چطور نامزدمان را طول اولین سفر دیوانه نکنیم

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم چهار شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
چطور نامزدمان را طول اولین سفر دیوانه نکنیم

سفر همیشه لذت‌بخش است. حال تصور کنید می‌خواهیم با عشق اول و آخر زندگیمان برای اولین بار به سفر برویم. چه چیزی بهتر از این؟ اما از قدیم گفتند که آدم‌ها را می‌توان در سفر شناخت. پس در سفر حواسمان به کدام نکات و رفتار‌هایمان باشد تا این سفر تبدیل به کابوسی برای همسفر عزیزمان نشود؟ با کجارو همراه باشید تا رفتار‌های صحیح را در طول اولین سفر با نامزدمان بیاموزیم.

که این‌طور... شما بالاخره آن فرد جادویی را در جایی که ملاقات کردید و اوضاع خوب پیش می‌رود. حالا زمانش فرا رسیده که این رابطه‌ی پرافتخار را به آزمونی برای سنجش سازش‌پذیری رمانتیک ببرید: تعطیلات دونفره. هیچ چیز مثل سفر هوایی و غذا خوردن در رستوران‌های ناآشنا هویت درون افراد را آشکار نمی‌کند.

سفر دونفره

البته به‌جز انجام کار دیوانه‌واری مانند بردن یک غریبه‌ به مکزیکو، احتمالا تابه‌حال می‌دانید که چه چیزهایی باعث می‌شود دل عزیزتان را به دست بیاورید. اما مدیریت کردن این موضوع برای یکی دو روز با یک هفته سفر در میلواکی بسیار فرق می‌کند. فقط کافی است یکی از فصل‌های سریال The Amazing Race را ببینید تا قضیه دستتان بیاید. برای یافتن نکات و حقه‌های سفر به‌عنوان یک زوج، ما با چند نفر که دهه‌ها است این‌ کار را می‌کنند صحبت کرده‌ایم. در ادامه پندهایی را داریم که آین افراد به ما داده‌اند:

فعالیت‌های سفر خود را پیشاپیش برنامه‌ریزی کنید، آن‌هم با توافق یکدیگر

پیش از حرکت در مورد تمامی زوایای سفر با هم صحبت کنید و در مورد هرکدام یکی را که موافقش هستید انتخاب کنید. سپس لیستی از کارهای دیگری که دوست دارید انجام دهید را تهیه کرده و سر آن به توافق برسید. بگویید: اگر با من به هشت فروشگاه لوازم ماهیگیری یا موزه بیایی من هم با تو به آن گردش، سفر قایقی یا پرش از صخره می‌آیم!

برای رفتن به فرودگاه تاکسی تلفنی یا دربست بگیرید

سفر دونفره

هیچ چیز بهتر از یک ترافیک اعصاب خورد کن با جمله‌ی «بهت گفته بودم از جاده مخصوص برو. چرا انقدر خسیسی؟» نابودی سفرتان را استارت نمی‌زند. با گرفتن تاکسی دربستی مانند اوبر یا شرکت‌های معتبر، اول اینکه راننده کاملا در قبال به موقع به مقصد رسیدن مسئول است و دوم اینکه اگر دیر برسید فرد سومی وجود دارد که سرزنشش کنید!

به ساک و چمدان یگدیگر نگاه نکنید

با فکر کردن به اینکه چرا یک نفر ممکن است بخواهد به این شکل وسایل سفرش را بپیچد دیوانه خواهید شد. پس مگر در زمانی که همسفرتان قصد جابه‌جایی مواد مخدر اعلاء داشته باشد، خودتان را درگیر محتویات چمدانش نکنید.

سفر دونفره

کیف‌ها را چک می‌کنید یا نه، اما هرگز با هم قاطیشان نکنید

چه کیفتان را داخل هواپیما ببرید و چه آن را به قسمت بار تحویل دهید، در هر حال شما همسفر هستید و اگر تاخیر در رسیدن وسایلتان از وقت ساحل‌گردی گرفت، در هر حال هردو درگیرش هستید. ولی با قاطی کردن وسایل هر دو نفر در هر دو کیف، مشکل و ناراحتی اعصابتان بیشتر می‌شود.

همیشه از GPS استفاده کنید، همیشه

سفر دونفره

به‌صورت تئوری، این کار شمارا از گم شدن در امان نگه می‌دارد. اما با استفاده از GPS اگر مطمئن شدید که این محله را در ۴۸ دور قبلی هم دیده‌اید، به‌جای جرو و بحث با یکدیگر، GPS لعنتی را سرزنش می‌کنید!

از نقاط قوت هم استفاده کنید

احتمالا شما یک مدیر زمان‌بندی عالی هستید ولی نمی‌توانید با مردم خوب سروکله بزنید و معشوق و همسفرتان یک هماهنگ‌کننده‌ی خوب است اما نمی‌تواند بین اکبرجوجه و KFC بین راه یکی را انتخاب کند. بگذارید یک نفر تمامی کارهای محاسباتی را انجام دهد و نفر دیگر تصمیم بگیرد که کجا غذا بخورید. یا یک نفر تمامی کارهای فرم ورودی هتل و تماس‌ها را انجام دهد و نفر دیگر مسئول رانندگی باشد.

به کافه‌های محلی بروید

سفر دونفره

نه فقط برای خوردن نوشیدنی و خوراکی‌های محلی (این کار را نیز در کنارش انجام دهید)، بلکه به‌خاطر ملاقات محلی‌ها به کافه‌های محلی بروید. نه‌ تنها دوستان جدیدتان به شما ایده‌ی انجام کارهای جالب در شهر را می‌دهند (نه درمورد کارهای بد صحبت نمی‌کنیم) اما مهم‌تر از آن، محلی‌ها به هردوی شما موضوعات جدید برای صحبت کردن می‌دهند (همچنان درباره‌ی چیزهای خوب صحبت می‌کنیم).

از انجام فعالیت‌های مورد‌علاقه‌ی شخصی خود نترسید

حتی اگر برای بازدید ۱۰ ساعته از تالار افتخارات تیم کتابخوانی کبابی اصغر چاخان نیز توافق کرده باشید، دلیلی ندارید ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته را با هم سپری کنید. اگر هر دو لیستی از کارهای جالبی که مادربزرگ داماد خانواده‌تان برایتان نوشته دارید، آن‌ها را انفرادی انجام دهید.

هرگز گرسنه سفر نکنید

گرسنگی در سفر مانند دیدن فیلم‌ جن گیر در یک خانه‌ی متروکه‌ی بی برق باعث افزایش استرس می‌شود. قبل از حرکت به‌سمت مقصد حتما جایی برای صبحانه خوردن پیدا کنید یا حداقل یک بسته خوراکی با خود همراه داشته باشید (همه چیز به‌جز خیار، کالباس و ترشی سیر- مترجم!)

بدانید که همسفرتان چه نوع مسافری است

آیا ماجراجویی را دوست دارید و می‌توانید با مشکلات پیش‌بینی نشده سر و کله بزنید، بیشار ترجیه می دهید با یک تور و راهنما همراه شوید؟ آیا معشوق عزیزتر از جانتان دوست دارد به مکان‌های توریستی سر بزند یا از ملاقات با مردم و مکان‌های محلی لذت می‌برد؟ لازم است در فاز برنامه‌ریزی سفر تمامی این موضوعات را مشخص کرده و بر رویشان کار کنید.

کتاب بخوانید

سفر دونفره

فعالیت‌های انفرادی نیازی نیست حتما زیپ لاین کردن روی برکه‌ی تمساح باشد. کارهای ساده‌ای مانند کتاب خواندن در کنار ساحل نیز می‌توانند به شما کمک کد برای دقایقی در دنیای خودتان سیر کنید و البته مانند ملاقات با افراد در کافه، با کتاب خواندن نیز موضوعات جدیدی برای بحث کردن دارید.

در زمان برخورد با مشکل فقط یک نفر اجازه دارد عصبانی شود

هیچ چیز خجالت‌آورتر از ایستادن در کنار همسفری نیست که به‌خاطر تاخیری که پرواز به‌علت بدی آب‌وهوا دارد، بر سر مامور دروازه‌ی سوار شدن به هواپیما داد می‌زند. به‌جز یک زوج که به‌طور غیر منطقی که به‌خاطر تاخیری که پرواز به‌علت بدی آب‌وهوا دارد، بر سر مامور دروازه‌ی سوار شدن به هواپیما داد می‌زنند! در این صورت شما یک زوج روان‌پریش به نظر می‌رسید که لایق یکدیگرند.

معین کنید که چی کسی باید صبور باشد و چه زمانی

ممکن است همراه شما فردی باشد که فقط کافی است یک ساعت قبل از حرکت به او بگویید که می‌خواهید یک ساعت دیگر حرکت کنید! ولی خودتان شخصی باشید که یک ساعت زمان برای آماده شدن برای شام لازم داشته باشد. هر دوی شما زمانی را لازم دارید که فرد مقابل باید صبور باشد و زمانی که به این مرحله از درک رسیدید، همه چیز بهتر پیش خواهد رفت.

بالاتر از همه این‌ها، بیخیال موضوعات کوچک شوید

دقیقا مثل زندگی روزانه، این موضوع در سفر نیز مهم است؛ حتی مهم‌تر. لازم است بیخیال موضوعات کوچک شوید. به‌سادگی بدون نق زدن یا تکه‌پرانی، بیخیالش شوید.

نظر شما کجارویی‌ها در مورد این مقاله چیست؟ آیا نکته‌ای را به این لیست اضافه می‌کنید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه