در سفرهای هوایی بدون وای فای چه می‌ توان کرد؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
در سفرهای هوایی بدون وای فای چه می‌ توان کرد؟

سفر هوایی طولانی اصلا خوشایند نیست و باعث خستگی و کلافگی مسافران می‌شود؛ در چنین مواقعی استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب در تلفن همراه راه‌حل بسیار مناسبی است.

در سفرهای هوایی اعم از داخلی یا خارجی که مدت آن‌ها طولانی است، گزینه‌های چندانی به‌جز استراحت یا مطالعه نشریه‌ها برای تفریح و گذران وقت برای مسافران وجود ندارد و همین امر باعث خستگی و بی‌حوصلگی آن‌ها می‌شود؛ زیرا به‌جز این موارد امکان تحرک یا گزینه دیگری برای گذران وقت وجود ندارد.

ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید اپلیکیشن‌های متنوع و از طرفی دسترسی عموم مردم به تلفن‌های همراه هوشمند می‌توان اوقات خوشی را در طول پروازهای طولانی تجربه کرد.

تماشای فیلم

اپلیکیشن مورد نیاز: Amazon Prime

آمازون پرایم

چنانچه عضو Amazon Prime باشید، می‌توانید به‌صورت رایگان به فیلم‌ها و ویدئوهای موجود در آن دسترسی داشته و در صورت داشتن فضای کافی در گوشی یا تبلت خود به‌صورت آفلاین آن‌ها را تماشا کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که قبل از دانلود هر مورد حتما کنترل کنید تا قابلیت اجرا را در وضعیت پرواز داشته باشد. همچنین اگر در Apple Music، Rdio یا Spotify نیز قبلا عضو شده باشید، حتی می‌توانید در ارتفاع نیز به موزیک‌ها و آلبوم‌های موردعلاقه خود دسترسی داشته باشید.

مطالعه کتاب‌های الکترونیک (e-book)

اپلیکیشن‌های مورد نیاز: AppleBooks، Amazon Kindle

اپلیکیشن‌های سفر

اگر علاقه‌مند به مطالعه و اهل کتاب هستید، به‌جای حمل کتاب‌های قطور و سنگین می‌توانید کتاب‌های موردعلاقه‌تان را با اپلیکیشن‌هایی مانند iBook یا Amazon Kindle همیشه و همه‌جا به‌همراه داشته باشید. در هر دو اپلیکیشن امکان دانلود بهترین و پرفروش‌ترین‌های نشر وجود دارد. البته برای دریافت کتاب‌های موردعلاقه خود در فرودگاه یا مکانی که به وای‌فای دسترسی دارید، کتاب موردعلاقه خود را دانلود کرده و از مطالعه خود در طول پرواز لذت ببرید. اپلیکیشن‌های کتابخوان فارسی زبان مختلفی هم وجود دارند که با یک جست‌و‌جوی ساده می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

کتاب‌های صوتی

اپلیکیشن مورد نیاز: Audible

اپلیکیشن‌های سفر

اگر چندان طرفدار مطالعه و کتابخوانی نیستید، می‌توانید به کتاب گوش دهید! در اپلیکیشن Audible بیش از ۱۸۰،۰۰۰ عنوان کتاب شامل تازه‌ها و پرفروش‌های بازار نشر به‌صورت صوتی گردآوری شده است. با این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی و با صدای گوینده کتاب که معمولا افراد مشهوری هستند، از محیط کسل اطراف خود دور شوید. چند نمونه مشابه این اپلیکیشن نیز در ایران وجود دارد که کتاب‌های فارسی خوبی در آن‌ها عرضه می‌شود.

خلاقیت

اپلیکیشن‌های مورد نیاز: (Fifty Three ، Apple Notes (iOS 12

اپلیکیشن‌های سفر

اگر دوست دارید تا با نوک انگشت‌هایتان روی تصاویر کارهای خلاقانه انجام دهید، یا یادداشت‌هایتان را ثبت کنید، این اپلیکیشن‌ها کاملا برایتان کاربردی هستند.

بارگذاری پادکست

اپلیکیشن‌های مورد نیاز: Stitcher، Overcast و Apple Podcasts

اپلیکیشن‌های سفر

پروازهای طولانی بهترین فرصت برای تهیه پادکست‌ های سفر درباره موضوع‌های متنوع است؛ حتی این کار ممکن است به مذاق همسفرتان نیز خوشایند باشد. 

یادگیری زبان

اپلیکیشن مورد نیاز: Duolingo

اپلیکیشن‌های سفر

در مورد یادگیری زبان اپلیکیشن‌های فراوانی تهیه شده‌اند، ولی مزیت اپلیکیشن Duolingo کوتاه بودن درس‌ها و استفاده از لغت‌های آسان در یادگیری مهارت‌های مکالمه است. البته با استفاده از این اپلیکیشن فرصتی هر چند کوتاه برای یادگیری اصطلاحات لازم در کشور مقصد را نیز در اختیار خواهید داشت.

برای خرید بلیط هواپیما همیشه می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه