بیابان سفید، تنها اقامتگاه لوکس قطب جنوب

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
بیابان سفید، تنها اقامتگاه لوکس قطب جنوب

یکی از آرزوهای بسیاری از ما سفر به قاره‌ی قطب جنوب، سردترین نقطه‌ی کره‌ی زمین، است. در ادامه با کجارو همراه باشید و تصاویری از فضای داخلی اقامتگاهی لوکس در این قاره به نام «بیابان سفید» ببینید.

سالانه چیزی حدود ۳۰ هزار نفر این شانس را دارند تا به قطب جنوب سفر کنند. دسترسی به این قاره سخت است و برای بازدیدکنندگان بسیار گران تمام می‌شود. تنها در دو ماه پایانی سال است که بازدید از قطب جنوب امکان‌پذیر است. تعداد بسیار محدودی از افراد جرئت می‌کنند که وارد بخش‌های داخلی این قاره بشوند. بیشتر کسانی که به قاره‌ی قطب جنوب سفر می‌کنند از آمریکای جنوبی به‌سمت شبه‌جزیره‌ی جنوبگانی (Antarctic Peninsula) می‌روند و به‌ندرت از سواحل فاصله می‌گیرند تا به‌سمت بخش‌های داخلی بروند.

در سال ۲۰۰۶، رابین و پاتریک وودهد (Robyn and Patrick Woodhead) تنها اقامتگاه لوکس قاره‌ی قطب جنوب را با عنوان بیابان سفید (White Desert) ساختند و آن را با امکانات رفاهی و مدرن تجهیز کردند. اقامتگاه بیابان سفید برای مسافران ماجراجو فرصت تجربه‌ی دو نوع سفر به بخش‌های دیگر قاره را فراهم می‌کند. یکی به خلیج آتکا (Atka Bay) و دیگری به سوی قطب جنوب جغرافیایی.

قطب جنوب خود شامل چهار نقطه است؛ قطب جنوب جغرافیایی، قطب جنوب مغناطیسی، قطب جنوب ژئومغناطیسی و قطب جنوب دسترس‌ناپذیر.

این تورها هزینه‌ای معادل ۶۴ هزار یورو یا ۷۲ هزار دلار برای هر نفر دارند که شامل اقامت، پرواز و غذای سفر است. این تورها فقط در دو ماه نوامبر و دسامبر یعنی گرمترین ماه‌های سال در قطب جنوب، برگزار می‌شوند. به گزارش یواس‌ای تودی (USA Today)، میانگین بیشترین دمای هوا در ماه نوامبر برابر با ۳۶- درجه‌ی فارنهایت و در دسامبر  ۱۶- درجه‌ی فارنهایت است. میانگین کمترین دما نیز در نوامبر ۴۰- درجه‌ی فارنهایت و در دسامبر ۲۰- درجه‌ی فارنهایت است.

اخیرا به مناسبت دهمین سالگرد ساخت این اقامتگاه، بازسازی‌هایی در بیابان سفید صورت گرفته است. تیم اجرایی از ظاهر جدید این اقامتگاه عکس‌هایی تهیه کرده و به اشتراک گذاشته‌اند.

مهمانان پس از ۵/۵ ساعت پرواز با یک هواپیمای جت ایلیوشین ایل-۷۶ از کیپ تاون به مقصد می‌رسند. آن‌ها در فرودگاهی که با عنوان فرودگاه بین‌المللی ناشناس (Unknown International Airport) شناخته می‌شود فرود می‌آیند.

اقامتگاه بیابان سفید

اقامتگاه از شش اتاق خواب تشکیل می‌شود که هرکدام برای دو نفر جا دارد.

اقامتگاه بیابان سفید

هر سوئیت دارای حمام و سرویس بهداشتی است.

اقامتگاه بیابان سفید

همچنین، مکان‌های جداگانه‌ای به‌عنوان حمام، آشپزخانه و دو بخش دیگر به‌عنوان غذاخوری وجود دارد. مجموعه‌ی این اتاق‌ها از دور شبیه به قلوه‌سنگ به نظر می‌رسند.  

اقامتگاه بیابان سفید

اقامتگاه بیابان سفید

اتاق‌ها بسیار مدرن و راحت طراحی شده‌اند.

اقامتگاه بیابان سفید

اتاق غذاخوری یک میز گرد چوبی دارد که دورتادور آن را صندلی‌هایی خزدار گذاشته‌اند.

اقامتگاه بیابان سفید

سرآشپز اقامتگاه، جاستین لیندزی (Justine Lindsay) است که در موسسه‌ی هنرهای آشپزی Stellenbosch در آفریقای جنوبی تحصیل کرده است.

اقامتگاه بیابان سفید

انرژی مورد نیاز این اقامتگاه از طریق انرژی‌های بادی و خورشیدی تامین می‌شود.

اقامتگاه بیابان سفید

راهنماهای بیابان سفید، مهمانان این اقامتگاه را در انواع مختلفی از ماجراجویی‌های برفی و یخی همراهی می‌کنند. از گشت‌و‌گذار در تونل‌های یخی گرفته تا فعالیت‌های پیچیده‌تر مانند صعود از صخره‌های یخی.

اقامتگاه بیابان سفید

اقامتگاه بیابان سفید

علاوه بر سفر کوتاه به قطب جنوب، این اقامتگاه، سفر به خلیج آتکا را نیز برای مهمانان خود در نظر گرفته است. جایی که یک کلونی از شش‌هزار پنگوئن در آن زندگی می‌کنند.

اقامتگاه بیابان سفید

طبق گفته‌های راهنمایان هتل، این پنگوئن‌ها از انسان‌ها نمی‌ترسند و مسافران می‌توانند برای گرفتن عکس به آن‌ها نزدیک شوند.

اقامتگاه بیابان سفید

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه