هتل های خوب کشور تا سال ۲۰۱۷ رزرو شده اند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
هتل های خوب کشور تا سال ۲۰۱۷ رزرو شده اند

هتل‌های مناسب کشور در فصل‌ها و شهرهای توریست پذیر ایران توسط شرکت‌های گردشگری خارجی برای ورود گردشگران تا سال ۲۰۱۷ رزرو شدند.

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره وضعیت صنعت گردشگری ایران پس از برجام و میزان ورود گردشگران خارجی گفت:

بعد از برجام ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش داشته است و ما برای پذیرش آنها در هتل‌هایمان در سال ۲۰۱۷ با همان وضعیت اشغال روبه‌رو هستیم که در سال ۲۰۱۶ روبه‌رو بودیم شاید درصدی نیز با افزایش روبه‌رو باشیم اما این افزایش نمی‌تواند بیشتر از چهار یا پنج درصد باشد چون امکانات دیگر اجازه رشد بیشتر را نمی‌دهد.

پورفرج همچنین افزود که اکنون در شهرهای توریست پذیر هتل مناسب گردشگران خارجی کم داریم شاید در شهرهای دیگر هتل‌هایی با ستاره‌های کمتر نیز وجود داشته باشد اما هتل مناسب کم است. متاسفانه هتل‌های خوب ما در شهرهایی مانند اصفهان، یزد، شیراز و تهران در ماه‌های مهر آبان، فروردین، خرداد و اردیبهشت پر است آن‌هم به دلیل برگزاری همایش‌های متعدد در این شهرها که باعث می‌شود مهمانان این برنامه‌ها در هتل‌های خوب اقامت کرده و دیگر جایی برای گردشگر خارجی نباشد.

پورفرج درباره نحوه رزرو هتل‌ها در سال آینده توسط گردشگران خارجی نیز گفت:

ما با شرکت‌های خارجی کار می‌کنیم. شرکت‌های ایرانی از ۶ ماه قبل پولی از گردشگران نمی‌گیرند. زمان نزدیک به ورود گردشگران خارجی که می‌شود ۳۰درصد از هزینه سفر را پرداخت می‌کنند شرکت‌های خارجی معمولا با شرکت‌های ایرانی توافق می‌کنند که تا مدت مشخصی گردشگر به ایران بیاورند آنها سالانه از ما تقاضای رزرو می‌کنند و بر مبنای تاریخ تفاهم‌نامه‌ای که دارند رزرو هتل‌هایشان را از ما می‌گیرند.

پورفرج اینکه آیا می‌توان گفت که چه تعداد گردشگر در چه سالی توسط تورهای گردشگری به ایران می‌آید گفت که نمی‌توان چنین آماری داد. ممکن است این تعداد از گروه‌ها کم و یا زیاد شوند و یا گروه‌هایی نیز سفرشان را کنسل کنند بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد. اما آمار چند ماه آینده را می‌توان حدس زد به‌طور مثال اکنون هیچ آژانسی نیست که برنامه تورش را در مهرماه به هتل‌ها نداده باشد.

 

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه