سیم کارت های قابل ردیابی در تایلند به گردشگران داده می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
سیم کارت های قابل ردیابی در تایلند به گردشگران داده می شود

دولت تایلند قصد دارد برای کنترل و جلوگیری از تخلف گردشگران خارجی در این کشور، به طور رایگان سیم‌کارت‌های ویژه گردشگری در اختیار آنها قرار دهد. این سیم‌کارت‌ها قابل رد یابی هستند.

اگرچه پیشنهاد کنترل گردشگران خارجی را پیش از این کمیسیون ملی خبر پراکنی و مخابرات تایلند مطرح و شرکت مخابرات با آن مخالفت کرده بود، اما تاکورت تنتاسیث، دبیرکل مخابرات این کشور امروز در یک کنفرانس خبری ضمن موافقت با اجرای این طرح، اعلام کرد که این طرح هرچه سریع‌تر به مورد اجرا گذاشته می‌شود تا کمکی برای اجرای قوانین کشوری از سوی مقامات باشد.

تاکورت تنتاسیث، بدون اشاره به این‌که آیا گردشگران خارجی برای نخریدن این سیم‌کارت‌ها اختیاری هم از خوددارند و یا هم این‌که دولت این سیم‌کارت‌ها رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد یا نه؟، افزود:

دولت برای ردیابی گردشگران منتظر نظر دادگاه و ضابطین آنها، یعنی پلیس تایلند است تا هرچه سریع‌تر این طرح را که مورد تایید وزارت توسعه اجتماعی و امنیت انسانی نیز قرارگرفته است، با تمام جزییات آن اجرایی کند.

به‌رغم مخالفت قبلی مخابرات تایلند با این طرح که آن را نقض حریم خصوصی افراد توصیف می‌کرد، دولت این کشور امروز اعلام کرد که این طرح را اجرایی می‌کند.

کشور تایلند که دولت نظامی آن دو سال گذشته بر سرکار آمد و سالانه با جذب حدود ۳۲ میلیون گردشگر خارجی ۱۰ درصد از نیازهای اقتصاد ملی خود را از راه صنعت گردشگری تامین می‌کند، متعهد شده است با آن دسته از گردشگرانی که با اقامت طولانی‌تر از مدت روادید دریافتی، مرتکب تخلفات غیرقانونی در این کشور می‌شوند، مبارزه کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه