بیشتر گردشگران ایران از کشورهای همسایه هستند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
بیشتر گردشگران ایران از کشورهای همسایه هستند

مدیر دفتر منطقه‌‏ای یونسکو در تهران گفت که بر اساس آمارهای موجود، ایران سالانه ۶۳ میلیون گردشگر دارد که از این تعداد تنها پنج میلیون نفر گردشگر خارجی است.

استر کیش‌لاروش در سخنان خود در حاشیه برگزاری کارگاه بین‏‌المللی یونسکو با عنوان «مدیریت گردشگری پایدار در محوطه‏‌های میراث جهانی» که در بیستون در حال برگزاری است گفت:

ایران از نظر تعداد آثار ثبت شده در یونسکو رتبه یازدهم جهان را دارد که در واقع این آثار برگ برنده ایران در توسعه صنعت توریسم است.۴/ ۳ میلیون نفر از مجموع این پنج میلیون گردشگر خارجی متعلق به ۶ کشور همسایه ایران شامل افغانستان، آذربایجان، عراق، ترکیه، پاکستان و ترکمنستان هستند و بر اساس آمارهای موجود، ۳/ ۲ درصد تولید ناخالص ملی و ۱/۸ درصد از کل اشتغال ایجاد شده در ایران متعلق به بخش گردشگری است.

لاروش در ادامه بیان کرد که برجام راه را هموار کرده که دولت ایران بتواند برنامه افزایش تعداد گردشگران خارجی خود را تا ۲۰ میلیون گردشگر در افق بلندمدت برساند. این مقام مسئول در سازمان جهانی یونسکو تاکید کرد که ایران با داشتن ۲۱ اثر ثبت جهانی شده و بر اساس جدول شاخصه‌‏های جذابیت، پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری ویژه را در سطح منطقه دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه