در سیدنی چه کارهایی را می‌ توان با کمتر از ۳۰ دلار انجام داد؟ (بخش اول)

مینا رهبری | دوشنبه, ۸ شهریور ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

سفر به سیدنی یکی از پرهزینه‌ترین سفرهای خارجی است. این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است و برای تفریح و خوش‌گذرانی باید هزینه‌های زیادی پرداخت کرد. اما ما در این مقاله شما را با تفریحات کم‌هزینه‌ی این شهر آشنا می‌کنیم که اگر به این شهر رفتید، پول زیادی خرج نکنید. با کجارو همراه باشید.

سیدنی یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است اما این مسئله به این معنی نیست که آدم‌های مقتصد نمی‌توانند اینجا خوش بگذرانند. ما به شما چند تفریح در سیدنی معرفی می‌کنیم که هزینه‌ی آن‌ها کمتر از ۳۰ دلار است و نیازی به ولخرجی ندارد، از پارک‌های عمومی گرفته تا سفرهای جاده‌ای.

گشت و گذار در منطقه‌ تاریخی «صخره‌ها»

جاهای دیدنی سیدنی

این منطقه که در کنار بندر قرار دارد، یکی از اولین مناطق مسکونی استرالیا است. آخر هفته حتما به بازارهای اینجا سر بزنید و روزهای جمعه به مراکز خرید غذا و خوراکی بروید.

سر زدن به رصدخانه‌ی سیدنی

جاهای دیدنی سیدنی

رصدخانه چشم‌انداز خیره کننده‌ای از بندرگاه را به تصویر می‌کشد و هزینه‌ی بازدید از آن فقط ۱۰ دلار است.

بالا رفتن از برج دیدبانی «پایلون»

جاهای دیدنی سیدنی

به جای اینکه ۲۰۰ دلار بپردازید و از «پل بندر» بالا بروید، فقط ۱۳ دلار بپردازید و کمی آن طرف‌تر به بالای برج دیدبانی بروید. در طول مسیر چند نمایشگاه وجود دارد که ساختار و تاریخ پل را شرح داده‌اند.

بازدید از نمایشگاه هنری «نیو ساوت ولز»

جاهای دیدنی سیدنی

مبلغ ورودی‌ این نمایشگاه رایگان است که مجموعه‌ای از هنرهای استرالیا، بومی‌های این منطقه، اروپا، آسیا و هنرهای معاصر را در خود جای داده است. هر چهارشنبه، زمانی که نمایشگاه تا ۱۰ شب باز است می‌توانید به بخش «هنر بعد از ساعت‌ها» این نمایشگاه سر بزنید.

بازدید از موزه‌ هنرهای معاصر سیدنی

جاهای دیدنی سیدنی

تا این جا یک موزه به شما معرفی کردیم اما بازدید از دومین موزه نیز ضرری ندارد. با رفتن به موزه‌ها اطلاعات شما در مورد فرهنگ و تاریخ افزایش می‌یابد. این موزه‌ی تحسین برانگیز یک نمایشگاه بین‌المللی از تاسیسات، نقاشی، مجسمه‌سازی و رسانه‌های جدید است

پیاده روی از «باندی» تا «کوجی»

جاهای دیدنی سیدنی

طول پیاده‌روی ساحلی از باندی تا کوجی در حومه‌ی شرقی سیدنی ۶ کیلومتر است. در طول این مسیر چشم‌اندازها، پارک‌ها، صخره‌ها، خلیج‌ها، و استخرهای صخره‌ای بسیار زیبا وجود دارند. سواحل و پارک‌های این مسیر جایی برای استراحت، شنا یا خوردن چیزی در کافه‌ها، هتل‌ها یا رستوران‌ها است. در سواحل امکانات زیادی از جمله جایی برای پیک‌نیک، زمین بازی، کیوسک و توالت وجود دارد. این پیاده‌روی حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

گردش در لونا پارک

جاهای دیدنی سیدنی

این پارک روبروی اسکله‌ی «سیرکیولر» بندر قرار دارد و مجموعه‌ای از جشنواره‌ی رویاهای شما است. ورودی پارک رایگان نیست اما می‌توانید با پرداخت ۱۲ دلار سری به این لونا پارک بزنید.

قدم زدن در پارک بندری «بارانگارو رزرو»

جاهای دیدنی سیدنی

در اسکله‌ی خالی سابق بیش از ۱۰۰ سال به روی عموم بسته بود تا اینکه در ماه آگوست به پارک شهر تبدیل شد. در لونا پارک قدم بزنید و از مرغ سوخاری خوشمزه، مرغ بریان یا غذاهای مالزیایی آن امتحان کنید. این پارک جدیدترین و دیدنی‌ترین پارک سیدنی است.

دوچرخه سواری در منطقه‌ی ساحلی «منلی»

جاهای دیدنی سیدنی

گردش در منطقه‌ی ساحلی منلی فقط ۱۵ دلار هزینه دارد و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گشت‌وگذار در بندر است. به ساحل بروید و از تاکوهای (نوعی غذای مکزیکی) ۵ دلاری و کوکتل‌های ۹ دلاری بخورید.

پیاده‌روی از «منلی» تا «اسپیت»

جاهای دیدنی سیدنی

این پیاده‌روی ۴ ساعت طول می‌کشد اما در طول مسیر منظره‌های بسیار زیبا و باور نکردنی کنار دریا ارزش این کار را دارد.

بازی بولینگ روی چمن با توپ‌های چوبی

جاهای دیدنی سیدنی

نزدیکی این باشگاه به اقیانوس، آن را به بهترین مکان برای بازی بولینگ روی چمن تبدیل کرده است. با ۱۲ دلار می‌توانید در یک بعد از ظهر خوش آب و هوا بولینگ بازی کنید.

بولینگ رایگان در سالن بولینگ استاندارد

جاهای دیدنی سیدنی

اگر به بازی بولینگ داخل سالن علاقه دارید، حتما به این باشگاه سری بزنید. این سالن مجهز به ماشین پین بال و میز بیلیارد نیز هست و موسیقی زنده پخش می‌کند.

بازدید از بازار شبانه محله‌ی چینی‌ها

جاهای دیدنی سیدنی

هر هفته جمعه‌ها ساعت ۴ بعدازظهر خیابان «دیکسون سنت» به یک بازار شلوغ تبدیل می‌شود که بیش از ۶۵ غرفه دارد و همه چیز از مواد غذایی گرفته تا جواهرات دست‌ساز به‌ فروش می‌رسد. حتی اگر چیزی هم نخرید، گشتن در این بازار تجربه‌ای است که ارزش وقت صرف کردن را دارد.

آتش بازی در «دارلینگ هاربر»

جاهای دیدنی سیدنی

در فصل تابستان هر هفته شنبه‌ها ساعت ۹ شب می‌توانید به تماشای آتش بازی بنشینید که آسمان را مثل روز روشن می‌کند. صحنه‌های این آتش بازی بسیار زیبا است اما چیزی که از همه مهم‌تر است، رایگان بودن این مراسم است.

غواصی در ساحل «شلی»

جاهای دیدنی سیدنی

این ساحل در منطقه‌ی «منلی» و منطقه‌ حفاظت شده‌ دریایی «کبیج تری بی» (Cabbage Tree Bay Aquatic Reserve) قرار دارد که پناهگاهی محافظت شده برای حیات موجودات دریایی و نیازی اساسی برای غواصان حرفه‌ای است.  

قدم زدن در صخره‌ اقیانوسی «گپ» در شبه جزیره‌ی «واتسون بی»

جاهای دیدنی سیدنی

این صخره مشرف بر دریای «تاسمن» واقع در ورودی جنوبی بندر سیدنی است. می‌توانید در انتهای مسیر خود، از ماهی و چیپس ارزان رستوران مشهور «دویل» در اسکله امتحان کنید.

خرید فیلم و آلبوم‌های موسیقی از «داون تاون»

جاهای دیدنی سیدنی

با گشت‌وگذار در خیابان «کینگ» می‌توانید هر نوع گنجینه‌ای بیابید اما اجناس داون تاون بهترین آن‌ها است. 

سفری یک روزه به کوه‌های آبی

جاهای دیدنی سیدنی

این پارک که در فهرست میراث جهانی قرار دارد، (با ماشین) فقط ۹۰ دقیقه از شهر فاصله دارد و اگر بخواهید با قطار بروید حدود ۲ ساعت طول می‌کشد که به آن جا برسید. این کوه به داشتن مه آبی شهرت دارد و به‌ همین دلیل نام «کوه‌های آبی» را روی آن گذاشته‌اند. از این کوهپیمایی طولانی لذت ببرید و ناهار را می‌توانید در شهرهای دامنه‌ی این کوه صرف کنید.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه