ویزای اربعین امسال رایگان نخواهد بود

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
ویزای اربعین امسال رایگان نخواهد بود

با توجه به خبرهای رسیده از رئیس سازمان حج و زیارت، ویزای عراق در اربعین امسال رایگان نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت، تعیین هزینه روادید اربعین را حق حاکمیتی کشور عراق دانست و گفت که دولت ایران پیگیر آن است که زائران در اربعین با کمترین هزینه به عراق مشرف شوند، اما این دولت عراق است که درباره‌ هزینه روادید تصمیم نهایی را می‌گیرد.

سعید اوحدی در حاشیه نشست اعلام برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهدای منا و در جمع خبرنگاران، با اعلام این که شمار ثبت‎نام کنندگان مراسم اربعین از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته و با این حساب انتظار می‌رود حدود دو میلیون نفر در اربعین امسال به عراق مشرف شوند، درباره تعیین هزینه روادید عراق برای زائران اربعین، اظهار کرد که عراق سال گذشته میزبانی خوبی از زائران اربعین داشت و از مردم پذیرایی شایسته‌ای به عمل آورد و امنیت آن‌ها را تأمین کرد، در تعیین هزینه روادید نیز دولت این کشور است که تصمیم قطعی را می‌گیرد.

اوحدی روادید را گلوگاه مهمی دانست که ساماندهی زائران را از آن طریق می‌توان انجام داد و در ادامه گفت:

امسال به نسبت سال گذشته در انجام امور مربوط به اربعین جلو هستیم، ثبت‌نام زائران در حال انجام است و امیدواریم صدور روادید هرچه سریع‌تر آغاز شود که معاونت کنسولی وزارت خارجه کشورمان پیگیر این موضوع است. همچنین مذاکراتی با بانک‌های ملی، ملت و سپه شده تا هزینه روادید را ریالی دریافت و به‌ صورت ارزی به سفارت عراق بپردازند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه