تور مجازی: پاموکاله، ترکیه

سارا کرایی
سارا کرایی پنجشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
تور مجازی: پاموکاله، ترکیه

پاموکاله، با تراس‌های سفید رنگ پنبه‌ای شکل و آب گرم‌هایی با خواص درمانی اعجاب انگیز، یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور ترکیه به حساب می‌آید که در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است.

پاموکاله (به‌معنای قلعه‌ی پنبه‌ای) یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه است که به‌واسطه‌ی چشم‌انداز زیبای سفید رنگ و پنبه‌ای شکلش، این نام را از آن خود کرده است. پاموکاله در استان دنیزلی، در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است.  

جریان آبی که از ارتفاعات پاموکاله سرازیر می‌شود، سبب به‌وجود آمدن استخرهایی با دیواره‌های آهکی شده است. این تراس‌های سفید رنگ آهکی در اثر ته‌نشین شدن نمک چشمه‌های سرشار از کلسیم به‌وجود آمده‌اند. 

تور مجازی پاموکاله

۱۷ آب گرم و استخر گل در پاموکاله وجود دارد که سرشار از مواد معدنی هستند و قابلیت درمان زخم‌های جزئی و حتی پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها را دارند. دمای این آبگرم‌ها و استخرها بین ۳۵ تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است. مجموعه‌ای از استخرهای پاموکاله که امروزه برای گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد را کلوپاترا می‌گویند؛ چراکه طبق افسانه‌ای قدیمی، کلوپاترا، ملکه‌ی مصری، به‌خاطر آب گرم‌های پاموکاله به ترکیه می‌آمده است (البته، مدارکی وجود دارد که صحت این افسانه را تایید می‌کند).

آز آنجا که پاموکاله در منطقه دریای اژه قرار دارد، آب و هوای بسیار معتدل و مرطوبی دارد. زمستان‌های بارانی و تابستان‌های گرم ترکیه، باعث می‌شود مسافران زیادی از سواحل دریای اژه و آنتالیا و همچنین از ایران به پاموکاله سفر کنند.

راه‌های مختلفی برای سفر به پاموکاله از شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد. بعضی از تورهای ترکیه بازدید از پاموکاله را در برنامه سفر خود گنجانده‌اند، اما به‌طور کلی بهترین و راحت‌ترین راه دسترسی به این منطقه استفاده از اتوبوس است. روزانه اتوبوس‌های زیادی از آنتالیا به پاموکاله می‌روند و می‌توانید برای سفر از آن‌ها استفاده کنید.

تور مجازی پاموکاله

برای بازدید از پاموکاله می‌توانید از تورهای زمینی یک‌روزه که در داخل ترکیه برگزار می‌شوند استفاده کنید. فاصله پاموکاله از کوش‌آداسی حدود ۳ ساعت با خودرو و از آنتالیا و مارماریس حدود ۴ ساعت با خودرو است. با اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دنیزلی هم می‌توانید تنها در عرض ۴۰ دقیقه به این منطقه بی‌نظیر برسید. 

تور مجازی پاموکاله

گفته می‌شود که از دو هزار سال پیش از میلاد در این مکان، شهری به نام هیراپولیس (لغتی یونانی به‌معنای شهر مقدس) وجود داشته که در بالای آب گرم‌های پاموکاله در ارتفاع ۱۶۰ متری از سطح زمین قرار داشته است. متاسفانه، در اثر زلزله‌ای که در قرن اول میلادی به وقوع پیوست این شهر کاملا ویران شد. سال‌ها بعد، هیراپولیس از نو ساخته شد و کم‌کم شهرت گذشته‌ی خود را باز پس گرفت و تبدیل به تفرجگاهی سالم برای ثروتمندانی شد که به امید درمان بیماری‌های خود رهسپار هیراپولیس می‌شدند.

ثروتمندان زیادی از سراسر  امپراتوری رم به اینجا می‌آمدند. برخی از آ‌ن‌ها که در اثر بیماری یا حوادث مختلف جان خود را از دست می‌دادند، در همین شهر و طبق آداب و رسوم سرزمین خود به خاک سپرده می‌شدند. به همین دلیل در گذشت سال‌ها، گورستان‌ هیراپولیس با معابد بسیار و بناهای یادبود فراوان تبدیل به بزرگ‌ترین شهر باستانی ترکیه شد. امروزه، با گسترش صنعت گردشگری، هتل‌های بسیاری در محل ویرانه‌های هیراپولیس ساخته شده است و به این آثار باستانی زیبا صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

در سال ۸۰ پس از میلاد، یکی از ۱۲ حواریون حضرت عیسی مسیح به نام فیلیپ را در این شهر به صلیب کشیدند. بعدها، در محل به صلیب کشیدن او معبدی هشت‌ضلعی بنا شد. پاموکاله به داشتن یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های تئاتر باستانی ترکیه (با ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر) افتخار می‌کند (تصویر بالا). در این شهر می‌توان خرابه‌های معابد خدایانی چون آپلو (خدای آفتاب و زیبایی و شعر و موسیقی) و پلوتو (خدای عالم اسفل) را دید.

تور مجازی پاموکاله

پاموکاله و شهر تاریخی هیراپولیس، به‌خاطر تعداد بی‌شمار بناهای تاریخی، مذهبی و طبیعی، در سال ۱۹۸۸، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

شما می‌توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی پاموکاله را در کجارو مشاهده کرده و اطلاعات مفید و کاربردی مربوط به هر جاذبه را به‌طور کامل و جامع به‌دست آورید.

در ادامه شما را به دیدن ۱۵ تصویر پانورامای فوق‌العاده دیدنی از پاموکاله و شهر باستانی هیراپولیس دعوت می‌کنیم.

تور مجازی پاموکاله؛ ترکیه

امیدواریم با به نمایش گذاشتن این تصاویر پانوراما توانسته باشیم، تا اندازه‌ای لذت بازدید از این منطقه‌ی زیبا و آرامش‌بخش را برای شما زنده کرده باشیم. این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه