اعطای تسهیلات به بخش صنایع دستی

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۵
اعطای تسهیلات به بخش صنایع دستی

کارشناسان معتقدند دولت باید با اعطای تسهیلات کم بهره و دارای اقساط بلند مدت به صاحبان کارگاه‌های کوچک و زودبازده فعال در بخش صنایع دستی، از آن‌ها حمایت کند.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  در آیین افتتاح نمایشگاه چلچراغ هنر در شهرضا، گفت:

مسئولان باید تلاش کنند که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان شهرضا را به دیگران معرفی کنند و یکی از اقدامات مؤثر برای این منظور، تأسیس بازارچه صنایع دستی شهرستان است. ایجاد یک بازارچه دائمی برای نمایش و فروش صنایع دستی در شهرستان امکان مناسبی است تا دیگران نیز با علوم و صنایع و هنرهای اصیل شهرضا آشنا شده و زمینه ترویج آن را فراهم کنند، البته تحقق این مسئله نیازمند عزم جدی مسئولان ملی، استانی و شهرستان است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد که دولت باید با اعطای تسهیلات کم بهره و دارای اقساط بلند مدت به صاحبان کارگاه‌های کوچک و زودبازده فعال در بخش صنایع دستی، از آن‌ها حمایت کند زیرا این کارگاه‌ها زمینه انتقال ارزش‌ها و هنر ماندگار کشور را به نسل‌های بعد فراهم می‌کند.

سلیمانی در ادامه بیان کرد:

باید با استفاده از برگزاری دوره‌های آموزشی، صنایع دستی را به دیگران آموزش داده و زمینه رشد و شکوفایی آن در آینده را فراهم کنیم؛ برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها نیز افق‌های جدیدی را در برابر مسئولان قرار می‌دهد تا با قابلیت‌های منحصربه‌فرد هر منطقه آشنا شوند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه