تقویت فرهنگ گردشگری در کودکان و نوجوانان

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
تقویت فرهنگ گردشگری در کودکان و نوجوانان

معاون رئیس‌ جمهوری، فرهنگ‌سازی در زمینه گردشگری و آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی را یکی از موضوعات مهم تربیتی کودکان بیان کرد و آموزش و پرورش را در این زمینه مسئول دانست.

معاون رئیس‌ جمهوری با اشاره به موضوع فرهنگ‌سازی و آشنا کردن هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و عامه مردم با موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری گفت:

ما نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و باید یک کار ریشه‌ای کنیم که در این میان آموزش و پرورش نقش اساسی و مهمی دارد.

مسعود سلطانی‌فر که در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر ایران سخن می‌گفت، بر نقش پر رنگ صداوسیما نیز در این‌ باره تاکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره گردشگری داخلی بیان داشت که گردشگری داخلی در سال‌های گذشته به‌ شدت رونق یافته و استان‌هایی که قبلاً معبر سفر بودند امروز تبدیل به مقصد سفر شده‌اند و آژانس‌های گردشگری برای این مقاصد تور تعریف می‌کنند.

سلطانی‌فر در ادامه افزود:

یکی از بخش‌هایی که به‌شدت مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی ما قرار گرفته، مناطق روستایی است. به همین جهت اقامتگاه‌های بومی نیز تقویت و گسترش یافته و در حال حاضر ۷۰۰ اقامتگاه بومی در کشور داریم که بیش از ۳۰۰ مورد از آن‌ها دارای مجوز هستند. ما اعتقاد داریم گردشگری یک صنعت سبز و پایدار است و از این‌ رو، برای توسعه کشور، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های متعدد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های خوبی را آغاز کرده‌ایم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه