همکاری ایران و تایلند در زمینه گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۱
همکاری ایران و تایلند در زمینه گردشگری

نشست همکاری مشترک ایران و تایلند با حضور ۱۰ شرکت تایلندی تولیدکننده و ارائه‌‏کننده خدمات و کالاهای گردشگری و جمعی از فعالان صنعت گردشگری ایران برگزار شد.

نشست مشترک ایران و تایلند که در زمینه گردشگری و با همکاری دو شرکت خصوصی ایرانی و تایلندی برگزار شده بود، مدیر بازاریابی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه ورود گردشگران تایلندی به ایران در سال‏‌های اخیر افزایش یافته است، گفت که به باور ما، دلیل این رشد در تعداد گردشگران تایلندی ایران بهبود وضعیت اقتصادی مردم این کشور و همچنین برقراری پروازهای مستقیم از بانکوک و کوالالامپور به تهران است.

باقر نعمتی زرگران با اشاره به اینکه حضورش در این نشست صرفا به معنای اعلام حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‏‌ دستی و گردشگری از بخش خصوصی است، اظهار کرد:

سازمان میراث فرهنگی در برگزاری این نشست نقشی نداشته اما تمام حمایت‏‌های لازم را برای برقراری ارتباط بیشتر میان بخش خصوصی ایران با همتایان خارجی خود انجام خواهد داد.

نعمتی در ادامه به دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‏‌دستی و گردشگری ایران و وزیر گردشگری تایلند در حاشیه نشست وزرای گردشگری کشورهای ACD اشاره کرد و گفت:

این دیدار، مقدمات همکاری‌‏های بیشتر در حوزه گردشگری میان دو کشور را فراهم کرد و نشست کنونی در ادامه توافقات صورت گرفته برای این همکاری‌‏ها به شمار می‏رود.

مدیر بازاریابی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین از برگزاری قریب‌‏الوقوع یک نشست در تایلند با هدف جذب سرمایه‏‌گذار خبر داد و تصریح کرد که نمایشگاهی در آبان ماه در مالزی برگزار می‌‏شود که در این زمینه نیز اطلاع‌ ‏رسانی لازم را انجام داده‏ایم. این شرکت در پاییز امسال اولین حضور ایران در این رویداد مهم گردشگری را رقم خواهد زد.

در بخش دیگری از این نشست، مدیر دفتر توسعه تجارت بین‌‏الملل وزارت بازرگانی تایلند، ضمن تشریح وظایف نهاد متبوع خود گفت:

دایره ترویج تجارت وزارت بازرگانی تایلند (DITP) از آژانس‌‏های وابسته به دولت است که هدف اصلی آن گسترش تجارت این کشور با سایر کشورها است و به کارآفرینان تایلندی کمک می‏‌کند فعالیت‏‌های تجاری خود را در عرصه بین‌‏المللی تقویت کنند و توسعه دهند.

 آراپا بودداراکسا به عنوان حامی این نشست، بیان کرد، ایران کشوری است که تجار تایلندی به همکاری با آن علاقه‌‏مند هستند. او با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به ایران پس از رفع تحریم‏‌ها بسیار رشد داشته، خاطرنشان کرد که سهم گردشگری خارجی در GDP ایران ۲ درصد است و با توجه به جمعیت ۸۰میلیون نفری ایران فرصت‏‌های بزرگی برای رشد گردشگری ایران وجود دارد.

بودداراکسا در پایان یادآور شد:

دولت تایلند مطمئن است که همکاری میان کسب‌وکارهای دو کشور منجر به رشد بخش‏‌های گردشگری ایران شده و رونق را برای هر دو کشور به ارمغان خواهد آورد.

این نشست مشترک که به پیشنهاد یک شرکت تایلندی برگزارکننده همایش‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری و با هماهنگی و همکاری مشترک یک شرکت ایرانی فعال در صنعت گردشگری برگزار شد

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه