شرکت های هواپیمایی دولتی پول فرودگاه ها را نمی دهند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
شرکت های هواپیمایی دولتی پول فرودگاه ها را نمی دهند

درحالی که تمامی شرکت‌های خصوصی در حال تسویه منظم بدهی‌های خود به فرودگاه‌ها هستند اما دو شرکت هواپیمایی دولتی تمایلی به پرداخت بدهی خود به فرودگاه‌ها ندارند.

رحمت الله مه آبادی مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها گفت:

تمام شرکت‌های خصوصی خدمات‌گیر به جزء دو شرکت هواپیمایی بخش دولتی و عمومی در حال مذاکره برای پرداخت این مطالبات هستند.

مه آبادی در ادامه گفت که برخی از شرکت‌های خصوصی چک‌های تسویه خود را نیز به فرودگاه ها تحویل دادند و این پرداخت‌ها را انجام می‌دهند، ولی دو شرکت بزرگ دولتی و عمومی از زیر بار پرداختی فرار می‌کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور دلیل زیربار نرفتن این دو شرکت هواپیمایی در پرداخت مطالبات‌شان به فرودگاه‌ها را قانون تهاتر بدهی‌ها از سوی دولت دانست و گفت:

تهاتر مربوط به زمانی است که ما به دولت بدهکار باشیم و بخواهیم با تهاتر بدهی‌ها و مطالبات را تسویه حساب کنیم ، ولی ما بدهی به دولت نداریم که بخواهیم این کار را انجام دهیم.

 حذف خدمات دهی به بدهکاران

رحمت الله مه آبادی گفت که شرکت هایی که نخواهند بدهی خود را به فرودگاه‌ها پرداخت کنند، سطح خدمات فرودگاهی به آنها را کاهش خواهیم داد.

مه آبادی افزود:

شرکت های بدهکار دولتی و عمومی اراده‌ای برای پرداخت بدهی‌های خود به ما را ندارند و ما به سازمان هواپیمایی کشوری و شورای امنیت ملی نیز اعلام کردیم که اگر این‌ها نخواهند بدهی خود را پرداخت کنند ، ما سطح خدمات‌مان را به آنها کاهش خواهیم داد.

حدف خدمات رایگان

مدیرعامل فرودگاههای کشور همچنین گفت که این شرکت سالانه حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خدمات رایگان ناوبری به شرکت‌های هواپیمایی دولتی، نظامی و انتظامی ارائه می دهد.

 براساس قانون بودجه سال ۹۵ ، ارائه این خدمات از فهرست فرودگاه‌های کشور حذف شده و در صورتی که دولت تمایل به دریافت این خدمات دارد، باید هزینه‌های آن را پرداخت کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه