حفر تونل ۳۰ متری برای دزدی آثار تاریخی کنیسه یهودیان

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
حفر تونل ۳۰ متری برای دزدی آثار تاریخی کنیسه یهودیان

چهار سارق اقدام به حفر یک تونل زیر کنیسه یهودیان در شهر همدان کرده بودند تا بتوانند اشیای عتیقه موجود در کنیسه را سرقت کنند که خوشبختانه توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ پژمان قویمی درباره اقدام به سرقت عتیقه‌جات از کنیسه یهودیان گفت:

پس از دریافت اخباری از منابع اطلاعاتی مبنی بر حفاری غیرمجاز در خیابان باباطاهر و در اطراف کنیسه یهودیان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.  و پس از هماهنگی با مقام قضایی و مسئولان میراث فرهنگی همچنین اطمینان از فعالیت متهمان در این محل ماموران کلانتری، چهار متهم را حین حفاری دستگیر کردند.

قویمی توضیح داد که بررسی‌های نشان داد که متهمان از چندی پیش اقدام به اجاره یک باب انباری در همسایگی کنیسه یهودیان شهر همدان کرده و قصد داشتند از این محل به اشیای عتیقه که گمان می‌کردند در اطراف این مکان تاریخی وجود دارد دست یابند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار کرد:

آنها برای دست‌یابی به هدف خود اقدام به حفر یک تونل ۳۰ متری به سمت زیر کنیسه یهودیان کرده بودند که قبل از دستیابی به اشیای عتیقه دستگیر شدند. متهمان پس از انتقال به کلانتری به جرم خود اعتراف کردند و انباری با دستور مقام قضایی پلمپ و وسایل اکتشاف نیز توقیف شد.

کنیسه یهودیان متعلق به دوره قاجار در کوچه جراحان خیابان باباطاهر شهر همدان قرار دارد و به‌عنوان میراث فرهنگی در ۱۶ بهمن‌ماه سال ۸۹ به ثبت ملی رسیده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه