بلندترین برج های مسکونی دنیا کدامند؟

سارا صریحی | پنجشنبه, ۱ مهر ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

این روزها آپارتمان‌سازی به قدری رونق دارد که اگر چند ماهی در یک منطقه نباشید و برگردید خواهید دید که چندین ساختمان مسکونی سر به فلک کشیده جای خانه‌های بزرگ ویلایی را اشغال کرده‌اند. رشد جمعیت و کمبود فضای زندگی از دلایل روند رو به رشد آپارتمان‌سازی است. در برخی از شهرهای بزرگ دنیا هم این آپارتمان‌ها به قدری بلند هستند که در واقع در رده‌ی آسمان‌خراش‌ها قرار می‌گیرند. با کجارو همراه باشید تا با معروف‌ترین و بلندترین برج‌های آپارتمانی دنیا آشنا شوید.

برخلاف گذشته امروزه مکان‌های زندگی به صورت عمودی گسترده می‌شوند و تعداد برج‌های آپارتمانی روز به روز در حال افزایش است. برخی از این برج‌ها به قدری بلندقامت شده‌اند که جزو آسمان‌خراش‌های شهر یا کشور خود محسوب می‌شوند.

آمریکا، نیویورک، ۴۳۲ پارک اونیو

۴۳۲ پارک اونیو

ارتفاع: ۴۲۵/۵ متر

تعداد طبقات: ۸۵

این برج بلندقامت مسکونی در واقع بلندترین برج نیم‌کره‌ی غربی است. به علاوه آن را بلندترین ساختمان مسکونی دنیا هم می‌دانند. ۴۳۲ پارک اونیو ۸۵ طبقه و تعداد زیادی واحد مسکونی دارد که گران‌ترین آن‌ها واحد پنت‌هاوس ۹۴ است که با شش خواب و مساحت ۲۵۱۶ متر مربعی، ۸۲/۵ میلیون دلار می‌ارزد.

امارات، دبی، برج شاهزاده

 برج شاهزاده

ارتفاع: ۴۱۳/۴ متر

تعداد طبقات: ۱۰۱

این برج مسکونی نزدیک به محل برگزاری رویدادهای فرهنگی، جاذبه‌های تفریحی و چندین مرکز خرید ساخته شده است و یک تراموای ویژه برای دسترسی به مرکز شهر دارد. ۱۳ آسانسور، ۷۶۳ واحد مسکونی، ۶ طبقه زیرزمین و ۱۰۱ طبقه روی زمین به علاوه‌ی ۹۵۷ پارکینگ از مشخصات برج مسکونی شاهزاده هستند. آپارتمان‌های لوکس این برج با منظره‌ی نخل جمیرا  و دبی مارینا ارائه می‌شوند. پنت‌هاوس این برج اخیرا به مبلغ ۱۳۰۶۸۵۱ دلار قیمت‌گذاری شده است.

امارات، دبی، ۲۳ مارینا

 ۲۳ مارینا

ارتفاع: ۳۸۲/۴ متر

تعداد طبقات: ۸۸

این برج مسکونی زیبا از بتن و شیشه‌ی آبی رنگ ساخته شده است و آپارتمان‌های لوکس آن منظره‌ای رو به دبی مارینا دارند. واحدهای مسکونی آن دو و سه خوابه هستند و هم برای اجاره و هم برای فروش ارائه می‌شوند. تمامی آپارتمان‌ها با معماری داخلی مدرن از جنس مرمر و چوب با کیفیت دکور شده‌اند و آشپزخانه‌های لوکس دارند. در میان واحدها، انواع دوبلکس هم با آسانسور، جکوزی و استخر اختصاصی وجود دارند. خود مجموعه دارای امکانات رفاهی-تفریحی مثل اسپا، مسیر ویژه‌ی دوندگی، سونا، باشگاه و باغ اختصاصی است. از دیگر امکانات ارائه شده در این برج می‌توان به اینترنت پر سرعت ۲۴ ساعته، سوپر مارکت، پارکینگ با خدمه و هر امکاناتی که یک آپارتمان لوکس باید داشته باشد اشاره کرد.

اجاره‌ی ‌سالانه‌ی یک واحد ۴۶۰ متر مربعی این برج ۴۹ هزار دلار است.

امارات، ابوظبی، برج محمد ابن رشید

برج محمد ابن رشید

ارتفاع: ۳۸۱/۲ متر

تعداد طبقات: ۸۸

منظره‌ای که از آپارتمان‌های لوکس این برج مسکونی قابل مشاهده است نظیر ندارد. ساکنین این ساختمان شانس این را دارند که زمانی که مشغول استراحت هستند، منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از خلیج فارس را مشاهده کنند. این مجتمع ۴۷۴ واحد مسکونی پنت‌هاوس و آپارتمان‌های یک، دو، سه و چهار خوابه دارد.

آپارتمان‌های یک خوابه‌ به قیمت ۳۳۱۱۰ دلار به مدت یک سال اجاره داده می‌شوند و اجاره‌ی یک ساله‌ی چهار خوابه‌ها ۶۳۳۳۳ دلار است.

پنت‌هاوس‌ها هم به قیمت ۱۱۱۰۷۶ دلار اجاره داده می‌شوند. این ساختمان استخر، زمین بازی بچه‌ها، استخر بی‌نهایت و باشگاه فیتنس نیز دارد. دسترسی به طبقات این برج با وجود ۱۳ آسانسور پرسرعت بسیار آسان است.

امارات، دبی، ایلایت رزیدنس

 ایلایت رزیدنس

ارتفاع: ۳۸۰/۵ متر

تعداد طبقات: ۸۷

این آپارتمان رو به نخل جمیرا ساخته شده و دارای ۶۹۵ واحد و ۷۶ طبقه‌ی مسکونی است. باقی طبقات هم به امکانات لوکس برای ساکنین و اجاره برای تعطیلات اختصاص داده شده‌اند. از امکانات این مجتمع می‌توان به اسپا، باشگاه، استخر، فضای برگزاری مهمانی و مرکز تجارت اشاره کرد. معماری داخلی آپارتمان‌ها کاملا مدرن بوده و آشپزخانه‌ها پر از وسایل لوکس امروزی شده است.

امارات ، دبی، تورچ

برج تورچ

ارتفاع: ۳۵۲ متر

تعداد طبقات: ۸۶

سال ۲۰۱۵ این آپارتمان زیبا طعمه‌ی حریق شد ولی خوشبختانه در حدود یک ساعت و نیم آتش مهار شد. خسارت‌های وارد شده بیشتر متوجه آپارتمان‌های بیرونی‌تر بود. از آن موقع به بعد برخی از آپارتمان‌های این برج برای اجاره‌ی فصلی ارائه می‌شوند. تخفیف‌های بیشتری برای واحدها در نظر گرفته می‌شود و ساکنین معمولا به دلیل آشپزخانه‌های مجهز واحدها و دید ۳۶۰ درجه‌ای به خلیج فارس و شهر از اقامت احساس رضایت داشته‌اند.

استرالیا، کلد کوست، کیو ۱ تاور

کیو ۱ تاور

ارتفاع: ۳۲۲/۵ متر

تعداد طبقات: ۷۸

این برج مسکونی در کوئینزلند واقع شده و نام آن در واقع مخفف عبارت شماره‌ی یک کوئینزلند است. کیو ۱ تاور بلندترین آسمان‌خراش نیمکره‌ی جنوبی است و ۷ آسانسور پر سرعت برای دسترسی به طبقات در این برج تعبیه شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین نقاط این آپارتمان سر به فلک کشیده، عرشه‌ی اسکای پوینت آن است. افراد با رفتن به این مکان می‌توانند دید ۳۶۰ درجه‌ای از اقیانوس آرام، بریزبن، نیو ساوت ولز، خلیج بایرون و گلد کوست هینترلند داشته باشند. زمانی از این برج برای نورافشانی شب سال نوی میلادی نیز استفاده می‌شد. به علاوه این آپارتمان، انتخاب شیرجه‌زن‌های غیر قانونی نیز است که صبح‌ها برای پریدن از برج به بالای آن می‌روند.

امارات، دبی، برج  HHHR

 برج  HHHR

ارتفاع: ۳۱۷/۶ متر

تعداد طبقات: ۷۲

این اثر آینده‌نگرانه‌ی معماری، با نام برج آبی نیز شناخته می‌شود. ال هاشمی با طراحی این برج خیلی‌ها را به خیابان شیخ زاید کشانده است. مجتمع مسکونی نامبرده دارای ۴۵۴ واحد است که همگی نیز بالاتر از سطح زمین قرار دارند. یک آپارتمان یک خوابه در این برج در سال به قیمت ۲۹۹۴۷ دلار اجاره می‌رود. از امکانات این واحدهای مسکونی می‌توان به اینترنت پر سرعت، تلویزیون کابلی یا ماهواره، دربان ۲۴ ساعته، بالکن و تراس، تهویه هوای مرکزی، جکوزی، سونا، اتاق بخار، استخر و پارکینگ اشاره کرد.

امارات، دبی، اوشن هایتس

اوشن هایتس

ارتفاع: ۳۱۰ متر

تعداد طبقات: ۸۳

انحنای روی این برج، آن را از بیرون منحصربه‌فرد می‌کند. در داخل هم تمام امکانات لوکس مثل باشگاه، جکوزی، سونا، تراس، زمین گلف، استخر و حراست ۲۴ ساعته وجود دارد. یک دوبلکس چهار خوابه‌ی پنت‌هاوس در این برج به قیمت ۱۰۸۸۹۸ دلار در سال اجاره می‌رود.

امارات، دبی، برج کیان

برج کیان

ارتفاع: ۳۰۶/۴ متر

تعداد طبقات: ۷۳

برج کیان یک آپارتمان بلند قامت با معماری پیچشی و منحصربه‌فرد است. بیرون برج با زاویه‌ی ۹۰ درجه انحنا دارد و به همین دلیل تمام آپارتمان‌ها دارای منظره‌ی مارینا یا دریا هستند. معماری شاهکار این برج، بارها برنده‌ی جایزه شده است.

در داخل تمامی آپارتمان‌ها دارای معماری مدرن متشکل از چوب و مرمر هستند. در اتاق‌ها کمدهای دیواری تعبیه شده است و تهویه به صورت مرکزی کار می‌کند. هفت آسانسور، پارک سقفی، زمین بازی بچه‌ها و مهدکودک مجهز از دیگر امکانات این برج هستند. اسپا، باشگاه، استخر بی‌نهایت و دسترسی به اوتلت‌ها، پکیج لوکس این مجتمع را تکمیل می‌کنند. اجاره‌ی یک آپارتمان تک‌خوابه در این برج در سال ۳۸۱۱۴ دلار و یک آپارتمان چهار خوابه ۸۱۶۷۳ دلار است.

مطالب مرتبط:

منبع housely

دیدگاه