مدت برگزاری حج عمره به ۱۰ ماه در سال افزایش می یابد

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
مدت برگزاری حج عمره به ۱۰ ماه در سال افزایش می یابد

دولت عربستان سعودی پیشنهاد داده است که مدت زمان حج عمره از ۸ به ۱۰ ماه افزایش یابد.

در صورت پذیرفته شدن پیشنهاد دولت عربستان مبنی بر افزایش مدت‌زمان حج عمره، ماه‌های محرم و شوال را نیز به جمع ماه‌های برگزاری حج عمره اضافه می‌کند. این پیشنهاد هم‌اکنون در حال بررسی است و در راستای ایجاد چشم‌انداز جدید برای مکه و مدینه مطرح شده است.

در حالی که هم‌اکنون مدت زمان حج عمره در عربستان از ماه صفر آغاز می‌شود و تا انتهای رمضان ادامه دارد، پیشنهاد افزایش ۲ ماهه مدت زمان برگزاری عمره، هماهنگ با اهداف چشم‌انداز عربستان تا سال ۲۰۱۳ میلادی و رساندن تعداد زائران عمره از ۸ میلیون به ۳۰ میلیون نفر در سال است.

همچنین هدف از ارائه طرح چشم‌انداز عربستان تا سال ۲۰۳۰، غنی ساختن سفر مذهبی و فرهنگی زائران در عربستان از طریق ساخت و توسعه موزه‌ها و همچنین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی اعلام شده است.

در این میان اتاق تجارت و صنعت مکه اقدام به برگزاری کارگاهی به منظور بحث پیرامون نقشه راه پیشرفت پایدار در تمامی بخش‌های کسب و کار در مکه در ایام حج و عمره کرده است.

رئیس اتاق صعت و تجارت مکه گفت:

در دوره بعدی شاهد تکمیل پروژه‌های بزرگ در مکه خواهیم بود تا پاسخگوی جمعیت رو به رشد مسلمانان در جهان باشیم. مسلمانان با جعیت ۱/۶۲ میلیاردی ۲۳ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

در حالی که با توجه به سوء مدریت سعودی‌ها در مراسم حج سال گذشته و متعاقب آن کشته شدن هزاران نفر، تعداد زائران در مراسم حج امسال با کاهش قابل ملاحظه‌ای رو به رو بود و درآمدهای سعودی‌ها نیز نزول پیدا کرده است، به نظر می‌رسد تنها انگیزه افزایش مدت زمان حج عمره از ۸ به ۱۰ ماه جبران عقب‌ماندگی در درآمدهای حاصل از حج تمتع است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه