فعالیت سامانه بارشی در کشور شروع می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۰
فعالیت سامانه بارشی در کشور شروع می شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز فعالیت سامانه بارشی در کشور شروع می‌شود گفت که با فعالیت این سامانه دمای هوا در نیمه شمالی کشور دو تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود.

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:

از امروز به تدریج در سواحل دریای خزر بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در استان گیلان شدت بیشتری خواهد داشت و در برخی مناطق شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی نیز رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت که روز شنبه بارش باران در سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. همچنین در استان‌های واقع در غرب زاگرس مرکزی و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سبب تولید گردوخاک محلی شود و نیز این وضعیت روز یکشنبه در بخش‌هایی از زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد که روزهای شنبه و یکشنبه در شرق و شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که این وضعیت روز یکشنبه در منطقه تقویت خواهد شد.

همچنین امروز (جمعه) و روز شنبه در جنوب غرب و بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور پدیده گردوخاک سبب کاهش دید افقی در کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج فارس در دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود گفت که از بعدازظهر روز یکشنبه در شرق و شمال کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در برخی مناطق با گردوخاک و در منطقه زابل به صورت طوفان و گردوخاک خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت:

آسمان تهران روز شنبه کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد و حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ و روز یکشنبه نیمه‌ابری در بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه