میزبانی ایران از ۳۰۰ راهنمای گردشگری جهان

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
میزبانی ایران از ۳۰۰ راهنمای گردشگری جهان

با برگزاری هفدهمین دوره کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان در ایران، حداقل ۳۰۰ راهنمای حرفه‌ای گردشگری دنیا به ایران می‌آیند.

اویس کیانی عضو هیئت بازرسی کانون راهنمایان گردشگری ایران شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران بر لزوم ورود تمام مسئولان در همه بخش‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و اجرایی برای آماده‌سازی کشور به‌منظور میزبانی از کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان در ایران تأکید کرد.

۳۰۰ راهنمای تخصصی گردشگری جهان در این کنوانسیون حاضر می‌شوند تا از ظرفیت‌های گردشگری ایران بازدید کرده و از این توانمندی‌ها انتقاد کنند.

کیانی در ادامه بیان کرد که از سوی دیگر این راهنمایان تخصصی، فقط برای بازدید و نقد در ایران حاضر نمی‌شوند و به حتم در صورت لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری، پس از بازگشت به سرزمین خود، اقدام به اعزام تور گردشگران خارجی خواهند کرد.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری استان زنجان همچنین خاطرنشان کرد که این کنوانسیون که بهمن سال جاری برگزار می‌شود، کشور را به‌مدت ۱۵ روز میزبان راهنمایان گردشگری جهان می‌کند.

تاکنون راهنمایان گردشگری از ۴۰ کشور برای سفر به ایران و حضور در این کنوانسیون ثبت‌نام کرده‌اند، بر لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌های استقبال و پذیرایی از این تعداد مهمان خارجی که مبلغ جاذبه‌های گردشگری ایران خواهند شد، تأکید کرد.

کیانی این کنوانسیون را گردهمایی جهانی راهنمایان گردشگری برشمرد که از هر ۲ سال یکبار در جهان برگزار می‌شود و آن را دارای سه دوره پیش تور، مراسم اصلی و پس تور اعلام کرد.

عضو هیئت بازرسی کانون راهنمایان گردشگری ایران گفت:

این مهمانان پنج روز پیش از برگزاری مراسم اصلی، به گردش در شهرهای قزوین، زنجان و همدان می‌پردازند، پنج روز در مراسم اصلی در تهران حضور دارند و پنج روز دوره پس تور را از استان‌های اصفهان، شیراز و یزد بازدید می‌کنند.

زنجان صاحب یکی از میراث‌های فرهنگی جهانی (گنبد سلطانیه) است و باید استقبال و پذیرایی ویژه‌ای از این مهمانان به عمل آورد تا بتواند سهم خود را از گردشگران خارجی در آینده افزایش دهد.

گنبد سلطانیه به‌عنوان بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان، یکی از ۲۱ میراث فرهنگی جهانی ثبت شده در ایران است که در دوره ایلخانیان احداث شده و قدمت آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری استان زنجان گفت:

این راهنمایان بعد از ظهر ۶ بهمن وارد استان زنجان می‌شوند و پس از بازدید از گنبد سلطانیه، برای صرف شام و بازدید از موزه‌ها به‌سمت مرکز استان حرکت می‌کنند.

کیانی خواستار ورود همه مسئولان دولتی و بخش خصوصی برای آماده‌سازی استان زنجان به‌منظور استقبال از مهمانانی شد که می‌توانند نقش مهمی در بهبود صنعت گردشگری این استان داشته باشند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه