ثبت نام قطعی اربعین از امروز آغاز شد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
ثبت نام قطعی اربعین از امروز آغاز شد

ثبت‌نام قطعی زائران برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین از امروز (شنبه) در سامانه سماح آغاز شد. ویزای عراق نیز از پنج‌شنبه صادر می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

زائران متقاضی زیارت اربعین که پیش ثبت‌نام کرده‌اند، برای ثبت‌نام قطعی از امروز، شنبه ۲۷ شهریور به سامانه سماح سازمان حج و زیارت مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی همچنین بیان کرد که تعداد ثبت‌نام زائران اربعین از مرز ۱۶۰ هزار نفر عبور کرده و پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون زائر در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کنند.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، صدور ویزای عراق برای اربعین از اول مهرماه آغاز می‌شود و از نیمه مهر هم کنسولگری عراق در ۱۲ نقطه کشور مستقر خواهد شد و هیچ مشکلی درباره صدور ویزا نخواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره‌ی استقرار موکب‌های ایران در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت که مسؤولیت استقرار موکب‌ها با ستاد بازسازی عتبات است و خیران متقاضی مشارکت در پذیرایی زائران اربعین می‌توانند به شماره حساب این ستاد کمک‌های خود را واریز کنند.

اوحدی بیان کرد:

امسال پنج موکب به یاد و نام شهدای مظلوم منا برپا خواهد شد که شامل سه موکب در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و دو موکب در کربلا و نجف است.

اوحدی که در جمع خبرنگاران در شاهرود سخن می‌گفت، درباره‌ی وضعیت حج تمتع سال آینده نیز اظهار کرد که مقام معظم رهبری مطالباتی را مطرح و تاکید کردند باید جهان اسلام از این خواب سنگین بیدار شوند و رفتار عربستان تغییر کند تا شاهد حج ابراهیمی باشیم.

وی افزود تا امروز عربستان یک عذرخواهی نکرده است و مسئولیت را نپذیرفته و با دروغ‌پردازی و پول‌های حرام به دنبال فضاسازی تبلیغاتی است و امیدواریم شاهد حجی که بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری مظهر شکوه، عزت عظمت و معنویت و کرامت و عزت زائر است، باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهید مجید یونسیان از شهدای فاجعه منا به شاهرود سفر کرده بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه