ثبت ملی یک سرو ۲۵۰۰ ساله در شهر دربید

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
ثبت ملی یک سرو ۲۵۰۰ ساله در شهر دربید

سرو بزرگ روستای دربید با بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت به ثبت ملی رسیده است.

«امیر صادقی مقدم» در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در روستای دربید به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و به میزبانی فرمانداری یزد برگزار شد،‌ در مورد روستای زیبا و خوش آب و هوای دربید از توابع بخش زارچ، اظهار کرد که روستای دربید از دو روستای کوچک‌تر به نام‌های طامهر و دربید تشیکل شده است.

صادقی مقدم، مناظر طبیعی و بکر را از جمله ویژگی‌های طبیعی روستای دربید دانست و بیان کرد که اخیراً سرو بزرگ روستای دربید با بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت به ثبت ملی رسیده است.

 

بخشدار زارچ در ادامه آسیاب‌آبی و قلعه سنگی را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری روستای دربید عنوان کرد و ادامه داد:

در برنامه ششم توسعه بحث رونق روستاهای کشور مطرح شده است که در استان یزد نیز روستای دربید در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است.

 

صادقی‌مقدم با اشاره به وجود گونه‌های مختلف جانوری نظیر خرگوش،‌ آهو،‌ بزکوهی،‌ کفتار و گرگ در روستای دربید،‌ تنوع حیات وحش را از دیگر ویژگی‌های این روستا ذکر و خاطرنشان کرد که روستای دربید با جمعیتی بالغ بر ۵۰ نفر در فاصله ۳۲ کیلومتری مرکز شهرستان یزد قرار دارد.

صادقی مقدم با بیان این‌که خوشبختانه با اقدامات فرهنگی و معرفی‌های انجام شده، روستای دربید در برخی از فصول سال، میزبان گردشگران خارجی از کشورهای مختلف است، یادآور شد که استانداردسازی جاده روستای دربید از ضرورت‌های توسعه این روستا محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه