۱۴دفتر مسافرتی موفق به اخذ مجوز گردشگری سلامت شده‌اند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
۱۴دفتر مسافرتی موفق به اخذ مجوز گردشگری سلامت شده‌اند

مجوز ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه سلامت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صادر شده است.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ضمن اظهار امیدواری نسبت به روند رو به رشد گردشگری سلامت و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در سال جاری از صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی فعال در این حوزه در راستای اجرایی شدن مصوبات شورا خبر داد و آموزش فعالان گردشگری سلامت و نیز تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط با این حوزه را در اولویت برنامه‌های شورای راهبری دانست و گفت:

شورای راهبری گردشگری سلامت مسئولیت آموزش فعالان در این حوزه را بر عهده وزارت بهداشت گذاشته که مطابق تعامل به وجود آمده، انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت نیز در این ارتباط همکاری لازم را به عمل می‌آورد؛ بنابراین تمامی مراکز فعال و دارای مجوز اعم از بیمارستان‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، پزشکان و مدیران مرتبط جهت هرگونه فعالیت در حوزه مذکور باید دوره‌های آموزشی تخصصی گردشگری سلامت را سپری کنند.

همچنین معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر اهمیت تقویت روابط دوسویه گردشگری سلامت میان کشورها، امکان صدور روادید گردشگری سلامت و لغو روادید با کشورهایی را که اعلام آمادگی کرده‌اند در این امر مؤثر برشمرد. حسن قشقاوی ضمن تشکر از فعالیت انجمن خدمات توسعه گردشگری سلامت هر یک از بخش‌های فعال مرتبط همانند مراکز درمانی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را در پیشبرد اهداف کلان این حوزه مؤثر عنوان کرد و بر به‌کارگیری حداکثری ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

مدیرکل دفتر اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت نیز گزارشی مبسوط از روند فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت ارائه کرد و گفت:

۲۹۹ بیمارستان برای دریافت مجوز IPD درخواست کردند که پس از بررسی‌‌های صورت گرفته و با احتساب اعتبارسنجی انجام شده، به ۹۸بیمارستان مجوز ایجاد دفتر پذیرش بیماران بین‌الملل داده شده است.

محمدحسین میردهقان همچنین به تدوین برنامه آموزشی با هماهنگی دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره و آمادگی وزارت بهداشت و دانشگاه ایران را جهت برگزاری اولین کارگاه آموزشی گردشگری سلامت ویژه فعالان این حوزه اعلام کرد.

در یازدهمین جلسه شورای راهبری گردشگری سلامت همچنین تعیین مکانیزم‌های نظارتی مبنی بر ارزیابی عملکرد شرکت‌های حوزه گردشگری سلامت و مراکز بیمارستانی دارای مجوز برای بررسی ابعاد کمی و کیفی ارائه خدمات استاندارد به گردشگران، از اولویت‌ها و اهم برنامه‌های در دست اقدام شورای راهبری گردشگری سلامت قرار گرفت.

معاون گردشگری کشور در حالی از لزوم آموزش دیدن برای فعالیت در حوزه توریسم سلامت سخن می‌گوید و به دریافت مجوز از سوی ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه سلامت اشاره می‌کند که بسیاری از کارشناسان، آموزش ندیده بودن و عدم سامان‌یافتگی ورود گردشگران سلامت به کشور را دلیل جولان دلالان در این حوزه می‌دانند. به باور آن‌ها چنانچه گردشگران سلامت پیش از ورود به کشور برنامه مشخصی برای سفر خود داشته باشند و نوبت درمان آن‌ها از پیش هماهنگ شده باشد، دیگر هنگام ورود به کشور به دلالان مراجعه نکرده و سرگردان نخواهند بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه