ایران در سال گذشته میزبان پنج میلیون گردشگر خارجی بود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
ایران در سال گذشته میزبان پنج میلیون گردشگر خارجی بود

ایران با نرخ بالای جذب گردشگر نسبت به سایر کشورها در سال گذشته میزبان حدود پنج میلیون گردشگر خارجی بوده و این روند همچنان روبه افزایش است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام اینکه تعداد گردشگران ورودی سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد در سه سال گذشته رشد داشته، گفت که نرخ میانگین رشد افزایش گردشگران خارجی در دنیا ۴.۶ بوده است و ما بین ۲.۵ تا سه برابر آن در دنیا رشد داشتیم.

مسعود سلطانی‌فر در ادامه خاطرنشان کرد:

برای اینکه بتوانیم گردشگر بیشتری جذب کنیم ۴۰ کشور را بر اساس سوابق گردشگری، هدف قرار دادیم و ۱۵ کشور از اینها، کشورهای اطراف ایران هستند که موفق به فعال کردن دفاتر جذب و اطلاع رسانی گردشگران خود در ۲۵ کشور از بین ۴۰ کشور با کمک بخش خصوصی شدیم و سال گذشته به مرز پنج میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی رسیدیم و آمار ورود گردشگران خارجی بر خلاف گردشگران داخلی که نظام آماری کاملی ندارد قابل دسترس و احصاء بوده و آمار دقیق را از پلیس مهاجرت ناجا دریافت می‌کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود که در ۱۰ سال نخست اجرایی شدن سند چشم انداز باید به مرز ۹ میلیون گردشگر می‌رسیدیم اما در سال‌های گذشته چندان توجهی به این بخش نداشتند و تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها موجب عدم تحقق اهداف سند چشم‌انداز شد و در حال حاضر از برنامه عقب هستیم و بنا داریم سالانه با رشد برنامه‌ریزی شده به اهداف سند چشم‌انداز دست یابیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه