «AmaSonata» از ۲۱ نوامبر آغاز کنید. هزینه سفر برای هر نفر ۸ میلیون تومان است.

شرکت AmaSonata

رود زاینه

مکان‌های دیدنی: رودخانه در منظره‌ی شگفت‌انگیز روستایی نورماندی می‌خزد و سفر از پاریس آغاز و همان جا پایان می‌یابد.

رود زاینه

شهر نورها تصویری منحصربه‌فرد از خود در زمان عید و کریسمس به نمایش می‌گذارد که شامل تزئینات شامپس-الیزه (۶ بعد از ظهر تا ۲ نیمه شب) و بازار کریسمس است که از «Rond-point» آغاز شده و به قصر «de la Concorde’s Ferris wheel» ختم می‌شود.

در طول مسیر «Branly Promenade» در نزدیکی برج ایفل قابل مشاهده است (از ۱۷ دسامبر تا ۴ ژانویه).

کریسمس ایفل

سفرهای دریایی روزانه در کریسمس

تا ۲۳ دسامبر بازارها تعطیل هستند اما روی عرشه منو‌های غذای فصلی و برنامه‌های مهیج انتظارتان را می‌کشند.

در سفری ۱۵ روزه با شرکت دریانوردی «ATP» از کنسرتی خصوصی در وین و بوداپست لذت ببرید، بر قطار سلطنتی سوار شوید و در جشنی در قلعه نامدی شرکت کنید. نام کشتی «Ama Venita» است. از طریق وب‌سایت شرکت می‌توانید از قیمت دقیق سفرها مطلع شوید.

کشتی Ama Venita

شرکت «The River Cruise Line» سفری ۴ یا ۸ روزه را به بازارهای کریسمس در بلژیک (بروژ) و هلند (آنتورپ) پیشنهاد می‌کند. علاوه‌بر آن سفری ۷ روزه به بروژ، بروکسل، قنت و آنتورپ بر کشتی «Serenity» در دسترس است. سفرهای آبی به بازارهای کریسمس هزینه‌ای حدود ۱/۵ تا ۳/۵ میلیون تومان دارد و زمان حرکت ۷، ۱۵، ۱۶ و ۲۱ دسامبر است.

شرکت دریایی «Avalon Waterways» از آمستردام به بوداپست می‌راند و در مسیر از براتیسلاوا، وین، نورنبرگ و محل اقامت باشکوه اسقف در ورتسبروگ دیدن می‌کند. این سفر ۱۴ روزه که از ۱۹ دسامبر آغاز می‌شود هزینه‌ای حدود ۱۵ میلیون تومان برای هر نفر دارد.

مطالب مرتبط:

منبع Telegraph

دیدگاه