برگزاری جشنواره انار و فاروق در استان فارس

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
برگزاری جشنواره انار و فاروق در استان فارس

نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق از ۲۵ مهر تا اول آبان ماه امسال در روستای ۷۰۰۰ ساله فاروق از توابع شهرستان مرودشت در استان فارس، برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس، معرفی انار فاروق و فرآورده‌های آن، معرفی بسترهای گردشگری فاروق، برداشته شدن گام در مسیر احیاء میراث‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، پاسداشت روز فاروق و تاریخ ۷۰۰۰ ساله آن و تداوم توجه همه جانبه به این روز، اشتغال‌زایی و کارآفرینی با زمینه‌سازی کارخانه صنایع تبدیل تولید فرآورده‌های جانبی و گسترش ساماندهی شده گردشگری و توجه دادن مسئولین به نقش روستاها در اقتصاد بومی و مقاومتی به عنوان یکی از موارد مد نظر در اقتصاد مقاومتی، از اهداف جشنواره انار و گردشگری فاروق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس سه شنبه ۲۳ شهریور در جلسه‌ هماهنگی برگزاری اولین جشنواره انار و گردشگری فاروق، برگزاری چنین رویدادهایی را مثبت ارزیابی و اضافه کرد:

کارشناسانی برای مستند نگاری و کارشناسی آثار میراث فرهنگی فاروق به این روستا اعزام می‌شوند.

مصیب امیری گفت که اگر آثار ملموس و ناملموس این روستا شرایط ثبت در فهرست ملی را داشته باشد این اداره کل اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

دبیر جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق نیز با اشاره به آثار تاریخی موجود در این روستا، گفت: آثار موجود مربوط به دوره‌های قبل و بعد از اسلام بوده و از میان آنها قلعه فاروق و قنات‌های دوطبقه، برجسته‌تر است.

کاظم زارع یادآور شد که مراسم تعزیه و میراث طبیعی باغستان‌های انار از مواردی است که میراث معنوی و ناملموس فاروق محسوب می‌شوند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه