پربازدیدترین کشورهای آمریکای لاتین کدامند؟

امیرعلی محمودی | چهار شنبه, ۱۷ شهریور ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

جنگل‌های بارانی وسیع، سواحل آفتابی، نمایش‌های پزرق‌وبرق فرهنگی و غیره، همگی در انتظار گردشگران کشورهای آمریکای لاتین است. فکر می‌کنید کدام‌یک از کشورهای آمریکای لاتین، بیشترین گردشگران را دارند؟ در ادامه با کجارو همراه باشید.

آمریکای لاتین پس از مناطق آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا و شمال شرق آسیا چهارمین ناحیه پربازدید گردشگری فهرست ما است. صنعت گردشگری و سفری آمریکای لاتین در حدود ۴۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این منطقه کمک کرده است.

از جمله عواملی که موجب پیشرفت گردشگری اینجا شده است می‌توان به قیمت‌ها و هزینه‌های مناسب، هتل‌های لوکس و مدرن و برنامه‌های تفریحی گسترده اشاره کرد. برخی از بهترین سواحل دنیا در آمریکای لاتین و در شهرهای ریو دو ژانیرو و پونتا کانا واقع شده که هر ساله در زمستان تعداد بسیاری از گردشگران اروپایی و آمریکای شمالی را به‌سمت خود جذب می‌کند. در ادامه با چند مورد از پربازدیدترین کشورهای آمریکای لاتین آشنا خواهیم شد.

مکزیک

مکزیک

مکزیک یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری جهان و نیز دومین کشور پربازدید کل قاره آمریکا پس از آمریکا است. عمده شهرت مکزیک به‌دلیل داشتن مکان‌های تاریخی مانند مخروبه بناهای اقوام مایا، سواحل زیبا، شهرهای مستعمراتی، جاذبه‌های طبیعی و جشنواره‌های فرهنگی است. پایتخت این کشور، یعنی مکزیکو سیتی نیز با داشتن اهرام ماه و خورشید، مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ و عمومی از جمله شهرهای پربازدید این ناحیه است. برخی از مناطق گردشگری طبیعی این کشور عبارت‌اند از: جنگل‌های El Cielo Biosphere، شهر دورانگو، کوه‌های Pinacate Peaks و خلیج کالیفرنیا. بیشتر گردشگران مکزیک، از کشور آمریکا می‌آیند. دیگر بازدیدکنندگان مکزیک اهل کشورهایی مثل بریتانیا، کانادا، کلمبیا، اسپانیا و برزیل هستند. در سال ۲۰۱۵، مکزیک ۳۲٫۰۹ میلیون گردشگر بین‌المللی داشته است.

برزیل

برزیل

برزیل گستره‌ی عظیمی از تفریحات مختلف را برای گردشگران تدراک دیده است. طبیعت این کشور بسیار زیبا بوده و مکانی برای آسودگی و لذت بردن است. کوپاکابانا که ساحلی در جنوب ریو دو ژانیرو است، به خاطر پلاژ ۴ کیلومتری‌اش شهرت دارد و محلی مناسب برای آفتاب گرفتن است. مکان‌هایی مانند جنگل‌های سرسبز آمازون، آبشار ایگواسو و جشنواره کارناوال مختص عاشقان طبیعت است. بناهای فوق‌العاده و متعدد برزیل مانند Edificio Copan، برج پاناروما و ساختمان‌های مستعمراتی نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. برزیل در سال ۲۰۱۵، حدوداً ۶٫۳۱ میلیون گردشگر داشت که عمدتاً از کشورهای آرژانتین، آمریکا، شیلی، پاراگوئه، فرانسه و آلمان بودند. عمده گردشگران خارجی برزیل همواره از منطقه‌ی آمریکای جنوبی راهی این کشور می‌شوند.

آرژانتین

آرژانتین

شرایط آب و هوایی بسیار متنوع و نیز وجود شگفتی‌هایی مانند کوه آکونکاگوا، رودخانه پلاتا، آبشار ایگواسو و دشت‌های سرسبز آرژانتین تنها بخشی از هزاران جاذبه‌ی گردشگری این کشور محسوب می‌شود. وجود فرهنگ غنی و زیرساخت‌های توسعه یافته‌ی آرژانتین مانند جاده‌های مدرن و هتل‌های زیبا، این کشور را به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم آمریکای لاتین تبدیل کرده است. از جمله جاذبه‌هایی که مورد توجه گردشگران این کشور است می‌توان به مناظر زیبای رشته کوه‌های آند، دریای آرژانتین، جنگل‌های استوایی یونگا و جنگل سرد Andrea Pentagon اشاره کرد. آرژانتین در سال ۲۰۱۵، پذیرای ۵٫۷۴ میلیون گردشگر بین‌المللی بود که عمدتاً از برزیل، بولیوی، شیلی، آمریکا، چین، اسپانیا، بریتانیا، روسیه و بلژیک به این کشور آمده بودند.

توسعه‌های در حال انجام بخش گردشگری آمریکای لاتین

تمامی کشورهای ناحیه آمریکای لاتین که در این فهرست حاضر بودند، بیش از ۲ میلیون گردشگر بین‌المللی در سال ۲۰۱۵ داشته‌اند. بیشتر این کشورها برای توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری به‌عنوان یک منبع اقتصادی مهم، اقداماتی جدی انجام داده‌اند. بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و بازاریابی خوب این کشورها در بازارهای بین‌المللی موجب پیشرفت صنعت گردشگری مناطق مذکور شده است.

مطالب مرتبط:

منبع worldatlas

دیدگاه