انگلیسی ها از کمک اقتصادی صنایع دستی به کشورشان شگفت زده شدند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
انگلیسی ها از کمک اقتصادی صنایع دستی به کشورشان شگفت زده شدند

همایش علمی تکنولوژی، صنایع دستی در آینده از جمله برنامه‌های جنبی هجدهمین مجمع جهانی صنایع دستی است که با حضور نمایندگان کشورهای دیگر در تالار «آینه» هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است.

رئیس منطقه اروپا در شورای جهانی صنایع دستی از انگلستان در این هم‌اندیشی در سخنانی گفت:‌

برای انجام تکنولوژی در صنایع دستی نیاز به نسل جدیدی از سازنده‌ها داریم اما معمولا سیستم‌های آموزشی در کشورها این کار را انجام نمی‌دهند و من خواهش می‌کنم کاری کنید که کشورتان به ساخت صنایع دستی اهمیت بدهد تا کودکان و نوجوانان بتوانند در مدارس این کار را انجام دهند.

«رزی گرین‌لیز» ادامه داد که استفاده از یک تکه چوب و گل بسیار مهم است و کودکان می‌توانند با استفاده از این‌ها این حس خود را تقویت کنند. اگر این کارها را نکنیم نمی‌توانیم بفهمیم که چطور باید زندگی کنیم. ما باید صنایع دستی را وارد مدرسه کنیم زیرا این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد، بنابراین سعی می‌کنیم دولت‌ها را متوجه اهمیت این موضوع کنیم.

او بیان کرد که ساختن صنایع‌دستی مهم است و آینده را می‌سازد. خیلی خوب است که در بازار اصفهان می‌بینیم نسل جدید، صنایع دستی را تولید می‌کنند.

رئیس منطقه اروپا در شورای جهانی صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به لباس عروس میدل کیت (همسر شاهزاده ویلیام) اشاره کرد و تصاویری از آن را به حاضران در این همایش نشان داد و گفت:‌

این لباس زیبا ساخته الکساندر کویین است و به نوعی صنایع دستی محسوب می‌شود زیرا توربافی خاصی دارد. سازنده این لباس در دانشگاه انگلستان تدریس و با طراحان مختلفی کار می‌کند. ما سعی می‌کنیم دوزنده‌ها و کسانی که این کار را انجام داده‌اند را به جلوی صحنه بیاوریم.

کیت میدلتون

گرین‌لیز بیان کرد که صنایع دستی در معماری نیز بسیار مهم است. داستان‌های خارق‌العاده‌ای درباره اینکه صنایع دستی در قرن ۲۱ چطور به جامعه کمک می‌کند، وجود دارد. موضوعی که برای ما مهم است ارزش اجتماعی صنایع دستی است؛ زیرا صنایع دستی می‌تواند احساس بهتر و آرامش به شما بدهد و شما می‌توانید از این طریق مهارت‌های خودتان را بالا ببرید.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که ما سه قسمت مهم در ساخت صنایع دستی داریم؛ شکل ساخت صنایع دستی که چطور می‌توان این کار را انجام داد یکی از این سه قسمت است. ما پروسه‌های بسیاری را در این زمینه پیش می‌بریم که شکل آن مهم نیست بلکه اینکه مردم چطور در این باره با هم ارتباط برقرار می‌کنند، مهم است. برای مثال یکی از طراحان دوزنده با جراحان انگلیس کار کرد؛ زیرا همان‌طور که می‌توانیم لباسی را وصله بزنیم همان‌طور نیز می‌توانیم مردم را وصله بزنیم تا آن‌ها بتوانند به زندگی‌شان ادامه دهند. بنابراین باید به این موضوع فکر کنیم که چگونه می‌توان شکل‌های جدیدی را در ارتباط با صنایع دستی بوجود آورد. به همین دلیل برای انجام این کار به نسل جدیدی از سازنده‌ها در این حوزه نیازمندیم.

رئیس منطقه اروپا در شورای جهانی صنایع دستی با بیان اینکه تکنولوژی دیجیتال در این حوزه بسیار مهم است، افزود:

ما در دنیای مادی زندگی می‌کنیم و نیاز به مادیات داریم، بنابراین صنایع دستی مهم است و تکنولوژی در این موضوع بسیار تأثیرگذار است. کاری که ما توانستیم در این حوزه انجام دهیم و تأثیر زیادی هم داشته این است که صنایع دستی چطور می‌تواند به این موضوع کمک کند.

گرین‌لیز بیان کرد که در انگلیس تحقیقات زیادی در زمینه اقتصادی و اجتماعی صنایع دستی انجام شده است. ۴۴ هزار تجارت کوچک در صنایع دستی وجود دارد که به اقتصاد این کشور کمک می‌کند. حدود چهار میلیون دلار از این طریق به اقتصاد انگلیس کمک می‌شود و وقتی مردم انگلیس این آمار را شنیدند شگفت‌زده شدند. منظور من این است که متوجه شویم صنایع دستی به چه شکلی می‌تواند به شکل معاصر دربیاید و چگونه می‌توان از آن در عناصر مختلف استفاده کرد.

نشست علمی-تکنولوژی «صنایع دستی در آینده» تا ظهر امروز ادامه دارد و برخی از نمایندگان و اساتید کشورها در این‌باره سخنرانی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه