گردشگری حلال؛ راه کار جدید ژاپن برای جذب گردشگر مسلمان

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
گردشگری حلال؛ راه کار جدید ژاپن برای جذب گردشگر مسلمان

ژاپن با گردشگری حلال در پی جذب حداکثر گردشگر از منطقه خاورمیانه و کشورهای مسلمان است.

مسئولان گردشگری ژاپن در راستای تلاش برای جذب گردشگر از کشورهای مسلمان و منطقه خاورمیانه، سال گذشته محدودیت‌های ویزا را برای چند کشور از جمله امارات و اردن لغو کردند.

گردشگران اماراتی می‌توانند برای ورود به کشور ژاپن از ویزای ۳ ساله با قابلیت چند بار ورود به این کشور جنوب شرقی آسیا استفاده کنند. در حالی‌ که گردشگران اردنی از پرداخت بهای صدور ویزا معاف هستند.

«شوساکو هینوکی»، رئیس یکی از کمپانی‌های خصوصی فعال در صنعت گردشگری ژاپن دراین‌باره گفت:

فکر می‌کنم درهای ژاپن به روی مسلمانان در حال باز شدن است و اقداماتی برای افتتاح رستوران برای مسلمانان در ارائه غذای حلال صورت گرفته است.

علاوه بر خاورمیانه،‌ شمار گردشگران از کشورهای شرق آسیا از جمله اندونزی و مالزی نیز در ژاپن افزایش یافته است.

تعداد گردشگران اندونزیایی در ژاپن از ۶۳۶۱۷ هزار نفر در سال ۲۰۰۹ به بیش از ۱۳۶ هزار نفر رسیده، در حالی که تعداد گردشگران مالزیایی نیز در ژاپن از حدود ۸۹ هزار نفر در سال ۲۰۰۹ به رقمی بالغ‌ بر ۱۷۶ هزار نفر افزایش یافته است.

با این وجود، بر اساس اعلام سازمان ملی گردشگری ژاپن تنها ۱۴ هزار و ۸۱۶ گردشگر از منطقه خاورمیانه در سال ۲۱۰۴ ژاپن را به‌ عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

ژاپن در تلاش است آمار و ارقام گردشگری خود را سرو سامان دهد و تا سال ۲۰۲۰ میلادی که هم‌زمان با برگزاری المپیک توکیو است، سالانه یک میلیون گردشگر از کشورهای مسلمان جذب کند که این رقم برابر است با ۴ درصد از تعداد کل گردشگران این کشور در شرایط کنونی و در این راستا گردشگران اندونزی، ‌مالزی و تایوانی بدون اخذ ویزا امکان مسافرت به ژاپن را خواهند داشت و همچنین تسهیلاتی را برای ورود به ۶۵ درصد از گردشگران مسلمان در نظر گرفته شده که از جنوب شرقی آسیا می‌آیند.

با افزایش شمار گردشگران مسلمان در ژاپن امکانات و خدمات اسلامی و حلال نیز در این کشور رو به افزایش است و شاخص سفر کشورهای مناسب مسلمانان برای کشور ژاپن از ۳.۹ به ۴.۵ (از ۱۰) رشد داشته است.

اخیراً کمپانی «TFK» که یک تولید کننده غذایی در صنایع هوایی ژاپن است، با سرمایه‌گذاری ۵۳۰ هزار دلاری امکان دسترسی به غذای حلال را در فرودگاه بین‌المللی «ناریتا» و همچنین در حین پرواز فراهم کرده است.

همچنین یک اپلیکیشن موبایل به نام «Halal minds» توسط یک اندونزیایی طراحی شده است که به مسلمانان برای پیدا کردن مراکز ارائه غذاهای حلال در ژاپن کمک کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه