نام خلیج فارس در نقشه‌های عمان ایر تغییر کرد!

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۰
نام خلیج فارس در نقشه‌های عمان ایر تغییر کرد!

شرکت هواپیمایی ملی عمان ایر به دلیل استفاده از نام «خلیج فارس» در نقشه‌های پروازش، عذرخواهی کرد و نقشه‌هایش را تغییر داد.

برخی کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی از عمان‌ایر به دلیل استفاده از نام خلیج فارس انتقاد کرده و خواستار تغییر این نام شدند که باعث شد این شرکت هواپیمایی به طور موقت گزینه نقشه را از نمایشگرهای پشت صندلی غیرفعال کند.

عمان‌ایر در بیانیه‌ای عجیب اعلام کرد این نقشه یک اشتباه بوده و هواپیماهایی که این نقشه را داشته‌اند از کنیا ایرویز اجاره شده‌اند و در همین راستا شرکت عمان ایر از پاناسونیک که سیستم‌های سرگرمی پرواز این شرکت را اداره می‌کند، درخواست کرد این نرم‌افزار نقشه را بدون تاخیر تغییر دهد.

سلطان‌نشین عمان همواره تلاش کرده است در تنش‌هایی که میان کشورهای عربی و ایران وجود دارد، موضع بی‌طرف داشته باشد اما نام خلیج فارس همواره مورد اختلاف ایران و همسایگان عربی است که آن را «خلیج ع ر ب ی» می‌نامند.

خلیج فارس (شاخاب پارس یا دریای پارس)، آب‌راهی است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه‌جزیره عربستان قرار دارد. این خلیج، پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون، سومین خلیج بزرگ جهان به شمار می‌آید. نام تاریخی این خلیج، در زبان‌های گوناگون، ترجمه عبارت «خلیج فارس» یا «دریای پارس» بوده‌ است. همچنین در همه‌ سازمان‌های بین‌المللی نام رسمی این خلیج، «خلیج فارس» است اما برخی کشورهای عربی در دهه‌های اخیر آن را "خلیج ع ر ب ی" یا به صورت جعلی فقط عبارت خلیج می‌نامند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه