عربستان دعوتنامه حج به ایران ارسال کرد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
عربستان دعوتنامه حج به ایران ارسال کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج از دریافت دعوتنامه رسمی عربستان برای حج خبر داد. این دعوت‌نامه برای نمایندگی ایران در نیویورک ارسال شده است.

عربستان سعودی از طریق نمایندگی خود در نیویورک، دعوت‌نامه ای را برای حضور ایران جهت شرکت در جلسات هماهنگی حج ۹۶ ارسال کرده است. این دعوت‌نامه برای نمایندگی ایران در نیویورک ارسال شده و سپس از طریق دستگاه دیپلماسی به دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئول فرستاده شده است.

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر» نماینده ولی فقیه در امور حج تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این باره گفت:

متن این دعوتنامه با دعوتنامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

او لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته‌های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج‌گزاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت که تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسایل بانکی و کنسولی و ... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.

حج

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به این‌که هیئت ایرانی برای مذاکره با عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد:

در مذاکرات با طرف مقابل، خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجد الحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه برای برگزاری حجی با شکوه، عزت‌مند، همراه با آرامش و امنیت زائران فراهم شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه