آشنایی با استادیوم اتحاد؛ خانه منچستری های ثروتمند

بهداد خسور
بهداد خسور جمعه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
آشنایی با استادیوم اتحاد؛ خانه منچستری های ثروتمند

استادیوم اتحاد، خانه‌ی تیم انگلیسی منچستر سیتی، مانند صاحب خانه‌اش هنوز نو پا است و تنها افتخاری که در تاریخ این ورزشگاه به چشم می‌خورد یک بار میزبانی از فینال لیگ اروپا است. اما این استادیوم یک ورزشگاه پیشرفته و زیبا است که به امکانات پیشرفته‌ای مجهز است و گنجایش نسبتاً بالایی هم دارد. در ادامه‌ی سری مقاله‌های آشنایی با استادیوم قصد داریم استادیوم این تیم منچستری که چند سالی است با تزریق سرمایه‌ی فراوان از یک تیم معمولی به تیمی مدعی تبدیل شده را به شما معرفی کنیم.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: منچستر سیتی اف.سی (Manchester City FC)

سال تاسیس: ۲۰۰۲

گنجایش: ۵۵.۰۰۰ صندلی

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

استادیوم اتحاد که با نام سرزمین‌های شرقی (Eastlands) هم شناخته می‌شود، پیش از سال ۲۰۰۲ با هدف برگزاری بازی‌های اتحادیه‌ی کشورهای مشترک‌المنافع ساخته شد. پس از رقابت‌ها، ورزشگاه به یک استادیوم فوتبال تبدیل شد تا به ورزشگاهی مدرن برای باشگاه منچستر سیتی تبدیل شود و جایگزینی برای استادیوم پیشین آن‌ها، مین رود (Maine Road) باشد. باشگاه منچستر سیتی در آغاز فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ لیگ برتر جزیره به این ورزشگاه نقل مکان کردند.

etihad-expansion

استادیوم اتحاد در سال ۲۰۰۸ میزبان بازی فینال لیگ اروپا بین تیم‌های زنیت سن پترزبورگ و گلاسکو رنجرز اسکاتلند بود که آن بازی با نتیجه‌ی ۰-۲ به سود زنیت خاتمه یافت. این استادیوم در ابتدا با نام شهر منچستر (City of Manchester) شناخته می‌شد اما با امضا قرارداد ۱۰ ساله‌ی باشگاه منچستر سیتی با خطوط هوایی اتحاد امارات به‌عنوان حامی مالی، این ورزشگاه به اتحاد تغییر نام داد.

با تغییر نام استادیوم و امضا قرارداد مالی با اتحاد، باشگاه منچستر سیتی راه‌های ممکن برای گسترش استادیوم را آغاز کرد. باشگاه در ابتدا هدف بلند پروازانه‌ای در سر داشت و برنامه‌ریزی شده بود که سقف استادیوم بالاتر برود تا طبقه‌ی سوم جایگاه تماشاچیان در تمام جهات استادیوم ساخته شود اما این برنامه عملی نشد و به‌جای آن قرار شد فقط به جایگاه‌های پشت دروازه یک طبقه اضافه شود.

etihad-stadium

در تابستان سال ۲۰۱۴ کار گسترش جایگاه جنوبی ورزشگاه با اضافه کردن یک طبقه‌ی دیگر آغاز شد و ظرفیت ورزشگاه ۶.۰۰۰ صندلی افزایش پیدا کرد. در همان زمان باشگاه اعلام کرد که قصد دارد به جایگاه‌های دو سمت کناری ورزشگاه هم ۳ ردیف صندلی اضافه کند که با این حساب گنجایش استادیوم برای آغاز فصل ۲۰۱۶- ۲۰۱۵ به ۵۵.۰۰۰ صندلی رسید.

حال باشگاه در نظر دارد تا در صورت استقبال تماشگران و احساس نیاز به گنجایش بیشتر در ورزشگاه، جایگاه شمالی را هم سه طبقه کند که با این کار گنجایش اتحاد به ۶۱.۰۰۰ نفر می‌رسد.

راه‌های دسترسی به استادیوم

استادیوم اتحاد در قسمتی شرقی شهر منچستر و در فاصله‌ی حدود ۵/۲ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و  فاصله‌ی آن تا ایستگاه پیکدلی منچستر هم چیزی در همین حدود است.

پیاده‌روی از مرکز شهر تا استادیوم اتحاد حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و از ایستگاه پیکدلی تا استادیوم هم چیزی حدود ۲۵ دقیقه پیاده‌روی خواهید داشت. برای رسیدن به استادیوم کافی است از تابلوهای راهنمای سطح شهر کمک بگیرید.

etihad-expansion

البته انتخاب سریع‌تر برای رسیدن به استادیوم استفاده از سیستم متروی شهر منچستر است. کافی است از ایستگاه پیکدلی یا یکی از ایستگاه‌های مرکز شهر سوار قطار بشوید. اگر تصمیم گرفتید از مترو استفاده کنید، برای رفتن به ورزشگاه اتحاد سوار قطارهای مسیر درویلسدن (Droylsden) بشوید و در ایستگاه مجموعه‌ی اتحاد (Etihad Campus) که دقیقا کنار استادیوم قرار دارد، پیاده بشوید. سفر شما تا استادیوم حدود ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد.

اگر دوست داشتید از وسیله‌ی دیگری به‌جز مترو استفاده کنید، تعداد زیادی اتوبوس در اختیار شما قرار دارند که می‌توانند شما را به استادیوم برسانند. خطوط ۵۳، ۵۴، ۱۸۵، ۱۸۶، ۲۱۶، ۲۱۷، ۲۳۰،۲۳۱،۲۳۲،۲۳۳،۲۴۳،۲۳۵،۲۳۶،۲۳۷، X36 و X37 اتوبوس‌هایی هستند که در روزهای برگزاری بازی افراد را از نقاط مختلف شهر به‌سمت استادیوم می‌برند.

etihad-aerial

اگر قصد درارید با اتومبیل به‌سمت استادیوم بروید، باید از جاده‌ی M60 استفاده کنید. از این جاده با استفاده از یکی از تقاطع‌های ۲۲ یا ۲۴ خودتان را به استادیوم برسانید.

آدرس استادیوم به این صورت است: Etihad Stadium, SportCity, Manchster, M11 3FF

etihad-stadium

کافه، رستوران و اقامتگاه‌های نزدیک به استادیوم

منطقه‌ی اطراف استادیوم اتحاد یکی از بهترین مناطق شهر منچستر است و انتخاب‌های زیادی برای غذا خوردن یا نوشیدنی دارید.

مرکز شهر هم در فاصله‌ی بسیار نزدیک با استادیوم قرار داد و می‌توان تا آنجا پیاده‌روی کرد، همچنین دسترسی آسان با استفاده از مترو هم باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی از کافه‌ها و رستوران‌های مرکز شهر هم استفاده کنید و پس از آن به‌سمت استادیوم بروید.

تقریباً هیچ هتلی در نزدیکی استادیوم اتحاد وجود ندارد، اما هتل Ibis Budget در فاصله‌ی حدود ۱۰ دقیقه‌ای مرکز شهر قرار دارد. برای دیدن لیست هتل‌های نزدیک به استادیوم اتحاد روی این لینک کلیک کنید.

etihad-stadium

شما انتخاب‌های بسیار زیادی برای اقامت در حوالی ایستگاه پیکدلی دارید که تقریباً همه آن‌ها در دسته‌ی هتل‌های گران قیمت قرار می‌گیرند. The Portland by Thistle، Premier Inn، Britannia Hotel‌ و Mercure چند هتل ارزان‌تر در این محدوده هستند. البته در نظر داشته باشید که به خاطر سیستم قوی حمل و نقل عمومی شهر منچستر شما در هر نقطه‌ی دیگری از شهر اقامت داشته باشید، مشکلی برای رسیدن به استادیوم نخواهید داشت. برای دیدن لیست تمام هتل‌های شهر منچستر روی این لینک کلیک کنید.

بلیط بازی‌های تیم منچستر سیتی

بلیط‌ بازی‌‌های تیم منچستر سیتی را می‌توان آنلاین یا از طریق شماره تلفن ۱۸۹۴ ۴۴۴ ۱۶۱ ۴۴+ خریداری کرد.

تقریباً تمام بلیط‌های بازی‌های مهم تیم منچستر سیتی در طول فصل به‌صورت کامل به فروش می‌روند اما برای بقیه بازی‌های این تیم می‌توان به‌راحتی بلیط تهیه کرد، به‌خصوص اگر بلیط‌ها را یک یا دو روز پیش از بازی خریداری کنید.

mcfc-tickets

قیمت بلیط‌ها به‌صورت مستقیم به تیمی که منچستر سیتی برابر آن بازی خواهد کرد بستگی دارد. قیمت بلیط برای یک بازی کم تماشاگر از ۳۵ پوند (۱۷۵۰۰۰ تومان) برای یک صندلی در ردیف‌های پایینی پشت دروازه آغاز می‌شود و قیمت بلیط گران‌ترین بازی هم از ۵۷ پوند (۲۸۵.۰۰۰ تومان) آغاز می‌شود.

اگر بلیط دیداری که قصد تماشای آن را داشته باشید تمام شده باشد می‌توانید از طریق وب‌سایت Viagogo هم بلیط تهیه کنید.

etihad-plan

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی بلیط بازی‌ها می‌توانید با شماره تلفن ۱۸۹۴ ۴۴۴ ۱۶۱ ۴۴+ یا ایمیل tickets@mvfc.co.uk تماس بگیرید.

تورهای استادیوم اتحاد

باشگاه منچستر سیتی تورهای همراه با راهنمایی برگزار می‌کند که از طریق آن‌ها علاقه‌مندان می‌تواننداز تمام اطراف استادیوم بازدید کنند. در واقع شما می‌توانید با شرکت در یکی از این تورها از رختکن‌ها، تونل ورود بازیکنان به زمین، اتاق کنفرانس و نیمکت‌ها بازدید کنید که حدود ۷۰ دقیقه زمان می‌برد.

etihad-stadium-tour

تورهای استادیوم اتحاد هر روز هفته بین ساعت‌های ۱۰:۳۰ تا ۱۵:۳۰ (۱۵:۰۰ در روزهای یکشنبه) برقرار هستند. اما در روزهای برگزاری بازی در این استادیوم، ساعت‌های برگزاری تور می‌تواند متغیر باشد.

etihad-stadium-tour

etihad-stadium-tour

تورهای این استادیوم را می‌توانید آنلاین یا از طریق شماره تلفن ۱۸۹۴ ۴۴۴ ۱۶۱ ۴۴+ با قیمت ۱۶ پوند (۸۰.۰۰۰ تومان) خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر با آدرس ایمیل tours@mcfc.co.uk تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه