زیباترین پارک های شهری دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

سارا صریحی | چهار شنبه, ۷ مهر ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

پارک‌ها علاوه بر اینکه شُش‌ شهرهای شلوغ محسوب می‌شوند، به مکان‌هایی تبدیل شده‌اند که برای تازه کردن روح و فاصله گرفتن از همهمه‌هایی که هر روزه با آن‌ها مواجهیم چند لحظه‌ای را به آنجا پناه می‌بریم. پارک‌هایی که در میان شهرها ساخته می‌شوند مکان‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند ما را بدون صرف هزینه، کمی آرام کنند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با زیباترین پارک‌های شهری دنیا آشنا شوید.

با اینکه مهرماه شده است و هوا رو به سردی می‌رود، هنوز چند هفته‌ای فرصت استفاده از پارک‌های محل یا شهرمان را داریم. پارک‌هایی که زیباترین آن‌ها در دنیا از این قرارند.

ویلا دوریا پامفیلی، رم

ویلا دوریا پامفیلی

زمانی این پارک ۱۸۴ هکتاری، خانه‌ی ییلاقی یک خانواده‌ی رومی بوده است و در دلش یک دریاچه هم وجود دارد. در حال حاضر رویدادهایی چون کنسرت در این پارک برگزار می‌شود و اینجا مکان مناسبی برای تماشای پرندگان است.

رویال بوتانیک گاردنز ویکتوریا، ملبورن

رویال بوتانیک گاردنز ویکتوریا

عنوان رویال یا سلطنتی توسط ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۵۸ به این پارک داده شده است. اینجا خانه‌ی ۳۱ مجموعه‌ی گیاهی بوده و برنده‌ی جایزه‌ی پارک‌های استرالیایی شده است.

سنترال پارک، نیویورک

سنترال پارک

زمانی که بحث درباره‌ی بهترین پارک‌های دنیا باشد حتما باید منتظر نام سنترال پارک نیویورک باشیم. این پارک در دنیا یکی از  مشهورترین‌ها است و به مانند نگین سبزی در میان نیویورک شلوغ می‌درخشد. قایق‌سواری، اسکیت روی یخ و برگزاری رویدادهایی مثل کنسرت، سنترال پارک را یک محیط مناسب ‌برای ۴۲ میلیون بازدیدکننده‌ای کرده است که سالانه برای بازدید از آن به این شهر می‌آیند.

تیوولی گاردنز، کپنهاگ

تیوولی گاردنز

تیوولی گاردنز یک پارک عمومی نیست و در واقع یک شهربازی قدیمی بوده که در قلب کپنهاگ ساخته شده است. با قدم گذاشتن در این پارک گویی در زمان به سال ۱۸۴۳ و سال افتتاحش سفر کرده‌اید. با اینکه وسایل این شهربازی به‌روز شده‌اند، حس و حال قدیم‌ها هنوز هم باقی است. اینجا همیشه موسیقی زنده پخش می‌شود، رستوران‌های فراوانی وجود دارد و با وجود فضای سبز بسیار و یک بوتیک هتل، مکان بسیار مناسبی برای بازدید و گذراندن وقت است.

پارک گوئل، بارسلونا

پارک گوئل

در این پارک آثار طراح و معمار مشهور «آنتونی گائودی»، بزرگ‌ترین معمار دو قرن اخیر قابل رویت است. این آثار تحت تاثیر طبیعت و مذهب ساخته شده‌اند. گردشگاه بزرگ و مجللی درون این پارک قرار دارد که با نام میدان طبیعت شناخته می‌شود و منظره‌ی زیبایی از شهر دارد.

باغ‌های لوکزامبورگ، پاریس

باغ‌های لوکزامبورگ

این باغ‌ها قرن هفدهم میلادی توسط ملکه‌ی فرانسه و یکی از اعضای خانواده‌ی قدرتمند مدیچی ساخته شدند. این فضای سبز را به چمن‌های آراسته‌اش، تفرجگاه‌های مشجر و زمین‌های پوشیده از گل می‌شناسند.

هاید پارک، لندن

هاید پارک

هاید پارک همان جایی است که دریاچه‌ی  سرپنتاین و فواره یادبود پرنسس دایانا قرار گرفته‌اند. در این پارک فعالیت‌هایی چون شنا و اسب‌سواری انجام می‌شود. این پارک ۳۵۰ هکتاری یکی از هشت پارک سلطنتی در لندن و بدون شک مشهورترین آن‌ها است.

مطالب مرتبط:

منبع brit

دیدگاه