خطرناک ترین ایالات آمریکا برای پلیس ها کدامند؟

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
خطرناک ترین ایالات آمریکا برای پلیس ها کدامند؟

پلیس بودن کار آسانی نیست. شغلی است پر از خطر که برای آن باید مهارت‌های خاصی را داشت. طی سال‌های اخیر، در ایالت تگزاس نسبت به دیگر ایالت‌های آمریکا، بیشترین تعداد افسران پلیس کشته شده‌اند.

کار افسران پلیس آسان نیست و در واقع می‌تواند خطرناک هم باشد. این شغل پر از استرس، به لحاظ فیزیکی سخت و از نظر روحی نیز خسته‌کننده است. افسران پلیس باید هشیار و همواره از اتفاقات محیط اطراف خود آگاه باشند تا در صورت بروز هر گونه خطر احتمالی، آمادگی کامل داشته باشند.

پلیس‌ها هر لحظه ممکن است هنگام انجام وظیفه مورد اصابت گلوله یا حمله‌ی تبهکاران قرار گیرند، در تصادفات جاده‌ای درگیر شوند یا حتی در معرض بیماری‌های خطرناک باشند. این خطرات در بعضی مناطق، بیش از نقاط دیگر است. فهرستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، ایالاتی هستند که بیشترین تعداد کشته از افسران پلیس حین انجام وظیفه را دارند.

تگزاس

پلیس آمریکا

ایالت تگزاس در مقایسه با ایالت‌های دیگر، بیشترین تعداد افسران پلیس کشته را داشته است. گزارش کشته شدن اولین پلیس این ایالت در سال ۱۷۹۱ به ثبت رسید. از آن زمان تا کنون، تگزاس ۱۶۸۲ افسر پلیس از دست داده است. از این میان، اصلی‌ترین دلیل کشته شدن افسران پلیس، اصابت گلوله بوده که ۱۰۹۷ کشته بر جای گذاشته است. دومین دلیل کشته شدن، تصادفات جاده‌ای بوده که ۱۶۹ قربانی داشته است. خطرناک‌ترین منطقه‌ی ایالت تگزاس، شهر هیوستن است که طی سال‌های گذشته ۱۱۳ افسر پلیس را به کام مرگ کشانده است. هیوستن شهر بزرگی است که با ۹٫۹ نفر خلافکار از هر هزار نفر، نرخ وقوع جرم بالایی دارد. این رقم برای کل ایالت تگزاس ۴٫۰۶ بر هر هزار نفر است. نرخ بیکاری در این شهر ۴٫۷ درصد بوده و همین‌طور میزان ۱۷٫۹ درصد از جمعیت این شهر دوران دبیرستان را به اتمام نرسانده‌اند. سطح پایین سواد مردم در این شهر، ارتباط مستقیمی با جنایت‌های خشونت‌آمیز دارد. در شهر هیوستن، سازمان‌های عام‌المنفعه‌ای وجود دارند که سعی می‌کنند شرایط را برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنند.

کالیفرنیا

پلیس آمریکا

طی سال‌های گذشته، ایالت کالیفرنیا ۱۵۷۱ افسر پلیس از دست داده است. اصلی‌ترین دلیل کشته شدن افسران پلیس در این ایالت اصابت گلوله بوده که ۷۲۴ کشته بر جای گذاشته است. دومین دلیل مرگ افسران پلیس، تصادفات جاده‌ای با ۱۸۴ کشته است. اداره پلیس لس‌آنجلس با ۲۰۶ کشته، بیشترین تعداد افسران کشته‌شده در کل ایالت کالیفرنیا را دارد. تقریبا ۵۰ درصد از این تلفات به‌ علت اصابت گلوله بوده است. لس‌آنجلس شهری بزرگ بوده که در پرجمعیت‌ترین منطقه‌ی کشور واقع شده است. نرخ وقوع جرم‌های خشونت‌آمیز در این شهر ۴٫۹۸ نفر بر هر هزار نفر است. در لس آنجلس مناطق فقرزده‌ی بسیاری وجود دارد که در آن‌ها، فعالیت‌های تبهکارانه از جمله قاچاق مواد مخدر، امری شایع و معمول است. با این‌ حال آمار منتشر شده، نشان می‌دهد میزان وقوع جرم و جنایت طی ۱۰ سال اخیر در لس‌آنجلس رو به کاهش است.

نیویورک

پلیس آمریکا

تا کنون ۱۳۷۵ افسر پلیس حین انجام وظیفه در نیویورک کشته شده‌اند. باز هم دلیل اصلی اصابت گلوله بوده که ۵۳۰ کشته بر جای گذاشته است. اداره پلیس شهر نیویورک تا کنون ۸۵۶ افسر پلیس خود را از داده که ۹۹ نفر از این تعداد در پی حملات ۱۱ سپتامبر کشته شده‌اند. ۳۲۵ فقره مرگ بر اثر تصادفات جاده‌ای تا این لحظه گزارش شده است. نیویورک مدت‌هاست که به‌عنوان شهری با نرخ وقوع جرم و جنایت بالا شناخته می‌شود، اما اکنون این میزان در حال کاهش است. طی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، جرم‌هایی که در ارتباط با قاچاق مواد مخدر بودند، افزایش چشمگیری داشتند که از آن زمان تا کنون، این میزان رو به کاهش است. اداره پلیس نیویورک، اولین سازمانی بود که از راهبرد «COMPSTAT» برای کاهش جرم و جنایت و نیز افزایش سطح کیفی زندگی مردم استفاده کرد (طی این راهبرد، دولت از آمار و ارقامی که در سیستم‌های کامپیوتری خود ثبت کرده، اقدام به کاهش جرم و جنایت می‌کند).

ایلینوی

پلیس آمریکا

ایالت ایلینوی از دست دادن ۱۰۱۳ افسر پلیس را تجربه کرده است. درصد زیادی از این تعداد (۶۳۶ نفر) به ضرب گلوله کشته شده‌اند. همان‌طور که در مورد دیگر ایالت‌ها اشاره کردیم، بیشترین تعداد مرگ افسران پلیس در شهرهای بزرگ هر ایالت اتفاق می‌افتد. ایالت ایلینوی هم از این قاعده مستثنی نبوده و شیکاگو، خطرناک‌ترین شهر این ایالت برای پلیس‌ها محسوب می‌شود. با این‌ حال، از سال ۲۰۱۱ تا کنون، مرگ هیچ افسر پلیسی در این شهر گزارش نشده است. نرخ وقوع جرم در شیکاگو بالاتر از حد معمول است. جنایاتی مثل قتل در شیکاگو بسیار شایع است و همچنین در قسمت‌های جنوبی شهر انواع و اقسام جنایات رخ می‌دهد. قسمت‌های جنوبی شهر عمدتا فقیر بوده و سطح آموزش در آن پایین است که به جولانگاهی برای تبهکاران مبدل شده است. میزان وقوع قتل در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ بسیار بیشتر شده و پلیس نیز در پاسخ، به مقابله با گروه‌های تبهکاری برخاسته است.

پنسیلوانیا

پلیس آمریکا

ایالت پنسیلوانیا تا کنون ۸۲۴ افسر پلیس خود را از دست داده است. بیشترین میزان تلفات این ایالت در اداره پلیس فیلادلفیا با ۲۵۵ کشته بوده است. از میان افسران کشته شده، ۱۲۶ نفر بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده‌اند. جنایات خشونت‌آمیزی مانند تیراندازی و قتل که طی ۱۰ سال گذشته با کاهش روبرو بوده، بار دیگر رو به افزایش است. مانند دیگر ایالات این فهرست، نگرانی‌های اصلی در پنسیلوانیا افزایش فعالیت‌های گروه‌های تبهکاری است.

اوهایو

پلیس آمریکا

در تاریخ ایالت اوهایو، مرگ ۷۸۰ افسر پلیس به ثبت رسیده است. در این ایالت، دو شهر وجود دارند که تعداد پلیس‌های کشته‌شان تقریبا برابر است. شهر کلیولند با ۱۰۷ کشته که ۷۵ نفر به ضرب گلوله کشته شده‌اند و شهر سین‌سیناتی با ۹۸ کشته که ۵۲ نفر با اصابت گلوله کشته شده‌اند، تقریبا آمار برابری دارند. در سال ۲۰۱۴، کلیولند به لحاظ نرخ وقوع جرم در رده‌ی پنجم در ایالت متحده قرار گرفت که دلیل اصلی‌اش، وجود فعالیت‌های تبهکارانه و نیز افزایش خشونت کودکان در خانه بود. در سین‌سیناتی نیز شرایط مانند کلیولند است. با این‌ حال، سین‌سیناتی زمانی شهری بسیار آرام با میزان وقوع جرم اندک بود. شورش‌ها و ناآرامی‌هایی که با شلیک پلیس به سمت یک فرد غیرمسلح ۱۹ ساله‌ی آفریقایی-آمریکایی به نام تیموتی توماس در سال ۲۰۰۱ صورت گرفت، نقطه‌ی شروعی بر وقوع انواع جرم و جنایت در این شهر بوده است. از آن زمان تا کنون، جنایت‌های خشونت‌آمیز به‌ویژه در مناطقی که به لحاظ اجتماعی و اقتصادی در سطوح پایینی قرار دارند، رو به افزایش بوده است.

فلوریدا

پلیس آمریکا

فلوریدا در مجموع ۷۷۲ افسر پلیس خود را از دست داده که ۴۰۹ نفر به ضرب گلوله کشته شده‌اند. به‌نظر می‌رسد در این ایالت، «افسر گشت بزرگراه» خطرناک‌ترین پست اداره پلیس است که بیشترین تعداد کشته‌شدگان نیروی پلیس در همین بخش بوده است. در بخش گشتی بزرگراه، ۴۵ افسر پلیس کشته شده‌اند که از میان آنان ۱۸ نفر با اصابت گلوله جان خود را از دست داده‌اند. در کل، با در نظر گرفتن کشته‌شدگان سازمان پلیس Metro-Dade میامی و نیز اداره پلیس این شهر، این تعداد به ۶۱ نفر می‌رسد. در واقع، امکان قربانیِ جرم‌های خشونت‌آمیز شدن در میامی ۱ به ۸۵ است. در بسیاری از مناطق شهر میامی نرخ بیکاری بالا است. این میزان طی آخرین گزارش‌ها بالای ۱۰ درصد بوده است. بیکاری، ارتباط مستقیمی با وقوع انواع و جرم و جنایت در این شهر دارد.

میسوری

پلیس آمریکا

اداره پلیس میسوری، ۶۳۶ تن از خواهران و برادران خود را از دست داده است. از این تعداد، ۳۹۳ نفر بر اثر اصابت گلوله جان باخته‌اند. اداره پلیس سنت‌لوئیس با ۱۷۰ کشته، بیشترین تعداد کشته‌شدگان را داشته است. سنت‌لوئیس رقم بسیار بالای ۱۶٫۸۶ فقره جرم بر هر ۱۰۰۰ نفر را دارد که این شهر را به یکی از ناامن‌ترین شهرهای کشور تبدیل کرده است و همینطور از نظر پلیس فدرال آمریکا (FBI) این منطقه خشن‌ترین شهر کشور نیز محسوب می‌شود. دلایل افزایش وقوع جرم و جنایت در این شهر را می‌توان در دسترسی آسان و ارزان به هروئین و نیز روند رو به رشد قاچاق مواد مخدر توسط مکزیکی‌ها جستجو کرد. مناطق این شهر آکنده از فقر، بیکاری و ناامیدی است. چندین سازمان عام‌المنفعه با تمرکز بر نوجوانان و جوانان، برای جلوگیری از ترک تحصیلِ آنان و نیز عدم استفاده از مواد مخدر، در این شهر در حال فعالیت هستند.

جورجیا

پلیس آمریکا

پلیس ایالت جورجیا تا کنون ۵۹۷ نفر از افسران پلیس خود را از دست داده که ۳۹۵ نفر به ضرب گلوله کشته شده‌اند. اداره پلیس آتلانتا ۸۵ نفر از این افسران را به‌ علت نرخ بالای وقوع جرم در این شهر از دست داده است. آتلانتا زمانی خطرناک‌ترین شهر کشور تلقی می‌شد، اما پلیس این شهر با سرکوب جرم و جنایت، این میزان را تا ۵۵درصد کاهش داده است.

کنتاکی

پلیس آمریکا

از زمان شروع ثبت مرگ افسران پلیس، کنتاکی ۵۸۱ نفر را از دست داده است. اغلب این کشته‌شدگان بر اثر اصابت گلوله جان باخته‌اند. لویی‌ویل با ۸۲ افسر پلیس کشته شده، خطرناک‌ترین شهر ایالت کنتاکی محسوب می‌شود. در این شهر، نرخ دزدی از خانه با نرخ ۴۴٫۱۷ خانوار بر هر ۱۰۰۰ خانه، بسیار بالا تلقی می‌شود. وقوع جنایات خشونت‌آمیز ۶٫۳۲ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر است. منطقه‌ی «وست لویی‌ویل» در این شهر، به‌ علت کمبود کارخانجات و شرکت‌های صنعتی و در نتیجه بیکاری از جمله فقیرترین مناطق کشور قلمداد می‌شود.

فقر، عاملی برای خشونت

هر یک از ایالاتی که در این فهرست معرفی شد، مناطقی دارند که با فقر، نرخ بالای بیکاری و سطح آموزشی پایین دست و پنجه نرم می‌کنند. در تمامی این مناطق، خشونت رو به افزایش است. ناامیدی و دلسردی ساکنان این مناطق دلیل اصلی وقوع جرم بوده که در نهایت این مکان‌ها را به نواحی خطرناکی برای نیروی پلیس و نیز غیرنظامیان تبدیل می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع worldatlas

دیدگاه