دخالت دلالان در عرصه گردشگری سلامت

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
دخالت دلالان در عرصه گردشگری سلامت

دخالت دلالان در عرصه گردشگری سلامت کشور باعث به وجود آمدن مشکلاتی در پایتخت شده است و این کار اعتماد به حوزه پزشکی کشورمان را دچار اختلال می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران هشدار داده است که بیماران خارجی در منازل جنوب تهران تحت درمان ناصحیح قرار می‌گیرند. علی رفیعی همچنین از روند دخالت دلالان در عرصه گردشگری سلامت انتقاد کرده؛ این در حالی است که به گفته معاون گردشگری کشور اقداماتی برای ورود سازمان‌یافته گردشگران سلامت به کشور صورت گرفته و از جمله آن‌ها انتخاب تعدادی از آژانس‌های گردشگری برای این کار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، با اشاره به اقدامات مشترک وزارت بهداشت، نظام پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری سلامت اظهار کرده است:

فعالیت در امر گردشگری سلامت آن‌قدر اهمیت دارد که حتی باید هتل‌ها نیز در این امر بهترین خدمات را به بیمار خارجی ارائه دهند؛ مثلاً یکی از این مصادیق، روبالشی و ملافه‌های اتاق گردشگران است که باید ضد حساسیت باشد و از این مصادیق فراوان است که باید رعایت شود.

به اعتقاد رفیعی، کار درمان، راهنماهای بالینی و شرایط مخصوص خود را می‌طلبد و مواردی نظیر درمان‌های ناصحیح در خانه‌های جنوب تهران می‌تواند اعتماد به حوزه پزشکی کشورمان را دچار اختلال کند. رفیعی ضمن مقایسه سودآوری گردشگری سلامت برای کشور با سرمایه‌گذاری در عرصه‌های دیگر خاطرنشان کرده است که فعالیت در گردشگری سلامت چنان سودآور است که می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این عرصه از ایجاد مثلاً کارخانه آب معدنی بسیار سودآورتر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه خاطرنشان کرده است که گردش مالی گردشگری سلامت در دنیا در سال ۱۰۰ میلیارد دلار است و هم‌اکنون کشورهای مختلف از جمله تایلند با ایجاد بسترهای مناسب در این زمینه تجارب موفقی در جذب توریست سلامت آفریده‌اند.

بسیاری از کارشناسان و مسئولان راه اصلی برخورد با این دلالان را برنامه‌ریزی برای سفر گردشگران سلامت از مبدأ می‌دانند. آن‌ها معتقدند چنانچه گردشگری که برای درمان و خدمات سلامت به کشور می‌‌آید از پیش برنامه مشخصی برای خدمات مورد نیاز خود داشته باشند و آژانس‌های فعال در این حوزه بتوانند برنامه مناسبی به آن‌ها ارائه دهند، این افراد حین ورود به کشور، جذب دلالان نخواهند شد. در واقع کارشناسان، دلیل اصلی جولان دلالان در این عرصه را بی برنامه بودن گردشگران ورودی و سرگردانی آن‌ها حین سفر به کشورمان به قصد درمان عنوان می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه