۱۰ کیلومتر از باند دوم محور هراز از سیاه بیشه تا ناندل به بهره برداری رسید

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
۱۰ کیلومتر از باند دوم محور هراز از سیاه بیشه تا ناندل به بهره برداری رسید

 ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور هراز از سیاه‌بیشه تا ناندل به بهره‌برداری رسید و هشت و نیم کیلومتر باقیمانده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر از طرح محور هراز از سیاه بیشه تا ناندل بیان کرد:

جاده هراز یکی از مهم‌ترین‌های جاده دسترسی به شمال کشور که تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت که ساخت این پروژه به اندازه ساخت ۱۰۰ کیلومتر آزادراه در سایر نقاط کشور اعتبار می‌برد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای این پروژه کار سختی است چون علاوه بر ساخت تونل و پل، دیوارسازی نیز دارد، بیان کرد که با توجه به اهمیت این محور سه سال پیش این مسیر را به سه اولویت تقسیم‌بندی کردیم به طوری که از بایجان و آمل به طول ۶۲ کیلومتر به عنوان اولویت اول تنها ۸/۵ کیلومتر باقی مانده است.

آخوندی با بیان اینکه با افتتاح ۱۰ کیلومتر امروز، هشت و نیم کیلومتر باقیمانده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد گفت که اولویت دوم ما از آبشار تا لاسن به طول ۷/۵ کیلومتر است که منطقه بسیار سختی است. اما براساس برنامه‌ریزی انجام شده این منطقه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد که در محور هراز ۱۰ کیلومتر تونل و یک پل با دهنه ۳۳۰ متری و پیشرفت ۳۰ درصدی در حال ساخت است. علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی براساس اولویت بنده پروژه پیش می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری این طرح را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه