سفر ۴ روزه به باکو

حامد شاه‌محمدی
حامد شاه‌محمدی شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
سفر ۴ روزه به باکو

با شروع سال جدید و تعطیلات عید نوروز، بسیاری از مردم کشورمان راهی شهر زیبای باکو در کشور آذربایجان می‌شوند. با برنامه‌ای منظم و مقرون به‌صرفه، شما را به بازدید از جاهای دیدنی باکو دعوت می‌کنیم. با این برنامه‌ی سفر از وقت خود برای گشت‌وگذار استفاده کنید و کمتر درگیر پیدا کردن جاذبه‌های توریستی شوید.

باکو بزرگ‌ترین شهر، بندر و همچنین پایتخت جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود که بر ساحل غربی دریای خزر واقع شده است و به‌دلیل ذخایر ارزشمند نفت اهمیت استراتژیک زیادی برای این کشور دارد. این شهر هرآنچه را که از شهری پرجمعیت در منطقه‌ی قفقاز انتظار دارید برایتان فراهم می‌کند.

ما در ادامه برنامه سفری ۴ روزه برای گشت‌وگذار در باکو برایتان آماده کرده‌ایم تا بتوانید از زمان خود در سفر به این شهر، حداکثر استفاده را داشته باشید. اگر مایل نیستید از برنامه سفری که تور به شما ارائه می‌کند استفاده کنید، از پیشنهاد ما استفاده کنید.

در صورتی هم که می‌خواهید برای سفر به باکو از برنامه سفر تور استفاده کنید، ما به شما کمک می‌کنیم که تور ارزان باکو پیدا کنید. کجارو با همکاری ده‌ها آژانس معتبر گردشگری، این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید قیمت تور باکو زمینی و هوایی را مقایسه و ارزان‌ترین گزینه را برای سفرتان انتخاب و خریداری کنید.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم

روز اول

اولین روز خود را در باکو با بازدید از خیابان شهدا آغاز کنید.

خیابان شهدا (Martyrs' Lane)

سفر باکو

پس از قتل عام مردم آذربایجان به دست نیروهای نظامی شوروی در دهه ۹۰ میلادی، هرساله در ۲۰ ژانویه بزرگداشتی برای تمام کشته‌شدگان برگزار می‌شود. این مکان امروزه نماد افتخاری برای تمام آذربایجان و استقلالش به شمار می‌رود.

برج‌های شعله (Flame Towers)

سفر به باکو

برج‌های شعله بلندترین آسمان‌خراش‌های شهر باکو هستند و تنها با ۷ دقیقه پیاده‌روی از خیابان شهدا به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. از بالای این آسمان‌خراش‌ها می‌توانید سلطه‌ی کاملی بر شهر و بندر باکو داشته باشید. این برج‌ها در شب نمای کم‌نظیری را به شما پیشنهاد می‌کنند.

پارک داگوستا (Dagustu Park)

سفر باکو

بعد از بازدید برج‌های شعله با ۴ دقیقه پیاده‌روی اندکی در پارک «داگوستا» استراحت کنید و از فضای سبز اطراف لذت ببرید.

رستوران زالکا (XALCA Restaurant & Terrace)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه ۲۴ ساعته (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل)

رستوران «زالکا» با غذاهایی محلی و اروپایی پذیرای شما خواهد بود. این رستوران حدود ۱/۵ کیلومتر از پارک «داگوستا» فاصله داشته و حدود ۲۰ دقیقه قدم‌زنی را در بر دارد. البته اتوبوس از ایستگاه پارک «داگوستا» تا ایستگاه رستوران «زالکا»، با گذر از ۶ ایستگاه و طی زمان ۲۴ دقیقه شما را به رستوران می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

موزه‌ی فرش آذربایجان (Azerbaijan Carpet Museum)

سفر باکو

ساعات بازدید: شنبه‌ها، یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر مابقی روزها تعطیل است.

این موزه بزرگ‌ترین موزه‌ی فرش آذربایجانی در دنیا به حساب می‌آید. در این موزه با به نمایش گذاشتن انواع فرش و قالیچه از زمان‌ باستان تا معاصر و با استفاده از تکنیک‌ها و اجناس متعدد هنر خود را به رخ جهانیان کشیده است. این موزه کمتر از ۱ دقیقه با رستورات «زالکا» فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

ونیز کوچک (Mini-Venice)

سفر به باکو

«ونیز کوچک» در بلوار باکو در واقع شهرکی کوچک است که در دهه‌ی ۶۰ ساخته شد. مساحت این مکان به بیش از ۱۰,۰۰۰ متر مربع می‌رسد. امروزه این مکان دو جزیره بزرگ و چندین جزیره‌ی کوچک دارد. این نسخه کوچک‌شده از ونیز ایتالیا، تنها ۳ دقیقه پیاده از موزه‌ی فرش فاصله دارد.

روز دوم

در روز دوم گشت وگذاری در شهرهای قدیمی و جاذبه‌های تاریخی داشته باشید.

کاخ شروان‌شاهان (Palace of the Shirvanshahs)

سفر به باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

کاخ «شروان‌شاهان» پشت دیوارهای شهر قدیمی (ایچری‌شهر) واقع شده است. بنای مذکور که یکی از قدیمی‌ترین نمادهای باکو به شمار می‌رود در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. این بنا در سال ۲۰۰۰ میلادی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این کاخ با پیاده‌روی از ایستگاه متروی ایچری‌شهر حدود ۵ دقیقه فاصله دارد.

موزه‌ی کتاب‌های کوچک (Miniature Books)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر (سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها تعطیل است).

این موزه تنها موزه‌ی کتاب‌های کوچک شده (مینیاتوری) در دنیا است. با فاصله‌ی حدودا ۱ دقیقه‌ای از کاخ «شروان‌شاهان»، دیدنش خالی از لطف نیست.

دیوارهای شهر (City Walls)

سفر باکو

این دیوار مرزی بین باکوی قدیم و جدید است. تاریخ قدیمی باکو را در شهر مدرن باکو تجربه کنید. این دیوار تنها ۳ دقیقه با موزه‌ی کتاب فاصله دارد.

کافیشاپ اوکغ (Ocaq Art Kafe)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه ۱۰ صبح تا ۷ شب (شنبه‌ها تعطیل است).

اگر تصمیم به استراحتی کوتاه مدت در کافی‌شاپی میان‌رده را دارید، کافی‌شاپ «اوکغ» را به شما پیشنهاد می‌شود. با فاصله‌ی ۳ دقیقه‌ای از شهر قدیمی گزینه‌ی خوبی برای استراحت به نظر می‌رسد.

پارک فیل‌هارمونی (Philharmony Park)

سفر باکو

اگر علاقه‌ای به کافی‌شاپ رفتن ندارید، می‌توانید در پارک «فیل‌هارمونی» استراحت کنید. این پارک ۱۰ دقیقه از شهر قدیمی فاصله دارد.

رستوران زافرانو (Zafferano)

سفر باکو

در رستوران بالارده‌ی «زافرانو» به صرف غذا‌های ایتالیایی، اروپایی و مدیترانه‌ای در تراس بنشینید و از منظره‌ی پانورامای شهر لذت ببرید. این رستوران در قسمت جنوبی پارک فیل‌هارمونی قرار داشته و ۱۵ دقیقه از شهر قدیمی با پای پیاده فاصله دارد.

موزه‌ی ملی هنر (National Art Museum of Azerbaijan)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است).

این موزه بزرگ‌ترین موزه‌ی هنر در سراسر آذربایجان است و در ضلع شرقی پارک «فیل‌هارمونی» قرار دارد. از رستوران «زافرانو» و شهر قدیمی ۱۰ دقیقه پیاده تا این رستوران راه است.

روز سوم

با به پایان رساندن روز سوم تقریبا تمامی جاذبه‌های توریستی شهر باکو را خواهید دید و در روز آخر بیشتر به خرید کردن خواهید پرداخت.

یادبود میرزا الاکبر سبیر (Monument of Mirza Alakbar Sabir)

سفر باکو

میرزا سبیر شاعر، فیلسوف و مدرس آذربایجانی در قرن ۱۸ام بود. مجسمه‌ی یادبود او در سال ۱۹۵۸ نصب شد.

کارگاه نقاشی علی شمسی (Workshop Ali Shamsi)

سفر باکو

نقاش معاصر و برجسته‌ی آذربایجانی، علی شمسی، یکی از بهترین نقاش‌ها در آذربایجان است و دیدن آثار هنری او خالی از لطف نیست. این کارگاه ۶ دقیقه با پای پیاده از یادبود میرزا سبیر فاصله دارد.

شهر قدیمی (Old City Baku)

سفر باکو

تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین بناهای باکو در شهر قدیمی که با نام‌های شهر درونی (Inner City) و شهر قدیمی (Old City) نیز شناخته می‌شود ۱۰ دقیقه با کارگاه فاصله دارد.

قعله‌ی دختر (Maiden Tower)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۹:۱۵ صبح تا ۶:۴۵ عصر (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۶:۴۵ عصر)

قلعه دختر (به آذربایجانی قیزقالاسی) یکی از بناهای تاریخی جالب‌توجه در باکو است که قدمت آن به دوران ساسانی باز‌می‌گردد. قلعه دختر با ارتفاع۲۹/۵ و عرض ۶ متر یکی از آثار ارزشمند فهرست میراث جهانی یونسکو (ثبت در سال ۲۰۰۰) به شمار می‌رود که همین موضوع به‌خوبی اهمیت آن را روشن می‌سازد. قلعه‌ی دختر گل سرسبد جاذبه‌های توریستی روز سوم به شمار می‌رود و ۷ دقیقه از شهر قدیمی فاصله دارد.

کافی‌شاپ چای باغ (Tea Garden 145)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه ۴۲ ساعته

بعد از بازدید از قلعه‌ی دختر بهتر است کمی استراحت کنید. برای همین کافه باغ سنتی چای باغ ۱۴۵ که تنها ۱ دقیقه با قلعه‌ی دختر فاصله دارد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

رستوران باغ تراس (Terrace Garden Restaurant)

سفر باکو

 اگر هوس غذای کرده‌اید، به شما رستورات باغ تراس را پیشنهاد می‌کنیم که باز هم تنها ۱ دقیقه با قلعه‌ی دختر فاصله دارد.

پارک ملی دریا کنار (Milli Park)

سفر باکو

بلوار شهر (به‌طور رسمی پارک ملی دریاکنار) مکانی عالی برای تماشا دریای خزر و زیباترین چشم‌اندازهای شبانه‌ی باکو است. به‌علاوه اگر به‌دنبال مکانی مناسب برای قدم زدن هستید، احتمالا جایی بهتر از این پارک پیدا نخواهید کرد. از رستوران یا کافه ۳ دقیقه به‌سمت دریا‌ی خرز قدم‌زنی کنید تا به پارک ملی دریا کنار برسید.

روز چهارم

معمولا در برنامه‌های سفر روز آخر را به خرید اختصاص می‌دهند و این برنامه‌ی سفر نیز از این موضوع مستثنا نیست. پس با هم سری به مهم‌ترین مراکز خرید باکو می‌زنیم.

مرکز خرید پارک بولوار (Park Bulvar Baku)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا ۱ صبح روز بعد

«پارک بولوار» یک مرکز خرید چندطبقه است که در بلوار آذربایجان قرار دارد. این مرکز خرید، ۵ دقیقه پیاده با ایستگاه متروی Sahil فاصله دارد. بنای این مجموعه ترکیبی از ویژگی‌های معماری شرق و هنر مدرن غرب را در خود جای داده است. این مرکز شش طبقه است که دو طبقه‌ی آن زیر زمین قرار دارند. مساحت کلی مجموعه، ۱۷ هزار متر مربع است. پارکینگ این مرکز ظرفیت ۵۵۰ اتومبیل را دارد.

مرکز خرید پورت باکو مال (Port Baku Mall)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۰ شب

درهای این مرکز خرید بزرگ و زیبا در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۴ به روی گردشگران گشوده شد. برندهای جدید و مطرح در این مجموعه‌ی سه طبقه که ۳۲ هزار متر مربع وسعت دارد، معرفی شده‌اند. در این مجموعه علاوه بر اینکه می‌توانید از برترین برندها بازدید کنید، بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها پذیرای شما خواهند بود. این مرکز خرید ۱۲ دقیقه پیاده و ۵ دقیقه با تاکسی از «پارک بولوار» فاصله دارد و متاسفانه در مسیر ایستگاه اتوبوس نیست.

خانه‌ی فیلت (Fillet House)

سفر باکو

بعد از خرید اگر هوس استیک کبابی کرده‌اید پیشنهاد می‌کنم این رستوران که کمتر از ۱ دقیقه با مرکز خرید پورت باکو مال فاصله دارد را از دست ندهید.

فست‌فود رستوران (Baccanale)

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

ولی اگر به‌دنبال فست‌فود می‌شد، رستوران «باکانل» منتظر شما است. این رستوران نیز کمتر از ۱ دقیقه از مرکز خرید «پورت باکو مال» فاصله دارد.

متجمع Mall 28

سفر باکو

ساعات بازدید: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۰ شب

نام این فروشگاه از نام ایستگاه مترو به نام ۲۸ می (۲۸ May) گرفته شده و در یکی از سرزنده‌ترین محل‌های باکو قرار گرفته است. فروشگاه ۲۸ حدود ۷۰ برند داخلی و بین‌المللی و ۱۶ کافی‌شاپ و رستوران را در خود جای داده است. معروف‌ترین سینمای پایتخت نیز در این محل قرار دارد. این مجتمع یک از بهترین مجتمع‌های باکو است ولی از بندر فاصله دارد. به همین دلیل این مجتمع را آخر از همه پیشنهاد می‌کنیم که اگر خریدتان تمام نشده است به آن مراجعه کنید. این فروشگاه ۲۰ دقیقه پیاده، ۱۹ دقیقه با اتوبوس و ۶ دقیقه با تاکسی از مجتمع «پورت باکو مال» فاصله دارد.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه