ایران از اعضای ACD برای سرمایه گذاری گردشگری دعوت به عمل آورد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
ایران از اعضای ACD برای سرمایه گذاری گردشگری دعوت به عمل آورد

نماینده ایران در نشست کارشناسان ارشد گردشگری کشورهای ACD که برای شرکت در نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا به تبریز آمده‌اند، از سرمایه‌گذاران کشورهای عضو برای ورود به بازار گردشگری ایران دعوت به عمل آورد.

ایران از کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) دعوت کرد در اجلاس بین‌المللی سرمایه‌‌گذاری و هتل‌سازی که دوم و سوم اکتبر سال جاری در تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

تهیه سند توسعه همکاری‌های گردشگری با همکاری کارشناسان ارشد جهت ارائه در نشست وزرای گردشگری، می‌تواند نقشه راهی برای گسترش همکاری‌ها و نیز ارتقای روابط گردشگری کشورهای آسیایی باشد. در ادامه این نشست که معاون گردشگری ایران ریاست آن را بر عهده داشت، نمایندگانی از ۱۹ کشور عضو ACD نظرات و پیشنهاد‌های خود را ارائه کردند.

نماینده پاکستان با اشاره به اینکه کشورهای آسیایی شبکه‌ای منسجم برای گردشگری ندارند، پیشنهاد کرد در هر کشور سه مقصد کمتر شناخته شده برای گردشگران معرفی و برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری آن‌ها تلاش شود. نماینده ترکیه نیز با تأکید بر اینکه کشورهای عضو باید از طریق افزایش کیفیت خدمات، گردشگران بیشتری را جذب کنند، خاطرنشان کرد که در این راستا ترکیه می‌تواند تجارب خود را در اختیار کشورهای عضو قرار دهد. علاوه‌بر این‌ها ما آمادگی داریم در زمینه راه‌اندازی خطوط هوایی داخلی کشورها با آن‌ها همکاری و کیفیت خدمات آن‌ها را بهبود ببخشیم. نماینده ترکیه در ادامه از اعضا خواست از طریق دبیرخانه اجلاس و بر مبنای یک پروتکل مشخص با یکدیگر در ارتباط باشند.

برگزاری دومین اجلاس وزرای گردشگری ACD در کامبوج، توجه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و تمرکز برای توسعه مشترکات مذهبی، توجه ویژه به میراث مشترک فرهنگی در بیانیه پایانی اجلاس در کنار پرداختن به گردشگری و طبیعت‌گردی، تشکیل شبکه مشترک گردشگری بین اعضا، انتخاب سالانه یک شهر از یکی از کشورهای عضو و تلاش همه اعضا برای ارتقای صنعت گردشگری آن، ایجاد یک شبکه مجازی با مرکزیت ایران برای به اشتراک گذاردن تجارب و جاذبه‌های گردشگری کشورهای عضو ACD و فعالیت‌ آن در زمینه آموزش از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی نمایندگان حاضر در این نشست بود.

به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور اجلاس وزرای گردشگری کشورهای ACD، روز گذشته در سطح کارشناسان ارشد و نمایندگان ۱۳ کشور در تبریز آغاز شد و از مهم‌ترین موضوعات و محورهایی که کارشناسان در این اجلاس در مورد آن تبادل نظر کردند، موضوع روادید و ارائه تسهیلات در این زمینه بود. امروز نیز این اجلاس در تبریز در سطح وزرا ادامه خواهد یافت و در نهایت، فردا تور آشناسازی برای حاضران برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه