توصیه‌های ضروری به مسافران تابستانی

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
توصیه‌های ضروری به مسافران تابستانی

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن گرامیداشت و تبریک اعیاد قربان و غدیر و با توجه به پایان تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها طی اطلاعیه‌ای، توصیه‌هایی را برای اطلاع عموم مسافران و گردشگران ارائه کرد.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به مناسبت تعطیلات پیش رو و سفرهای مردم در روزهای پایانی تابستان اطلاعیه ای، توصیه های را به مسافران و گردشگران در شش بند صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

۱ - با عنایت به اعلام وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر بازگشایی مدارس سراسر کشور در روز شنبه سوم مهر ماه و همچنین فعالیت سایر مراکز دانشگاهی، لذا به عموم هموطنان عزیز که از فرصت تعطیلات تابستان برای سفرهای زیارتی و سیاحتی بهره‌مند شده‌اند توصیه می‌شود، زمان بازگشت سفر خود را به‌گونه‌ای مدیریت نمایند که بازگشت آنان با روزهای اول و دوم مهرماه مصادف نشود.

۲ - به تمامی مسافران و گردشگران توصیه می‌گردد با عنایت به اینکه ۲۲ و ۳۰ شهریور ماه تعطیل رسمی است، اصلح است بازگشت خود را به ‌گونه‌ای مدیریت نمایند تا در روزهای پایانی هفته آخر به شهرهای خود عزیمت نموده و روزهای آغازین هفته آینده را به فراهم نمودن مقدمات جهت آغاز با نشاط سال تحصیلی فرزندان خود اختصاص دهند.

۳ - به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می‌شود در مسیر بازگشت ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های احتمالی، نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری به عمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری نمایند.

۴ - همچنین لازم است ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها و تمامی دستگاه‌های عضو ستاد ضمن آماده باش کامل در روزهای پایانی شهریور ماه، نسبت به ارائه خدمات مناسب سفر و اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و زائران، اقدامات پیشگیرانه لازم را معمول داشته و با استقرار در اماکن پر ازدحام مسافران و در مبادی ورودی و خروجی شهرها نسبت به مدیریت سفرهای بازگشت هم‌وطنان اقدام نمایند.

۵ - به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات راه‌های کشور با شماره ۱۴۱ سازمان راهداری یا شماره ۱۲۰ راهور ناجا و برای کسب اطلاعات از وضعیت جوی و آب هوایی مسیر سفر با شماره ۱۳۴ سازمان هواشناسی تماس حاصل نمایند و با کسب اطلاعات کافی سفری ایمن و با آرامش را برای خود و خانواده برنامه‌ریزی نمایند.

۶ - هموطنان عزیز می‌توانند قبل از شروع سفر و یا حین سفر اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص هر کدام از جزئیات سفر از طریق سامانه ملی اطلاعات گردشگری به شماره ۰۹۶۲۹ اخذ نمایند.

همچنین اگر پیشنهاد و یا شکایتی از بخش‌های خدمات سفر داشته باشند نیز با شماره مذکور تماس گرفته و با ارائه نقطه نظرات خود ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را در برنامه‌ریزی‌های آتی یاری نمایند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه