تور مجازی: آتش بازی در جشن پیروزی روسیه

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
تور مجازی: آتش بازی در جشن پیروزی روسیه

به عقیده‌ی بسیاری، یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات شبانه دیدن آتش‌بازی است و البته چه بهتر که این آتش‌بازی در آسمان شهر زیبای مسکو باشد. در ادامه با کجارو همراه باشید و با دیدن تصاویر پانوراما حضور در آتش‌بازی‌های جشن پیروزی روسیه را تجربه کنید.

اولین «مراسم آتش‌بازی به مناسبت پیروزی» در روسیه از طریق به آتش درآوردن توپخانه در ۲۱ دسامبر ۱۷۰۹ انجام شد. اما اولین آتش‌بازی پیروزی اتحاد جماهیر شوروی که به افتخار آزادسازی دو شهر از شهرهای این کشور، اوریول و بلگرود (Oryol and Belgorod)، در جنگ جهانی دوم بود، در تاریخ ۵ می ۱۹۴۵ انجام شد. در این آتش‌بازی، ۱۲۴ توپ ۱۲ بار به‌طور هم‌زمان شلیک کردند و در ۹ می ۱۹۴۵ بود که به مناسبت پیروزی روسیه در برابر آلمان در جنگ جهانی دوم، ۱۰۰۰ توپ، در حالی که با ۱۶۰ پروژکتور نوری قوی و پرتابه آتش‌بازی رنگارنگ همراه بودند، ۳۰ دور، یک به یک، پشت سرهم به آتش در آمدند. 

در ۹ می ۲۰۱۶، به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی روسیه، مردم در سراسر کشور به جشن و شادی پرداختند. اما جشن اصلی در آسمان پایتخت بود؛ آسمان زیبای مسکو پر شده بود از آتش‌بازی‌های رنگارنگ و دیدنی.

توصیف زیبایی این جشن کار آسانی نیست. بنابراین شما همراهان عزیز کجارو را به دیدن تصاویر پانورامایی از آتش‌بازی‌های زیبای مسکو دعوت می‌کنم.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه