فرودگاه مهرآباد در مسیر بهینه سازی قرار گرفت

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
فرودگاه مهرآباد در مسیر بهینه سازی قرار گرفت

مدیر فرودگاه مهرآباد اظهار امیدواری کرد که در پی طرح بهینه‌سازی باند "۲۹ راست" این فرودگاه تا نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری برسد.

علی رستمی مدیر کل فرودگاه مهرآباد درباره آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای فعال در مهرآباد اظهار کرد:

با توجه به ترافیک بالا و تعداد زیاد مسافران برنامه‌ریزی برای طرح‌های توسعه‌ای در مهرآباد کار سختی است اما با این وجود و با محوریت اجرای طرح‌ها در ساعت تعطیلی فرودگاه در نیمه‌شب، کارها به شکلی مطلوب پیگیری می‌شود.

رستمی در ادامه گفت که بحث توسعه ترمینال فرودگاه مهرآباد همزمان در شش محور پیگیری می‌شود و انتظار داریم با نهایی شدن جزئیات باقی‌مانده به‌زودی کار ساختمان تمام شود. بحث بهسازی باند ۲۹راست نیز در مرحله بتون‌ریزی قرار دارد و در صورتی که شرایط به همین شکل باقی بماند در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. به‌طور خاص معاونت برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌های کشور نیز مذاکره با طرف‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری و ورود به پروژه‌های فرودگاهی را پیگیری می‌کند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره وضعیت ترافیکی مهرآباد و نحوه مدیریت پروازها در این فرودگاه نیز گفت:

خوشبختانه با توجه به ممنوع شدن پروازهای نیمه‌شب در مهرآباد فضایی به وجود آمده تا هم برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه پیگیری شود و هم شرایط برای کاهش فشارها به وجود بیاید.

به گفته رستمی در حال حاضر به‌جز پروازهای اورژانسی و یا ویژه مهرآباد در ساعات نیمه‌شب هیچ پرواز برنامه‌ای را نمی‌پذیرد و از این‌رو چند طرح توسعه‌ای موجود در این ساعات پیگیری می‌شود.

رستمی در پاسخ به این سوال که بالا رفتن تعداد پروازها در مهرآباد تا چه میزان با امکانات این فرودگاه نیز اظهار کرد:

هرچند تعداد بالای مسافران و ترافیک سنگین پروازی کار پیگیری خدمات فرودگاهی را دشوار می‌کند اما مهرآباد در حال حاضر با مدیریت ترافیک فعلی مشکلی ندارد و در صورتی‌که این فشارها افزایش یابد نیاز به بالا بردن توان و امکانات خواهد بود.

رستمی در پایان، رسیدن پایانه‌های جدید فرودگاه‌های امام خمینی را اصلی‌ترین جایگزین ممکن برای فرودگاه مهرآباد دانست و اضافه کرد تا زمانی که طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه امام تکمیل نشود و ظرفیت مسافر پذیری این فرودگاه افزایش نیابد مهرآباد جایگزین مطمئنی نخواهد داشت و از این‌رو کار باید به مانند سابق ادامه یابد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه